پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا جمعه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۳ | وضعیت آب و هوا مشهد

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا جمعه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا جمعه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۳ | وضعیت آب و هوا مشهد
صفحه اقتصاد -

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد به خصوص برای مناطق مستعد و ماندگاری هوای به نسبت گرم از پدیده های مهم جوی در روزهای پایانی هفته جاری خواهد بود.

وزش باد و ماندگاری هوای گرم پدیده‌های جوی خراسان رضوی است

آذر رضایی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از عصر امروز وزش باد در استان شدت می گیرد که این پدیده در مناطق جنوبی خراسان رضوی توام با گرد و غبار خواهد بود.

وی با بیان این که وضعیت جوی در بیشتر مناطق خراسان رضوی پایدار است ادامه داد: بارش های رگباری در مناطق شمالی و افزایش دما نیز از دیگر پدیده های جوی استان است که تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۱۲ و تایباد با ۳۵ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بوده اند و در همین مدت در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۱ تا ۳۱ درجه به ثبت رسیده است.

رضایی پور افزود: دمای کنونی هوای مشهد ۲۳ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی تا ۳۴ درجه افزایش خواهد یافت.

خراسان رضوی تابستان را با میانگین دمای ۲۷ درجه پشت سر گذاشت

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوای استان در تابستانی که گذشت، ۲۷.۲ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به تابستان پارسال ۲ دهم درجه کاهش داشته است.

علی اصغر دهقان پور افزود: همچنین میانگین دمای شهر مشهد در تابستان سال جاری ۲۶.۶ درجه سلسیوس بوده که نسبت به دوره آماری بلند مدت چهار دهم درجه افزایش و نسبت به سال گذشته سه دهم درجه کاهش داشته است.

وی ادامه داد: شهرستان گناباد با ۱.۷ درجه سلسیوس بیشترین افزایش میانگین دمای هوا و شهرستان تایباد با چهار دهم درجه بیشترین کاهش میانگین دمای هوا را در تابستان گذشته به ثبت رسانده اند.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین بیشترین بیشینه دمای گزارش شده در تابستان ۱۴۰۳ مربوط به ایستگاه سرخس به میزان ۴۴.۹ درجه سلسیوس در تاریخ هجدهم مرداد ماه و کمترین کمینه دمای گزارش شده نیز مربوط به ایستگاه قوچان با ۳.۴ درجه سلسیوس در تاریخ بیست و هفتم شهریور ماه بوده است.

دهقان پور افزود: شهرستان های کاشمر، بجستان، خواف و خوشاب بدون تغییر میانگین دما، کمترین نوسانات دمایی ایستگاه های هواشناسی خراسان رضوی را در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته داشته اند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد