درباره سیستم قدرتمند و مدرن تصفیه غبار فولاد کویر

۴۲ هزار مترمربع فیلتر برای مراقبت از هوا

سیستم پیشرفته و منحصر به فرد پروژه غبارگیر فولاد کویر براساس طراحی تکنولوژی اروپایی و با مشارکت شرکت آلمانی و هم چنین فیلتر های ساخت شرکت های دانش بنیان ایرانی با هدف رعایت بالاترین حالت ممکن در تصفیه غبار طراحی و اجرا می شود.

۴۲ هزار مترمربع فیلتر برای مراقبت از هوا
صفحه اقتصاد -

معاون بهره‎برداری مجتمع فولاد کویر درباره  پروژه FES این شرکت گفت: کارخانه تصفیه غبار فولاد کویر با به روز‎ترین فناوری های دنیا برای غبار گیری و تصفیه ی آلاینده های احتمالی بخش فولادسازی از محل حمل مواد اولیه تا تولید شمش طراحی شده و در  حال احداث است.

محسن عباسی گفت: کارایی این کارخانه با توجه به در نظر گرفتن ۴۲  هزار متر مربع فیلتر بسیار قدرتمند بوده و سازوکار  آن برمبنای سیستم ترکیبی و کامل، جهت جذب، جمع آوری و کنترل کلیه غبارهای کارخانه ذوب و ریخته‌گری است. 

مدیر محیط زیست فولاد کویر نیز  با بیان این مطلب که سطح تکنولوژی به کار رفته در کارخانه جمع آوری و تصفیه غبار  فولاد کویر توان رقابت جدی با صنایع کشورهای اروپایی را دارد بیان کرد: حد مجاز ذرات معلق در هوا در خروجی فرآیند ذوب بر اساس استاندارد ملی و مصوب هیئت وزیران برای صنایع با استاندارد درجه یک، ۸۰ میلی‌گرم بر نرمال متر مکعب (۸۰ppm) است، درحالی‌که این عدد در پلنت ذوب فولاد کویر  برای کمتر از ۵ میلی‌گرم بر نرمال متر مکعب (>۵ppm)  ساخته و گارانتی شده است.

مهندس معین شاکری افزود: اهمیت ویژه دیگر این کارخانه سیستم پایش آن است که جهت کنترل لحظه‌ای و مستمر گازهای خروجی و آنالیز آن‌ها، سیستم پایش لحظه‌ای در انتهای سیستم غبارگیر در نظر گرفته شده که به‌صورت آنلاین، اطلاعات آنالیزهای مربوطه را به دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارسال می‌کند. 

گفتنی  است در این سیستم با غبار صرفاً به عنوان یک پسماند برخورد نمی‎شود. وجود برخی منابع باارزش مثل آهن، کلسیم، منیزیم، روی و غیره در ترکیب غبار؛ بازیافت و استفاده مجدد از این نوع پسماندها را برای مصارف مختلف ضروری می‌کند. بنابراین در انتهای فرآیند، در یک محل مشخص و استاندارد، جمع آوری و دپو می شود و عناصر باارزش آن پس از بازیافت مجددا به چرخه تولید برمی گردد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد