فیلم خلاصه بازی پرسپولیس و چادرملو امشب ۱۴ مهر ۱۴۰۳

پرسپولیس در یک بازی نفس‌گیر مزد حملات پی در پی خود را در ثانیه‌های پایانی بازی چادرملو با گل گئورگی گولسیانی گرفت. خلاصه بازی پرسپولیس و چادرملو را در این پست از صفحه اقتصاد ببینید.

فیلم خلاصه بازی پرسپولیس و چادرملو امشب ۱۴ مهر ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

در یکی از بازی‌های مهم هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران میزبان چادرملو اردکان بود. سرخ‌ها اگرچه نتوانستند در لیگ نخبگان نتیجه لازم را مقابل پاختاکور کسب کنند اما برای چهارمین پیروزی متوالی در لیگ برتر و خط و نشان برای صدرنشینی تلاش می‌کردند که به هدف‌شان دست پیدا کردند.

 

چادرملو اردکان که اولین فصل حضور در لیگ برتر و اولین بازی با پرسپولیس را تجربه می‌کند با کسب ۸ امتیاز از ۶ بازی وضعیت مناسبی داشت و با انگیزه مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت. آنها تا دقایق پایانی به هدف‌شان که کسب امتیاز بود رسیده بودند اما حملات انفجاری پرسپولیس در وقت‌های اضافه نیمه دوم ورق را برگرداند و پرسپولیس با تک گل گئورگی گولسیانی به پیروزی دست پیدا کرد.

در نیمه اول بازی پرسپولیس صاحب توپ و میدان بود و دو تیم حملات نصفه و نیمه‌ای داشتند. مهمترین اتفاق در نیمه اول فرار خوب میلاد محمدی و تک به تک شدن او بود که به علت قطع بودن وی‌ای‌آر کمک داور به اشتباه پرچم زد و این موقعیت از دست رفت. دو تیم در پایان این نیمه با نتیجه تساوی به رختکن رفتند.

پیش از بازی اوستون اورونوف مصدوم شد و از ترکیب پرسپولیس بیرون آمد و نبود او در این بازی به شدت در طراحی حملات شاگردان گاریدو حس شد. در طول نیمه دوم بازی نیز حسین کنعانی و سروش رفیعی به علت مصدومیت تعویض شدند تا بازی با اتفاقلت غیرمنتظره برای پرسپولیس همراه شود.

با توجه به جریان بازی شاید بسیاری از مخاطبان گمان می‌کردند بازی با نتیجه تساوی تمام شود، اما در ۸ دقیقه وقت اضافه پرسپولیس رو به حملات انفجاری آورد و دو بار متوالی به تیرک زد تا در نهایت در دهانه دروازه گئورگی گولسیانی در دقیقه ۵+۹۰ گل برتری را به ثمر رساند.

پرسپولیس با این برد ۱۴ امتیازی شد و شرایط بسیار خوبی برای صدرنشینی در لیگ برتر به دست آورد. پرسپولیس در ۶ بازی لیگ برتری خود دو تساوی و ۴ پیروزی متوالی را تجربه کرده است.


 هفته هفتم لیگ برتر/ شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷/ ورزشگاه تختی تهران

 داور: احمد محمدی کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، مهدی سیفی و میثم حیدری/ ناظر داوری: نادر جعفری/ داور VAR : موعود بنیادی‌فر کمک: حمید حاج ملک


ترکیب پرسپولیس:
الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان (۵۰-ایوب العملود)، میلاد محمدی، فرشاد فرجی (۶۹-مرتضی پورعلی گنجی)، مسعود ریگی (۶۹-میلاد سرلک)، سروش رفیعی (۷۸-سعید مهری)، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، یاسین سلمانی (۵۰-لوکاس ژوائو) و علی علیپور

2090855

ترکیب چادرملو:
ادسون ماردن، سیروس صادقیان، محمدمهدی احمدی، محمد پاپی (۷۴- محمدرضا حسینی)، علی طاهران، رضا دهقان،‌ هادی حبیبی نژاد (۶۳-رضا محمود آبادی)، علی خدادادی (۷۴-علی یحیی زاده)، علاء الدین یاسین دالی (۶۳- سیلوا گونسالس)، ماتئوس سانتوس (۵۷-سعید محمدی فر)، ویکتور متئوس


اخطار:

پرسپولیس: ایوب العملود (۵۷) - میلاد سرلک (۸۵)

چادرملو: رضا محمود آبادی (۴+۹۰)


شرح گل
پرسپولیس یک-چادرملو صفر (دقیقه ۶+۹۰: گئورگی گولسیانی): ارسال بلند میلاد محمدی از پشت محوطه می‌توانست به گل تبدیل شود، اما توپ به تیرک عمودی خورد و ژوائو در برگشت تاثیر گذاشت و توپ در محوطه به العملود رسید. شوت محکم مدافع مراکشی پرسپولیس از روی خط دروازه برگشت داده شد و در دهانه دروازه گئورگی گولسیانی توپ را به تور چسباند.

 

لحظات حساس:

دقیقه۲: شوت علی علیپور به سمت دروازه توسط دروازه بان چادرملو مهار شد.

 

دقیقه ۳: ضربه فرشاد فرجی از بالای دروازه ادسون ماردن عبور کرد.

دقیقه ۱۵: ضربه ایستگاهی پرسپولیس را یاسین سلمانی به صورت مستقیم و غافلگیرکننده زد و توپ نفسگیر از کنار دروازه بیرون رفت.

 

دقیقه ۲۱: موقعیت خوب برای چادرملو روی حرکت پا به توپ حبیبی نژاد که این مهاجم نتوانست در محوطه پرسپولیس شوت بزند.

دقیقه ۲۴: پاس عالی کنعانی برای علی علیپور موقعیت گل ساخت، اما مهاجم پرسپولیس پس از کنترل، به زیر توپ زد و ضربه‌اش در چارچوب قرار نگرفت.

دقیقه ۲۸: موقعیت تک به تک برای میلاد محمدی که داور به شکل عجیبی آفساید گرفت و اجازه زدن ضربه را به بازیکن پرسپولیس نداد و این در حالی است که بازی با وی‌ای‌آر برگزار می‌شود.

 

دقیقه ۳۰: ارسال خوب یاسین سلمانی از روی نقطه کرنر که با ضربه سر احمدزاده روی تیر دوم همراه شد و ماردن با جایگیری خوب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۳۹: شوت رضا دهقان از پشت محوطه با اختلاف از بالای دروازه گندوز به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷: موقعیت حساس برای پرسپولیس روی ارسال فرشاد احمدزاده که توپ با ضربه سر فرشاد فرجی به تیرک خورد و خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰: اشتباه گولسیانی باعث شد توپ در منطقه خطرناکی لو برود و با خروج به موقع آلکسیس گندوز دروازه پرسپولیس باز نشد.

دقیقه ۶۰: چادرملو دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که العملود توپ را دور کرد، اما کمک داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۶۸: حمله خطرناک و پرسرعت چادرملو که شوت محمد پاپی نفس‌گیر از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۵+۹۰: جدی‌ترین موقعیت پرسپولیس در نیمه دوم با ارسال فرشاد احمدزاده از سمت راست با ضربه سر ژوائو به تیرک افقی خورد و به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۸+۹۰: ضدحمله پرسپولیس روی پاس خوب علیپور در محوطه به ژوائو رسید و این مهاجم بلند قامت نتوانست توپ را پیش ببرد و در برگشت سانتر تند و تیز میلاد محمدی با برخورد به مدافع چادرملو نزدیک بود تبدیل به گل به خود شود اما توپ از کنار دروازه بیرون رفت.


حواشی

* کنعانی زادگان، فرجی، علی علیپور و میلاد محمدی پیش از شروع بازی به شما نیمکت چادرملو رفته و با سرمربی و دیگر اعضای این تیم خوش و بش کردند.

* خدادادی و مهدی احمدی دو بازیکن جوان چادرملو نیز که در این فصل از پرسپولیس راهی تیم یزدی شدند، در سمت مقابل و نیمکت سرخ‌ها حضور یافته و از سیدجلال حسینی و پیروانی و دیگر نفرات نیمکت رخصت گرفتند.

* رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، با حضور در جایگاه ویژه موردتوجه هواداران پرسپولیس قرار گرفت. با توجه به باز بودن فضای جایگاه ویژه و مشرف بودن آن به جایگاه هواداران، مدیرعامل سرخ‌ها با سوالات پرشمار هواداران این باشگاه مواجه شد.

*در این بازی گاریدو سعید صادقی، عیسی آل‌کثیر و محمد خدابنده‌لو را از لیست خط زده است.

*در حالی که سرخ‌ها امید عالیشاه را به علت مصدومیت در اختیار نداشتند، اوستون اورونوف نیز در گرم کردن پیش از بازی مصدوم شد و از دسترس کادر فنی خارج شد.

*افشین پیروانی، سرپرست تیم پرسپولیس با توجه به قطع جریان بازی توسط داور به واسطه لیزر پرانی هواداران این تیم، با حضور نزدیک سکوها از آنها خواست تا مانع ادامه بازی نشوند و از این کار پرهیز کنند.

*سروش رفیعی بعد از کنعانی و اورونوف به سومین مصدوم پرسپولیس در این بازی تبدیل شد و با برانکارد و در حالی که به نظر می‌رسید شرایط خوبی ندارد از زمین بیرون برده شد.

*با مصدومیت علی طاهران و شکستی سر او بازی در دقایق پایانی از جریان افتاد.


*اتفاق ویژه: گئورگی گولسیانی که آخرین بار در هفته سی‌ام فصل پیش گل قهرمانی پرسپولیس را در دقایق پایانی زده بود، یک بار دیگر در ثانیه‌های پایانی تک گل پیروزی بخش تیمش را زد تا گِرگی‌تایم به یاد فرگی‌تایم معروف در دنیای فوتبال، به نام او ثبت بشود.

برای دیدن خلاصه بازی لینک زیر را کلیک کنید.

فیلم خلاصه بازی پرسپولیس و چادرملو

پیشنهاد سردبیر

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد