۶ سند همکاری بین ایران و قطر امضاء شد

در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه، ایران و قطر ۶ سند همکاری در حوزه‌های مختلف را به امضا رساندند.

۶ سند همکاری بین ایران و قطر امضاء شد
صفحه اقتصاد -

وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قطر، چهار سند مهم در «حوزه‌های کشاورزی»، «آموزش و پرورش»، «بنادر و دریانوردی» و «فرهنگ» را به امضا رساند.

این اسناد به همراه دو سند دیگر در حوزه‌های «اقتصادی و تجاری»، «فرهنگی، آموزشی و ورزشی»، مجموعا شش سند همکاری مشترک میان ایران و قطر را تشکیل می‌دهند.

همکاری در «طرح توسعه بندر دیر»، «بهداشت، رفاه و تجارت زنده»، «برنامه اجرایی همکاری‌های فرهنگی تا پایان سال ۱۴۰۵» و «برنامه اجرایی همکاری‌های ورزشی تا سال ۲۰۲۶» از جمله مهمترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که توسط وزرای نیرو، امور خارجه و ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران با همتایان قطری به امضا رسید.

در حاشیه امضا اسناد عباس علی آبادی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و قطر با «شیخ محمد بن حمد بن قاسم العبدالله آل ثانی»، وزیر صنعت و تجارت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران وقطر در خصوص توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور ملاقات کرد.َ

در جریان این دیدار همچنین مقرر شد تا در آذر ماه سال‌جاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در قطر و با حضور دستگاه‌ها اجرایی دو کشور برگزار شود که در حاشیه آن همایش تجاری و نمایشگاهی در دوحه انجام می‌شود.

در این دیدار دو طرف بر روی توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری به ویژه در حوزه سرمایه گذاری و تولید مشترک در ایران تاکید داشتند.

موضوعاتی مانند گمرک، بیمه، فرهنگی، گردشگری سلامت و اتصال الکتریکی ایران و قطر از دیگر مواردی بود که میان وزیر نیرو ایران و وزیر صنعت و تجارت قطر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد