اسامی بازیگران سریال هشت پا به همراه بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا

سریال هشت پا محصول ۱۴۰۲ می باشد و بالاخره به آنتن پخش رسید این سریال از شبکه سه سیما پخش خواهد شد و جایگزین سریال غریبه می شود.

اسامی بازیگران سریال هشت پا به همراه بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا
صفحه اقتصاد -

سریال “هشت پا” با گرد هم آوردن بازیگران باسابقه و هنرمندان جوان، طیف متنوعی از استعدادها را به نمایش می‌گذارد. این بازیگران که از پیشینه‌های مختلفی در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون برخوردارند با نقش‌آفرینی‌های خود در این سریال پلیسی، داستان جذابی را برای مخاطبان روایت می‌کنند. در ادامه به اسامی و بیوگرافی بازیگران این سریال اشاره می‌کنیم.

اسامی بازیگران سریال هشت پا

محمد صادقی

نادر سلیمانی فرد 

افسانه چهره آزاد

علی اسیوند

احمد نجفی

رویا جاویدنیا

ایرج نوذری

محمد فیلی

سودابه بیضایی

مینا وحید

هلیا امامی

علیرضا مهران

ایوب آقاخانی

کمند امیرسلیمانی

علیرضا جلالی تبار

سپند امیرسلیمانی

حمید ابراهیمی

محمدرضا اکبری

محسن بهرامی

نسرین نکیسا

ابوالفضل جمشیدی

مسعود کشاورز

سیامک راشدی

سعید چنگیزیان

سریال هشت پا

بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا 

بیوگرافی سعید چنگیزیان 

سعید چنگیزیان، بازیگری شناخته‌شده در عرصه سینما و تئاتر ایران، مسیر هنری خود را بدون هیچ تجربه قبلی در دانشگاه سینما و تئاتر آغاز کرد. او در این دانشگاه با چهره‌های مطرحی همچون محمد عاقبتی، حسن معجونی و سهیلا گلستانی آشنا شد و با آن‌ها به تمرین تئاتر پرداخت.

چنگیزیان در سال ۱۳۷۷ با بازی در نمایش “عروسی خون” به‌عنوان یک بازیگر حرفه‌ای پا به عرصه تئاتر گذاشت و تا سال ۱۳۸۲، در سن ۲۶ سالگی، در این عرصه فعال بود. در همین دوران، او در یک اپیزود از فیلم “خداحافظ رفیق” نیز به ایفای نقش پرداخت.

وی در سال ۱۳۹۰، با حضور در سریال “توطئه فامیلی” به عرصه تلویزیون قدم گذاشت و در ماه رمضان سال ۱۳۹۴ با بازی در سریال “گاهی به پشت سر نگاه کن” به شهرت بیشتری دست یافت؛ اما نقطه‌عطف مسیر هنری چنگیزیان، بازی در سریال “زخم کاری” در سال ۱۴۰۰ بود.

بیوگرافی مینا وحید

مینا وحید متولد ۱۳۶۶ در رشت بازیگری توانمند و نویسنده‌ای خلاق در عرصه هنر ایران است. او که از دوران دانشجویی با تئاتر آغاز کرد، در سال ۱۳۸۶ با نقشی فرعی در فیلم “آتش سبز” قدم به دنیای سینما گذاشت.

شروع کار وحید چندان آسان نبود و وی تا سال ۱۳۹۰ در آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی حضور کوتاه و یا نقش‌های فرعی را تجربه کرد؛ اما نقطه‌عطف مسیر هنری او، بازی در فیلم “دوران عاشقی” در سال ۱۳۹۳ بود. نقش‌آفرینی او در این فیلم، این هنرپیشه را به مخاطبان معرفی کرد و او را در مسیر شهرت قرار داد.

یک سال بعد، در سال ۱۳۹۴، وحید با بازی در فیلم “کفش‌هایم کو؟” و سریال پرمخاطب “شهرزاد” به‌طور رسمی به مخاطبان عام شناخته شد. نقش “مریم مهرزاد” در سریال شهرزاد، سکوی پرتاب وحید برای رسیدن به اوج شهرت بود. او با بازی در این سریال، توانایی و استعداد خود را به اثبات رساند و جایگاه ویژه‌ای در میان بازیگران مطرح ایران به‌دست آورد.

پس از سریال شهرزاد، مینا برای مدتی در سکوت خبری به فعالیت خود ادامه داد و کمتر در آثار جدید ظاهر شد؛ اما این سکوت در سال ۱۳۹۷ با بازی در نقش “جواهر” در سریال “بانوی عمارت” شکسته شد. نقش‌آفرینی او در این سریال، وحید را به طور کامل به مخاطب عام معرفی کرد و دیگر کمتر کسی بود که او را نشناسد. جواهر، شخصیتی منفی با ظرافت‌های خاص بود که وحید با قدرت و ظرافت تمام آن را به‌تصویر کشید و بار دیگر توانایی‌های خود را به اثبات رساند.

سریال هشت پا

بیوگرافی افسانه چهره‌آزاد 

افسانه چهره‌آزاد متولد ۲۲ بهمن ۱۳۴۱ در تهران بازیگری شناختهشده در عرصه سینما و تلویزیون ایران است. او که نوه رقیه چهره آزاد، بازیگر پیشکسوت سینما و همسر شاهرخ فروتنیان، بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما است، از همان ابتدا در فضایی هنری پرورش یافت.

چهره‌آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر، دوره دو ساله بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذراند و فعالیت هنری خود را به‌طور رسمی در سال ۱۳۶۶ با بازی در مجموعه تلویزیونی “سال‌های بدون خانه” آغاز کرد. در دهه هفتاد، او به تدریج پا به عرصه سینما گذاشت و در نقش‌های مکمل به ایفای نقش پرداخت.

نقطه‌عطف کارنامه بازیگری چهره آزاد، بازی در مجموعه تلویزیونی “جمعه تعطیل نیست” در کنار علیرضا خمسه بود. او با بازی در این سریال به شهرت بیشتری دست یافت و توانایی‌های خود را به‌عنوان یک بازیگر توانمند به اثبات رساند. وی در ادامه مسیر هنری خود، با انتخاب‌های هوشمندانه و بازی‌های درخشان، جایگاه خود را در میان بازیگران مطرح سینما و تلویزیون ایران تثبیت کرد.

بیوگرافی احمد نجفی

سید احمد نجفی بازیگری شناخته‌شده و مجری توانمندی در عرصه سینما و تلویزیون ایران است. او که از خاندانی اصیل و سادات جزایری شوشتر به خرمشهر مهاجرت کرده بودند، در سال ۱۳۲۷ در این شهر به دنیا آمد. نجفی پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۲ راهی آمریکا شد و باتوجه‌به زمینه شغلی پدرش در تجارت، تحصیلات خود را در رشته مدیریت بازرگانی آغاز کرد و در سال ۱۳۵۷ به پایان رساند.

شروع فعالیت سید احمد نجفی در سینما با دستیاری کارگردانی و همکاری در تدارکات و دکور فیلم “غزل” به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۵۵ رقم خورد. او پس از این تجربه، با بازی در فیلمی از مسعود کیمیایی به‌طور رسمی به عرصه بازیگری در سینما قدم گذاشت.

اگرچه بازی او در فیلم “دندان مار” چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت؛ اما این آغاز مسیری پربار در عرصه بازیگری برای نجفی بود. او در سال‌های پس از آن در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخت و توانایی‌های خود را به اثبات رساند.

سریال هشت پا

بیو گرافی محمد صادقی

محمد صادقی متولد ۱۳۳۶ در مشهد یکی از بازیگران برجسته ایرانی است که با نقش‌آفرینی در سریال‌های تاریخی معروفی مانند ولایت عشق و مختارنامه به شهرت رسید. او در آمریکا وارد دانشگاه ایالتی ویسکانسین شد و در آنجا توانست در رشته‌های علوم ارتباطات، ارتباطات جمعی، و هنرهای ارتباطی تا مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تحصیل کند. علاوه‌براین، او برای تکمیل آموزش‌های بازیگری خود، در چند مدرسه معتبر بازیگری، از جمله مدرسه سنفورد مایزنر و لی استراسبرگ، تحصیل کرد.

پس از سال‌ها تحصیل و کسب تجربه، در سال ۱۳۷۰ به ایران بازگشت و در عرصه سینما و تلویزیون ایران مشغول به فعالیت شد. صادقی با ایفای نقش‌های ماندگار در آثار تاریخی به یکی از چهره‌های شناخته‌شده و مورد احترام در این صنعت تبدیل شده است.

بیوگرافی هلیا امامی 

هلیا امامی متولد ۲۱ مرداد ۱۳۶۸ هنرپیشه اهل ایران است.دوره بازیگری را زیر نظر استاد حمید سمندریان گذرانده است. اولین حضور حرفه ای او در سینما با فیلم تقدیر نهایی در سال ۱۳۹۲ به کارگردانی محسن توکلی بود.امامی سال ها پیش از طرف استاد سمندریان به چیستا یثربی معرفی شد و در نمایشنامه ای برای جشنواره فجر آماده می شد ایفای نقش کرد و موفق هم بود.

سریال هشت پا

بیوگرافی علیرضا مهران 

علیرضا مهران بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، اهل ایران متولد سال ۱۳۵۹ در تهران است. 

علیرضا مهران فارغ التحصیل لیسانس رشته نقشه کشی ساختمان است و فعالیت خود را از بازیگری تئاتر شروع کرد، سپس دستیاری کارگردان و طراحی صحنه را نیز تجربه کرد.علیرضا مهران از سال ۱۳۷۹ وقتی ۲۰ ساله بود، با حضور در کانون بازیگری استاد حمید سمندریان، حرفه خود را شروع کرد و با نمایش اتوبوسی به نام هوس در تالار قشقایی روی صحنه رفت.

از جمله آثار علیرضا مهران می توان به جایی در میان گاوها، نسیان، حمال طلا، کروکودیل و انزوا اشاره کرد.

سریال هشت پا

بیوگرافی سودابه بیضایی 

سودابه بیضایی متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۰ بازیگر، مستندساز و نویسنده ایرانی در شیراز است.بیضایی دانش آموختهٔ زبان و ادبیات فارسی است. او نخستین تجربهٔ بازیگری خود را با فیلم گیس بریده، ساختهٔ جمشید حیدری در سال ۱۳۸۳ رقم زد. از کارهای او می‌توان به لرد اشاره کرد، ساخته محمد رسول اف که در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت جایزه نوعی نگاه فستیوال کن شد، او در سریال طوبی نیز ایفای نقش کرده‌است ‌.

بیوگرافی رویا جاویدنیا 

رویا جاویدنیا متولد ۱۰ مرداد ۱۳۴۴ در تهران، بازیگر است. فارغ‌التحصیل لیسانس رشته هنرهای تجسمی شاخه سفال‌گری می‌باشد. با فیلم عصر جمعه در سال ۸۴ وارد سینما شد. در سال ۹۱ فیلم گس به کارگردانی کیارش اسدی زاده را بازی کرد که این فیلم در جشنواره رم ۲۰۱۳ جایزه بهترین مجموعه بازیگران را دریافت کرد. با سریال وضعیت سفید وارد قاب تلویزیون شد و با سریال‌های سایه‌بان و دلدار به شهرت رسید ، او در سریال غریبه نیز در نقش ناهید و خانم خان بابایی ظاهر شده است.

بیوگرافی علیرضا جلالی تبار 

علیرضا جلالی‌تبار متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۵۷ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل هنرستان صدا و سیما و فارغ‌التحصیل دانشکده هنر و معماری است . همچنین دانش آموخته دانشگاه خاتم در مقطع کارشناسى ارشد معمارى است.

سریال هشت پا

بیوگرافی نادر سلیمانی 

نادر سلیمانی‌فرد متولد ۱۴ اسفندِ ۱۳۴۵ در آبادان بازیگر ایرانی است. او برای نقش‌آفرینی در ضد (۱۴۰۰) برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر شد. سلیمانی تا ۱۹ سالگی در منطقه ارتشی‌های کارون آبادان بود. پس از آغازِ جنگِ ایران و عراق به شهرستان ارسنجان، استان فارس رفت و پس از چند سال برای کار و تحصیل در رشته بازیگری و زندگی به تهران آمد. وی با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی ساعت خوش (۱۳۷۳–۱۳۷۴) و باغ مظفر (۱۳۸۵) به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد