جزئیات تصویب یک فوریت لایحه افزایش سرمایه بانک شهر

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه افزایش سرمایه بانک شهر را تصویب کردند.

جزئیات تصویب یک فوریت لایحه افزایش سرمایه بانک شهر
صفحه اقتصاد -

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود بررسی یک فوریت لایحه افزایش سرمایه بانک شهر را روی میز بررسی خود قرار دادند و مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه به بانک شهر در مورد افزایش سرمایه هشدار دادند و این موضوع باید به تصویب شورای شهر برسد گفت: با توجه به اینکه زمانش برای بانک بسیار اندک است امروز با قید یک فوریت این لایحه برای بررسی به صحن شورای شهر آورده شده است.

در ادامه لطف الله فروزنده معاون مالی شهرداری تهران با بیان جزییات این لایحه گفت: بحث افزایش سرمایه بانک شهر مدتهاست که توسط بانک مرکزی پیگیری می شود و سهامدارن تعهد داده بودند که حتما افزایش سرمایه انجام شود و در آخرین جلسه مجمع نیز افزایش سرمایه مشخص و تصویب شد. در جریان هستید که سهامدارن بانک سال گذشته براساس مجوزی که  اخذ شد،  مبلغی به حساب بانک شهر واریز کردیم تا به بانک  مرکزی افزایش سرمایه را اعلام کنیم اما افزایش سرمایه از دو محل نقد و تجدید سرمایه ها بود که بانک مرکزی میزان پول نقد را افزایش داد و ما لایحه ای به شورا آوردیم تا میزان واریزی پول نقد را افزایش دهیم و با قید فوریت به شورای شهر این لایحه را اوردیم.

وی با اشاره به خدمات بانک شهر به مدیریت شهری تهران در پیشبرد اهدافش گفت: در سالجاری ۱۷ همت از بدهی‌های شهرداری را با این بانک تسویه کردیم و در نظر داریم تا پایان سال نیز ۲۰ همت دیگر نیز تسویه کنیم و با افزایش سرمایه می توانیم کمک دوباره به این بانک داشته باشیم تا از ثمرات و برکات بانک در ‍یشبرد اهداف مدیریت شهری دوباره بهره ببریم.

ناصر امانی در مورد این لایحه با اشاره به واریز ۱۱۰۰ میلیارد تومان پول نقد به حساب بانک شهر، گفت: کار انجام شده و حالا مجوز میخواهند در حالی که قبلا باید لایحه به شورای شهر می آورند و مدتها قبل شوراهای شهر کلانشهرها این افزایش سرمایه را تصویب کردند و بعد مبلغ را واریز کردند اما شهرداری تهران این مبلغ کلان را واریز کرده و حالا مجوز می خواهد؟

مهدی بابایی نیز در موافقت با این لایحه گفت: فکر نمی‌کنم مبلغ واریز شده باشد.

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد