گزینه ایدرو چه کسی است؟

اهالی صنعت به ویژه خودروسازان بی صبرانه منتظر انتخاب رئیس جدید ایدرو می باشند. شنیده ها در جاده مخصوص و زمزمه ها در طبقات وزارت صمت حاکی از آن است که فرشاد مقیمی مدیرعامل اسبق گروه صنعتی ایران خودرو، سکان داری ایدرو می شود.

گزینه ایدرو چه کسی است؟
صفحه اقتصاد -

اهالی صنعت به ویژه خودروسازان بی صبرانه منتظر انتخاب رئیس جدید ایدرو می باشند.  از بین ۶ گزینه مطرح شامل ۳ معاون وزیر و ۳ مدیرعامل خودروسازی، یک گزینه حذف شده و احتمالا معاون صنایع وزارت صمت خواهد شد و رقابت جدی بین دو معاون و یک مدیرعامل است. البته ممکن است با توجه به رویکرد دولت چهاردهم در افزایش زنان در کابینه، یک زن به ریاست ایدرو منصوب شود.

با توجه به حذف معاونت خودرو در وزارت صمت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع(ایدرو) مهم ترین نهاد تصمیم ساز برای خودروسازان است. هم برای تعیین سرنوشت مدیران عامل کنونی و هم برای خصوصی سازی. اینکه چه فردی به عنوان معاون وزیر صمت و رئیس ایدرو انتخاب شود رابطه مستقیمی با تحولات آینده جاده مخصوص دارد.

در همین چارچوب از حدود یک ماه گذشته تاکنون شایعات و احتمالات مختلفی درباره رئیس جدید ایدرو مطرح شده که در این فاصله زمانی نام ۳ معاون وزیر صمت و ۳ مدیرعامل سابق خودروسازی به گوش می رسد. البته با گذشت زمان این ۶ نفر یکی پس از دیگری از گردونه رقابت خارج شده و طبق اخبار به دست آمده ظاهرا یک گزینه به عنوان رئیس جدید ایدرو نهایی شده است. فردی که هم به چارچوب های وزارت صمت و ایدرو آشناست و هم تجربه مدیریت در خودروسازی را داشته است.

بررسی های خط بازار نشان می دهد این فرد در کمیته انتصابات دولت انتخاب شده و در حال حاضر منتظر پاسخ استعلامات حراستی می باشد تا بعد از بازگشت مسئولین مربوطه از آمریکا و اروپا حکم جاری شود.

البته تجربه سال های گذشته نشان می دهد که تا دقیقه نود هیچ گزینه ای صددرصد قابل پیش بینی نیست و ممکن است در لحظات آخر نفر دیگری انتخاب شود. شاید مانند رویه جدید در دولت در استفاده از زنان در وزارتخانه ها، ریاست ایدرو نیز برای اولین بار به یک زن برسد.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  IDRO سازمان دولتی ایرانی است، که در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت بر حوزه‌های انرژی، شیمیایی، بازرگانی، خودروسازی، کشاورزی، کشتی‌سازی و راه‌آهن فعالیت می‌نماید.

سازمان ایدرو در تیرماه ۱۳۴۶توسط رضا نیازمند تأسیس شد. این سازمان برای گسترش و نوسازی صنایع کشور در جهت رقابت‌پذیری در عرصهٔ جهانی از راه فراهم‌آوردن ملزومات توسعهٔ صنعتی، با هدف تأمین منافع ذی‌نفعان تشکیل شده‌است. رئیس جدید این سازمان سعید هاشم‌زاده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد