پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳ | هشدار به اصفهانی ها

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳ | هشدار به اصفهانی ها
صفحه اقتصاد -

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه قهجاورستان با ۱۴۵ و در شهر‌های خمینی شهر و سگزی به ترتیب با ۱۱۶ و ۱۴۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و به رنگ نارنجی است.

این درحالیست که امروز در آخرین روز از هفته پاییزی هوای این کلانشهر در سپاهان شهر با ۳۳، فیض ۴۸ و کردآباد با ۴۶ AQI در وضعیت پاک است.

همچنین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان با ۶۸، احمدآباد ۹۳، انقلاب ۶۵، خرازی ۵۹، دانشگاه صنعتی ۶۲، رودکی ۵۲، رهنان ۶۵، فرشادی ۵۴، کاوه ۶۵، میرزا طاهر ۵۷، ولدان ۶۲ وشهر‌های مبارکه با ۹۸، نجف آباد ۵۸، کاشان ۷۳ و شاهین شهر شهر ۶۳ AQI در وضعیت قابل قبول و به رنگ زرد است.

همچنین شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۵۹ AQI در وضعیت قابل قبول و به رنگ زرد است.

اداره کل هواشناسی اصفهان اعلام کرد از فردا به ویژه در نیمه غربی استان درساعات عصر وشب گاهی افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد. 

(هشدار زرد شماره ۴۹). روز شنبه به ویژه در نیمه غربی استان در ساعات عصر و شب گاهی افزایش ابر نیز پیش‌بینی می شود.

دما: کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۱ تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت.

پیش‌بینی دو ر وزه آب و هوا استان اصفهان

جمعه: صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد

شنبه: صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید، در غرب و شمال گاهی افزایش ابر

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد