غفلت خبرنگاران در طرح سوال از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یا عدم اهمیت این مناطق برای رئیس جمهور

یادداشت: محمدرضا اسفندیاری - مدیرروابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو

در نشست خبری دکتر پزشکیان با خبرنگاران که برای اولین بار با حضور اکثریت رسانه ها برگزار شد، علیرغم تأکید مقام معظم رهبری در سخنرانی روز عید غدیر بر نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصادی کشور، هیچ اشاره ای به نقش این مناطق در توسعه اقتصادی از طرف خبرنگاران که بسیاری از آنان نیز تعامل خوبی با این مناطق دارند، نگردید.

غفلت خبرنگاران در طرح سوال از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  یا عدم اهمیت این مناطق برای رئیس جمهور
صفحه اقتصاد -

۱- در نشست خبری دکتر پزشکیان با خبرنگاران که برای اولین بار با حضور اکثریت رسانه ها برگزار شد، علیرغم تأکید مقام معظم رهبری در سخنرانی روز عید غدیر بر نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصادی کشور، هیچ اشاره ای به نقش این مناطق در توسعه اقتصادی از طرف خبرنگاران که بسیاری از آنان نیز تعامل خوبی با این مناطق دارند، نگردید.

آیا شایسته نبود همکاران عزیز رسانه ای و خبرنگاران در خصوص جایگاه مناطق آزاد بخصوص ارتقای جایگاه دبیرخانه مناطق آزاد تجاری و صنعتی به معاونت رئیس جمهور سوالاتی را مطرح و نسبت به اهمیت این موضوع اشاره می کردند؟ 

 آنچه که واضح است برخلاف تصور ما، مناطق آزاد اهمیت ویژه ای برای جامعه رسانه و هیچ هویت مثبت و قابل توجهی برای خبرنگاران نداشته و این نشست خبری نشان داد که این یک واقعیت است.

 لذا بایستی تلاش گردد ما مدیران روابط عمومی بتوانیم با تعامل بیشتر با جامعه رسانه شناخت درستی از مناطق آزاد را  ارائه نمائیم تا جامعه رسانه نیز با انعکاس عملکرد و اهداف مناطق آزاد در توسعه کشور سهم بسزایی را ایفا کنند.

۲- علی رغم اینکه بارها رئیس جمهور محترم در مناظره های تبلیغاتی به توسعه این مناطق تاکید داشته و یکی از برنامه های دولت را بازگرداندن این مناطق به ریل اصلی خود مطرح نمود حتی این مهم نیز در این رویداد توسط آقای رئیس جمهور نیز  مطرح نشد و بنظر آمد شاید در ساختار برنامه های کلان دولت در حوزه اقتصاد، مناطق آزاد هیچ محلی از اعراب نداشته باشند. 

علی ایحال در برنامه های کلان دولت و مجامع تصمیم ساز و تصمیم گیر مناطق آزاد حسب تاکید مقام معطم رهبری باید جایگاه ویژه ای داشته باشند و پیشنهاد ارتقای دبیرخانه به معاونت مناطق آزاد رئیس جمهور که در حال پیگیری هست به جد در دستور کار قرار گیرد.

در تمام دنیا مناطق آزاد یکی از مهمترین مناطق حوزه های اقتصادی محسوب می شوند، در زمان دولت های قبل تلاش‌های بسیاری برای وظایف حاکمیتی(ماده ۶۵)  انجام گرفته که سرانجامی نداشته که امید است دولت چهاردهم بر اساس اهداف مشخص، برای توسعه و رشد این مناطق به منظور تاثیرگذاری در اقتصاد ملی اقدامی جدی انجام دهد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد