ردیاب ماشین با گوشی؛ در سه گام ساده گوشی را به ردیاب تبدیل کنید

در ردیابی ماشین با گوشی دستگاه ردیاب به ماهواره‌های جی‌پی‌اس متصل شده و با تشخیص موقعیت جغرافیایی ازطریق اینترنت، آن را به صاحب اتومبیل نشان می‌دهند.

ردیاب ماشین با گوشی؛ در سه گام ساده گوشی را به ردیاب تبدیل کنید
صفحه اقتصاد -

امنیت خودرو یکی از موارد مهم برای صاحبان خودرو است و ابزارهای امنیتی مختلفی برای این منظور ابداع شده‌اند. ردیاب ماشین با گوشی یکی از جدیدترین انواع تأمین امنیت خودرو است که با استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توانید خیال خود را از امنیت ماشینتان راحت کنید. در ردیابی ماشین با گوشی دستگاه ردیاب به ماهواره‌های جی‌پی‌اس متصل شده و با تشخیص موقعیت جغرافیایی ازطریق اینترنت، آن را به صاحب اتومبیل نشان می‌دهند.

ردیابی ماشین با گوشی و چگونگی عملکرد آن

با استفاده از فناوری جی‌پی‌اس، ازطریق موبایل می‌توانید اتومبیل خود را ردیابی کرده و از امنیت آن اطمینان یابید. ذکر این نکته نیز ضروری است که از جی‌پی‌اس برای تمام بازخوردهایی که نیازمند موقعیت‌یابی مکانی باشند استفاده می‌شود. عملکرد جی‌پی‌اس به این صورت است که از ماهواره‌ها سیگنال‌هایی دریافت می‌کند و زمان ارسال این سیگنال‌ها بسیار دقیق هستند.

در ردیاب ماشین با گوشی این سیگنال‌ها از سه ماهواره ارسال شده و موقعیت خودرو را در سه جهت شمالی، شرقی و ارتفاع مشخص می‌کنند. شرکت تلتونیکا تولیدکننده انواع ردیاب خودرو و تجهیزات شبکه، پیشرو در فناوری‌های امنیت خودرو است که از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید محصولات خود استفاده می‌کند.

ردیابی خودرو با موبایل در سه گام

با استفاده از گوشی‌های هوشمند و سیستم جی‌پی‌اس آنلاین می‌توان از قابلیت‌های مکان‌یابی آن‌ها برای افزایش امنیت خودرو و ردیابی استفاده کرد. با استفاده از نرم‌افزارهای مناسب و ماژول جی‌پی‌اس می‌توان فرایند ردیاب ماشین با گوشی را انجام داد.

برای ردیابی خودرو با موبایل وجود سیستم جی‌پی‌اس روی دستگاه و نصب سیم‌کارت الزامی است. بعد از فعال‌کردن سیم‌کارت و اینترنت روی گوشی هوشمند باید یکی از نرم‌افزار‌هایی را که به‌عنوان ردیاب خودرو استفاده می‌شود نصب کنید. امکاناتی که برای ردیاب ماشین با موبایل نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • سیم‌کارت با اینترنت فعال
  • نصب نرم‌افزار مناسب
  • یک دستگاه گوشی هوشمند ثانویه

در ادامه به مراحل تبدیل گوشی به ردیاب خودرو می‌پردازیم:

۱. داشتن گوشی هوشمند ثانویه

گوشی هوشمندی را که می‌خواهید برای ردیابی خودرو با موبایل استفاده کنید باید باتری سالم داشته باشد و هیچ‌گاه خالی از شارژ نباشد. در صورت خاموش بودن گوشی یا خرابی باتری نمی‌توانید از آن برای ردیاب ماشین با گوشی و امنیت خودرو استفاده کنید. دقت داشته باشید که گوشی مورداستفاده همواره باید در اتومبیل باشد و نیاز نیست که از آن به‌صورت روزمره استفاده کنید؛ بلکه بهتر است آن را همیشه در خودرو خود بگذارید.

نکته دیگر اینکه سیستم جی‌پی‌اس و اینترنت گوشی هوشمند نیز باید همیشه روشن باشند. همچنین باید یک بسته اینترنت با سرعت و دسترسی مناسب تهیه کنید. دقت داشته باشید که گوشی ثانویه را که به‌عنوان ردیاب خودرو استفاده می‌شود در جایی از خودرو خود قرار دهید که در معرض دید نباشد؛ زیرا در صورت سرقت اتومبیل سارقان با دیدن گوشی می‌توانند آن را غیرفعال سازند.

۲. فعال سازی اپلیکیشن ردیاب ماشین با گوشی

در مرحله دوم از ردیاب ماشین با گوشی باید اپلیکیشن ردیابی موقعیت مکانی را نصب کنید. برخی اپلیکیشن‌های مناسب برای تبدیل موبایل به ردیاب ماشین شامل TripLog, MapMe, EverTrack و Hurdlr هستند و همگی کارکردهای یکسان دارند.

برای نصب جی‌پی‌اس روی گوشی باید در زمان روشن‌کردن گوشی و نصب اپلیکیشن تمام مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. درباره نام کاربری و رمز عبور خود دقت کنید که آن‌ها را جایی یادداشت کنید. با نصب اپلیکیشن مناسب گوشی هوشمند شما به‌عنوان جی‌پی‌اس شناسایی شده و با آن ردیابی می‌شوید.

شرکت تلتونیکا از شرکت‌های پیشرو در تولید انواع ردیاب‌های پیشرفته و حرفه‌ای با استفاده از فناوری‌های جدید، تجهیزاتی با بالاترین امنیت برای محافظت و ردیابی خودروها طراحی و عرضه می‌کند.

روش های تبدیل انواع گوشی به ردیاب خودرو

همان‌طور که گفته شد برای انجام فرایند ردیاب ماشین با گوشی نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که معمولاً باید با پرداخت هزینه آن‌ها را خریداری کرد. در ادامه روش ردیابی خودرو با موبایل اندروید و آیفون را دنبال می‌کنیم.

1. آموزش ردیابی ماشین با گوشی اندروید

برای ردیاب ماشین با گوشی اندروید دو روش وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • عدم استفاده از نرم‌افزار: استفاده از قابلیت Find My Device مخصوص گوشی‌های اندروید که می‌توانید از بخش تنظیمات گوشی خود آن را فعال کنید. با فعال‌سازی این بخش، گوشی اندروید موقعیت مکانی (خودرو) شما را برای گوگل ارسال کرده و می‌توانید موقعیت خودرو خود را مشاهده کنید. مراحل فعال‌سازی این قابلیت عبارت‌اند از:
  • Setting> Password & security> Privacy> Find My device
  • بعد از فعال‌سازی این قابلیت با استفاده از یک مرورگر به بخش «داشبورد مدیریت Find My Device» در سایت گوگل رفته و می‌توانید گوشی خود را روی نقشه مشاهده و آن را مدیریت کنید.
  • استفاده از نرم‌افزار: همان‌طور که گفته شد نرم‌افزارهای متعدد به‌عنوان ردیاب ماشین با گوشی وجود دارد که برای گوشی‌های اندروید می‌توانید آن‌ها را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید. علاوه بر نرم‌افزارهایی که معرفی شدند نرم‌افزارهای Life ۳۶۰ و Prey نیز می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند.

به دلیل اهمیت بالای امنیت خودرو لازم است از بهترین ردیاب‌ها و سیستم‌های امنیتی برای این هدف استفاده کرد. شرکت تلتونیکا با به‌کارگیری جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا محصولاتی با بهترین کیفیت و کارایی تولید می‌کند.

2. آموزش ردیاب ماشین با گوشی آیفون

برای ردیابی خودرو با موبایل آیفون هم می‌توانید از قابلیت Find My iPhone استفاده کنید. برای انجام مراحل ردیاب ماشین با گوشی آیفون به یک Apple ID نیاز دارید. مراحل انجام این فرایند به این صورت است:

  • ورود به بخش تنظیمات (Setting)
  • کلیک روی بخش Apple ID در بالای صفحه
  • رفتن به بخش Find My
  • فعال‌سازی گزینه Find My iPhone

بعد از فعال‌سازی گزینه پایانی می‌توانید موقعیت مکانی گوشی را از طریق سایت iCloud شرکت اپل روی نقشه مشاهده کرده و آن را مدیریت کنید.

معایب ردیابی خودرو با موبایل

باوجود تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند دستگاه جی‌پی‌اس و ردیاب‌های خودرو، باید گفت که فرایند ردیاب ماشین با گوشی نمی‌تواند گزینه مقرون‌به‌صرفه و چندان امنی باشد. به دلیل اینکه در این فرایند لازم است یک گوشی هوشمند ثانویه همواره در خودرو باشد. این می‌تواند هزینه یک گوشی هوشمند اضافی را بر شما تحمیل کند.

از طرف دیگر امکان اینکه سارقان گوشی را در اتومبیل پیدا کرده و آن را غیرفعال کنند وجود دارد. علاوه بر این، در فرایند تبدیل موبایل به ردیاب خودرو، گوشی ازنظر آنتن‌دهی و باتری عملکرد و کارایی بالای جی‌پی‌اس را ندارد. افت عملکرد باتری، آنتن‌دهی ضعیف و کاهش کیفیت سیگنال و عدم دسترسی به اطلاعات خودرو و کنترل آن از دیگر معایب و کاستی‌های ردیاب ماشین با گوشی است.

البته برای مسافت‌ها و مسافرت‌های کوتاه ردیابی ماشین با گوشی موبایل می‌تواند تا حدودی خیال شما را راحت کند؛ ولی به‌طورکلی روش پایداری نیست. به همین دلیل اگر به دنبال یک روش کاملاً امن و مطمئن هستید از ردیاب خودرو استفاده کنید که دیگر نگران تمام‌شدن باتری، آنتن‌دهی ضعیف و مشکلات دیگر نباشید.

تامین امنیت خودرو با ردیاب

تأمین امنیت خودرو یکی از دغدغه‌های مهم برای صاحبان خودرو است و امروزه ابزارهای مختلفی برای این کار ابداع شده است. ردیاب ماشین با گوشی یکی از روش‌هایی است که در آن به یک گوشی هوشمند ثانویه، سیم‌کارت با اینترنت باکیفیت و نرم‌افزار ردیابی نیاز است.

برخی اپلیکیشن‌های مناسب برای تبدیل موبایل به ردیاب ماشین شامل TripLog, MapMe, EverTrack و Hurdlr هستند و همگی کارکردهای یکسان دارند. نکته مهم درباره ردیابی خودرو با موبایل این است که این روش برای مسافت‌های طولانی و تأمین امنیت بالا چندان کارایی ندارد و بهتر است از انواع ردیاب‌های پیشرفته که توسط شرکت‌های معتبری مانند تلتونیکا تولید می‌شود استفاده کنید.

شرکت تلتونیکا در 18 کشور دنیا فعال بوده و با بهره‌گیری از برترین مهندسان عرصه تکنولوژی محصولاتی با بالاترین کیفیت تولید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد