حکم صادر شد؛ بیرانوند محروم شد + تصویر حکم محرومیت

کمیته تعیین‌وضعیت بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، حکم مرتبط با پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند را صادر کرد.

حکم صادر شد؛ بیرانوند محروم شد + تصویر حکم محرومیت
صفحه اقتصاد -
علیرضا بیرانوند در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه تصمیمی جنجالی گرفت و بعد از فسخ قراردادش با پرسپولیس، به تراکتور تبریز پیوست. انتقال بیرانوند به تراکتور در حالی انجام شد که باشگاه پرسپولیس مدعی آن بود که علیرضا بیرانوند امکان فسخ قرارداد را نداشته و هنوز یک فصل دیگر از قراردادش باقی‌مانده و بیرانوند مطالبه‌ای از این باشگاه ندارد. پرسپولیسی‌ها با ارائه ادله و مستندات در کمیته تعیین‌وضعیت علیه علیرضا بیرانوند طرح شکایت کردند و امیدوار به محروم‌کردن او بودند.

باشگاه تراکتور و علیرضا بیرانوند هم در نقطه مقابل، دفاعیات خود را ارائه کردند و تراکتوری‌ها مدعی آن شدند که تخلفی صورت نگرفته و با بیرانوند به عنوان بازیکن آزاد قرارداد بسته‌اند و دروازه‌بان شماره یک تیم ملی هم با طرح این مسئله که از باشگاه پرسپولیس طلبکار بوده، اعلام کرد که مستند بر عدم دریافت مطالبات خود، قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرده است! در این میان، در ماه‌های گذشته تنش‌های زیادی میان مسئولان دو باشگاه وجود داشت و سرانجام دقایقی قبل بعد از مدت‌ها چشم‌انتظاری حکم نهایی از سوی کمیته تعیین‌وضعیت صادر شد.

حکمی جنجالی علیه بیرانوند و به سودِ او!

با اعلام فدراسیون فوتبال، علیرضا بیرانوند و باشگاه تراکتور به نحو تضامنی به پرداخت مبلغ 19 میلیارد و 875 میلیون تومان غرامت و 765 میلیون و 187 هزار و 500 تومان هزینه دادرسی محکوم شده‌اند. همچنین بیرانوند به 4 ماه محرومیت از شرکت در بازی‌های رسمی اعم از باشگاه و ملی (با رعایت بند 8 ماده 18 مقررات نقل‌وانتقالات و تعیین‌وضعیت بازیکنان) محکوم و این محرومیت به مدت یک‌سال تعلیق می‌شود. ضمن آنکه راجع به سایر خواسته‌های باشگاه خواهان قرارداد رد دعوا صادر و اعلام می‌گردد.

پرونده‌ای که احتمالاً به کمیته استیناف و شاید (CAS) برود!

کمیته تعیین‌وضعیت در بند دال رأی صادره درباره امکان تجدیدنظرخواهی توضیحاتی را ارائه کرده که در این توضیحات آمده، ظرف مهلت 7 روز از تاریخ ابلاغ، رأی قابل تجدیدنظرخواهی است که با توجه به محرومیت تعلیقی علیرضا بیرانوند به نظر می‌رسد که باشگاه پرسپولیس به رأی صادره قطعاً اعتراض می‌کند. حتی احتمال تشکیل پرونده علیه رأی صادره در دادگاه عالی ورزش هم دور از ذهن نیست و باید دید یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ لیگ برتر چه فرجامی خواهد داشت.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد