پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا دوشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۳ | زنجانی ها بخوانند

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا دوشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا دوشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۳ | زنجانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: شهر زنجان طی شبانه روز گذشته با دمای پنج درجه سانتیگراد به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور بعد از اردبیل و همدان ثبت شد.

زنجان به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است و احتمال بارندگی های پراکنده وجود دارد.

وی یادآور شد: بارندگی های پیش بینی شده برای فردا/ دوشنبه/ بیشتر در نیمه شرقی و نواحی مرکزی استان روی می دهد و هشدار سطح زرد صادر شده تا اواخر وقت فردا اعتبار دارد.

سلطانی با اشاره به احتمال آبگرفتگی مقطعی معابر بر اثر بارشهای رگباری، اظهار داشت: با کاهش دما نیز احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد بر این اساس کشاورزان اقدامات حفاظتی از محصولات را انجام دهند.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته جاری افزایش شدت وزش باد و بارشهای رگباری پراکنده در استان پیش بینی شده و هوای سرد نیز تا دوشنبه حاکم است و از روز سه شنبه روند افزایشی دما را شاهد خواهیم بود.

سلطانی گفت: طی شبانه روز گذشته دانشگاه زنجان با ۲ درجه سانتیگراد خنکترین و چورزق با ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

قدیمی گفت: دمای هوای شهر زنجان هم اکنون هشت درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش دارد.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان پنج و ۱۸ درجه، ابهر و خرمدره هفت و ۱۳، آب‌بر ۱۲ و ۲۱، قیدار چهار و ۱۳ ، سلطانیه چهار و ۱۷ و ماهنشان ۹ و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد