گرد و غبار شدید در قصرشیرین

ورود سامانه ناپایدار به جغرافیای غرب استان کرمانشاه باعث گرد و غبار و کاهش دید افقی و به تبع آن شرایط ناسالم جوی بویژه در شهرستان مرزی قصرشیرین شد.

گرد و غبار شدید در قصرشیرین
صفحه اقتصاد -

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین امروز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار در سطح شهرستان حداکثر هشت هزار متر است که ۲ هزار متر از حد استاندارد هوای سالم کمتر است.

امیر پرویز نجفی اظهار کرد: طی ساعات گذشته دید افقی ناشی از گرد و غبار در قصرشیرین به یک هزار متر کاهش یافت که ۹ هزار متر با استاندارد هوای سالم فاصله داشت اما اکنون شرایط بهبود یافته است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان امروز /چهارشنبه/ از شدت غبار در منطقه کاسته شود و وزش باد و گرد و غبار پدیده غالب جوی در قصرشیرین خواهد بود.
رییس اداره هواشناسی قصرشیرین دمای کنونی این شهرستان را ۳۰ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی را ۴۳ درصد اعلام کرد.
نجفی با بیان اینکه اکنون بیشینه سرعت وزش باد در شهرستان قصرشیرین ۱۵ متر بر ثانیه معادل ۵۴ کیلومتر بر ساعت است، گفت: از ابتدای مهرماه جاری تاکنون قصرشیرین دست کم سه روز درگیر گرد و غبار بوده است.
بر پایه این گزارش اکنون شهروندان قصرشیرین به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی باید از ورود به فضای باز خودداری و در صورت ضرورت حضور، از ماسک استفاده کنند.
گرد و غبار موجود در منطقه قصرشیرین غالبا نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی ایران می شود.
شهرستان گرمسیری قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد