مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند:

افزایش ۲۵ درصدی تولید PVC در پتروشیمی اروند/ عملیات فاز ۲ پتروشیمی اروند آغاز شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت:در ۴ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ درصد افزایش تولید و ۲۵ درصد در PVC افزایش تولید را محقق کردیم.

افزایش ۲۵ درصدی تولید PVC در پتروشیمی اروند/ عملیات فاز ۲ پتروشیمی اروند آغاز شد
صفحه اقتصاد -

محمد رضا کریمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند،  در خصوص محصول پی وی سی اظهار کرد: به دلیل اینکه در سال‌های گذشته در بازار PVC التهاب وجود داشت، صادرات آن ممنوع شد. هر زمان که این التهاب ایجاد شود و بین ارز نیمایی و ارز آزاد تفاوت باشد، رانتی به وجود می‌آید که منجر به التهاب شده و تقاضای بازار افزایش می‌یابد.

وی افزود:، اما در حال حاضر که ارز نیمایی به سمت بالا حرکت کرد و ارز آزاد ثابت ماند، تقاضای PVC در بازار کاهش یافت. از طرفی قطعی برق دست به دست هم داد که هم تولیدکننده واقعی نتوانست محصول ما را خریداری کند و هم اینکه تفاوت عرضه باعث شد تا تقاضای بازار داخلی کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در این باره ادامه داد: در ۴ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ درصد افزایش تولید و ۲۵ درصد در PVC افزایش تولید را محقق کردیم. این موضوع باعث شد که موجودی انبار بالا رود و به دنبال صادرات باشیم.

کریمی خاطرنشان کرد: عوارض صادراتی ۱۰ درصدی عملا رقابت در بازار‌های جهانی را سخت کرده است. ما باید علاووه بر اینکه با برند‌های معتبر آمریکایی، عربستان، چین، هند و کره که از نظر قیمت با آن‌ها در حال رقابت هستیم، باید با عوارض صادراتی خودمان نیز رقابت کنیم. ما در حال حاضر منفی ۱۰ درصد هستیم و باید ۱۰ درصد بالاتر از قیمت جهانی بفروشیم تا یک قیمت نرمال داشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند بیان کرد: عوارض صادراتی برای ما به موضوع مهمی تبدیل شده است. مثل گذشته می‌توانستند صادرات را ممنوع کنند، اما عوارض ۱۰ درصدی شائبه‌هایی ایجاد می‌کند. محصولی که می‌توانست صادر شود و برای کشور ارزآوری داشته باشد در انبار‌ها مانده است. ما مجبور هستیم به روش‌های مختلف این محصول را نگهداری کنیم و عوارض را برطرف کنیم و صادرات را آغاز کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های این پتروشیمی گفت: پیگیر عوارض صادراتی هستیم که بتوانیم عوارض را به صفر برسانیم و صادرات آغاز شود تا در بازار‌های جهانی رقابت را انجام دهیم.

کریمی درخصوص افزایش تولید و کاهش فروش پتروشیمی اروند گفت: در ۴ ماهه ابتدای سال جاری ۸ درصد افزایش تولید داشتیم. مقداری کاهش نیز در بخش فروش به دلیل عوارض صادراتی، قطعی برق، کاهش تفاوت نرخ ارز نیمایی و آزاد داشتیم که باعث شد صادرات نیز کاهشی شود. علیرغم افزایش تولید، ما کاهش فروش داشتیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند درباره طرح‌های توسعه‌ای بیان کرد: عملیات فاز ۲ پتروشیمی اروند آغاز شده است. امیدوار هستیم که پس از پیشرفت ۱۰ درصدی کلنگ آن زده شود و در همین دولت نیز به بهره برداری برسد. پروژه ما ۳ ساله بوده و قرار است در این پروژه ۳۰۰ هزار تن PVC به ظرفیت کشور اضافه شود. این میزان تولید می‌تواند موتور محرکه برای توسعه صنایع پایین دستی و اشتغال شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد