کنترل گرد و غبار برای اولین بار در فولاد خوزستان / گام مهم زیست محیطی برداشته شد

شرکت فولاد خوزستان با بهره برداری از پروژه ویند ‌فنسینگ سرعت وزش باد در محدوده تحت پوشش را 85 درصد و میزان باد بردگی مواد حدود 80 تا 90 درصد کاهش می دهد که اقدامی مهم در حوزه محیط زیست است.

کنترل گرد و غبار برای اولین بار در فولاد خوزستان / گام مهم زیست محیطی برداشته شد
صفحه اقتصاد -

توجه به محیط زیست و برنامه ریزی برای حفظ آن از مهمترین موضوعات برای ادامه فعالیت واحدهای صنعتی به ویژه واحدهای تولیدکننده فولاد است تا براساس آن بتوانند علاوه بر تعامل حداکثری با سازمان حفاظت محیط زیست به کاهش آلایندگی ها نیز کمک کنند. 

از سویی دیگر کاهش آلایندگی ها تاثیر مستقیم بر زندگی ساکنان مناطق نزدیک به کارخانه های فولادی دارد و باعث می شود تا مردم منطقه حمایت های بیشتری از توسعه این فعالیت ها داشته باشند. 

در کنار موارد یاد شده فراموش نکنیم حرکت در مسیر کاهش آلایندگی ها و کربن تولیدی امروز دیگر از الزامات صنعت فولاد محسوب می شود زیرا در سال های پیش رو مالیات کربن صفر می تواند صادرات تولید کنندگان فولادی را سخت و یا حتی از توجیه اقتصادی خارج کند. 

اما همانطور که اشاره شد یکی از مهمترین موضوعات کاهش آسیب به ساکنان منطقه است، به همین دلیل بیشتر پروژه های زیست محیطی را باید به نوعی پروژه های در حوزه مسئولیت اجتماعی دانست. 

حال فولاد خوزستان با سرمایه گذاری و طراحی کارشناسی شده خود را برای بهره برداری از مهمترین پروژه زیست محیطی اش آماده می کند. براساس زمان بندی اعلام شده پروژه ویند فنسینگ به عنوان بزرگ ترین پروژه زیست محیطی کشور در شهریورماه 1403 به پایان  می رسد  و ابتدای مهرماه سال جاری هم  به بهره‌برداری خواهد رسید.

این پروژه که یکی از به روز ترین پروژه های زیست محیطی محسوب می شود با هدف کنترل گرد و غبار برای اولین بار در فولاد خوزستان اجرایی می شود.

درواقع نزدیک بودن فولاد خوزستان به مناطق مسکونی و شهری باعث شد تا این پروژه در دستور کار قرار بگیرد.  بر اساس نرخ جاری ارز هزینه اجرای این پروژه  بالغ بر 8000میلیارد ریال اعلام شده است . پیش بینی می شود با نصب این دیوار سرعت وزش باد در محدوده تحت پوشش، 85 درصد و میزان باد بردگی مواد حدود 80 تا 90 درصد کاهش یابد و این اقدام به کاهش آلاینده های محیطی هم در داخل و هم محیط پیرامون و مجاورین شرکت منتهی خواهد شد. 

با بهره برداری از این پروژه فولاد خوزستان گامی مهم در حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا و میزان غبار موجود در هوا بر می دارد که می تواند الگوی خوبی برای اجرا در دیگر واحدهای صنعتی به ویژه کارخانه های سیمانی باشد.

درواقع فولاد خوزستان علاوه بر اجرای این پروژه در مجموعه خود، می تواند برای اجرا در دیگر واحدهای معدنی  و صنعتی نیز وارد همکاری مشترک شود. 

حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی ها یکی از رکن های اصلی برای تحقق توسعه پایدار است. فولاد خوزستان در سال های اخیر تلاش کرده است تا بر همین اساس چشم اندازهای خود را تدوین و در دستور کار قرار دهد تا هم توسعه درون سازمانی و هم توسعه منطقی محقق شده و در نهایت توسعه صنعت فولاد را رقم زند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد