رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالای ایران:

بیش از یک میلیون قرارداد اختیار معامله طلا در یک روز ثبت شد

رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالای ایران گفت: روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، تعداد کل موقعیت‌های باز بازار به بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار موقعیت و با ثبت رکورد تاریخی، حجم معاملات روزانه قراردادهای اختیار معامله طلا در بازار مشتقه به بیش از یک میلیون قرارداد رسید.

بیش از یک میلیون قرارداد اختیار معامله طلا در یک روز ثبت شد
صفحه اقتصاد -

آناهیتا فولادی‌فر اظهار داشت: در هفته جاری، شاهد افزایش قابل توجه حجم معاملات و موقعیت‌های باز در قراردادهای اختیار معامله بودیم؛ به طوری که طی روز گذشته دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ تعداد کل موقعیت‌های باز بازار به بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار موقعیت رسید.

وی افزود: همچنین رکورد حجم روزانه معاملات مشتقه در تاریخ بورس کالای ایران نیز دیروز شکسته شد؛ به طوری که در این روز بیش از یک میلیون قرارداد طلا در معاملات اختیار معامله به ثبت رسید.

رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالا با بیان اینکه بازار مشتقه بورس کالا دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است، بیان کرد: با توجه به استقبال بالای سرمایه‌گذاران و آشنایی شمار زیادی از فعالان بازار با قواعد قراردادهای اختیار معامله کالا، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری شاهد شکسته شدن مکرر رکوردهای مربوط به این بازار خواهیم بود.

فولادی‌فر با اشاره به راه‌اندازی گواهی سپرده شمش نقره در آینده نزدیک و راه‌اندازی قرارداد آتی مبتنی بر آن، عنوان کرد: راه‌اندازی ابزارهای مالی و مشتقه مبتنی بر نقره در آینده نزدیک عملا باعث خواهد شد کلاس فلزات گران‌بها در بازار مشتقه بورس کالا بیش از پیش مورد توجه فعالان قرار بگیرد. در همین راستا، انجام اقداماتی مثل توسعه دارایی‌های پایه جدید در قراردادهای آتی و اختیار معامله و راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله بر روی سایر صندوق‌های طلا، کمک شایانی به افزایش عمق و توسعه بازار مشتقه کالایی کشور خواهد کرد.

رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالا یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد حجم معاملات مربوط به قراردادهای اختیار معامله صندوق طلای لوتوس به عنوان بزرگ‌ترین صندوق طلای کشور است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد