نیمه شعبان ۱۴۰۳ چه روزیست؟

تاریخ دقیق نیمه شعبان سال ۱۴۰۳ را در این پست بخوانید؛

نیمه شعبان ۱۴۰۳ چه روزیست؟
صفحه اقتصاد -

نیمه شعبان سالروز تولد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم ما شیعیان است که اکنون در غیبت به سر می‌برند. در برخی از روایات آمده است که اهمیت شب نیمه شعبان پس از شب قدر است و گروهی از شیعیان در این شب عزیز و مبارک به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی می‌پردازند. جشن نیمه شعبان یکی از جشن‌های بزرگ ما مسلمانان است که هر سال بسیار باشکوه برگزار شده و خواهد شد. اما با موسسه حیات صالحین مهدیار همراه باشید تا ببینیم که نیمه شعبان ۱۴۰۳ چه روزی است تا بتوانیم با اعمال به جای آورنده در این ایام مبارک موجب تقرب بیشتر به درگاه حق شویم.

نیمه شعبان ۱۴۰۳ چه روزی است؟

نیمه شعبان روز ولادت حضرت مهدی(عج) است و این روز در سال 1403 مصادف با 26 بهمن است. در این روز مبارک کل مسلمان جهان و به خصوص شیعیان آن حضرت در ایران به برپایی جشن و مجالس سخنرانی می‌پردازند و از قبل برای این روز بسیار باارزش آماده هستند.

با توجه به اینکه اکنون می‌دانیم نیمه شعبان 1403 چه روزی است، می‌توانیم برای آن روز آماده باشیم و همزمان با کمک به نیازمندان جامعه در جشن‌های باشکوه این روز مبارک شرکت کنیم. این روز همانطور که بیان شد مصادف با 26 بهمن 1403 در ایران است که روز جهانی مستضعفین نیز نام دارد و تعطیل رسمی است.

نیمه شعبان ۱۴۰۳ چه روزیست؟

اعمال نیمه شعبان در روایات

روایات بسیاری از حضرت محمد(ص) و امامان شیعه در مورد شب زنده‌داری و عبادت در شب نیمه شعبان وجود دارد و تاکید بسیاری در مورد این شب شده است. در یک روایت آمده که جبرییل در شب نیمه شعبان پیامبر(ص) را از خواب بیدار کردند و ایشان را به برپایی نماز، دعا و قرائت قرآن فرا خواندند.

نیمه شعبان جزو ایام مبارکی است و شب نیمه شعبان همانطور که بیان شد مانند شب قدر یکی از برترین شب‌هاست که ما می‌توانیم با اعمال به جا آورده در این شب مقدس به خداوند متعال نزدیک‌تر شویم. زیرا او به ذات مقدس خود سوگند یاد کرده است که هیچ کسی را در این شب با دست خالی برنگرداند.

آشنایی با شب برات

شب برایت همان شب 15ام یا به قولی شب 14ام ماه شعبان بوده که به نام شب برات نیز معروف است. بنا بر روایاتی که وجود دارد، خداوند در این شب برات آزادی از دوزخ را به بندگانش خواهد داد. یعنی می‌توان گفت در این شب عزیز آنانی که آمرزش یابند، از مجازات تبرئه خواهند شد.

در حقیقت می‌توان گفت سند آزادی از کیفر دوزخ در این شب فرخنده صادر خواهد شد. بنابراین برای رسیدن به این آزادی و بخشش خداوند متعال بهتر است که از قبل بدانیم نیمه شعبان 1403 چه روزی است و با آمادگی کامل منتظر این روز عزیز باشیم و با کمک‌های مالی خود به موسساتی مانند موسسه خیریه حیات صالحین در کنار به جا آوردن اعمال شب و روز نیمه شعبان هر چه بیشتر به درگاه باری تعالی تقرب یابیم.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد