فهرست برترین ایردراپ های سال ۲۰۲۴

یک تریدر حرفه‌ای از هر راهی برای کسب درآمد یا سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.

فهرست برترین ایردراپ های سال ۲۰۲۴
صفحه اقتصاد -

یکی از بهترین روش‌ها برای پیوستن به پروژه‌های ارز دیجیتال شرکت در ایردراپ‌های آن‌ها است. با شرکت در ایردراپ یک پروژه کریپتویی می‌توانید مقدار قابل‌توجهی از کوین یا توکن آن را صرفا با انجام دادن کارهایی ساده به دست بیاورید. اگر آن پروژه بعدها موفق بود و توکن یا کوین آن قیمت مناسبی پیدا کرد شما می‌توانید دارایی خود را بفروشید و سود خوبی کسب کنید. همین موضوع باعث جذابیت ایردراپ‌ها شده است. به همین دلیل در این مقاله لیست بهترین ایردراپ‌های سال ۲۰۲۴ را برای شما آماده کرده‌ایم. تا در صورت تمایل در آن‌ها شرکت کرده و سبد ارز دیجیتال خود را متنوع‌تر کنید و آن‌ها را در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت خریداری کرده یا بفروشید. البته لازم به ذکر است که برخی از ایردراپ‌هایی که لیست کرده‌ایم هنوز در دسترس نیستند و تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۴) در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

ایردراپ چیست؟

قبل از هر چیز به تعریف واژه ایردراپ می‌پردازیم. ایردراپ به معنای توزیع رایگان ارزهای دیجیتال به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران توسط تیم توسعه‌دهنده یک رمزارز گفته می‌شود. از این رو می‌توان این کار را یک روش بازاریابی یا مارکتینگ در نظر گرفت. ایردراپ یک پروژه ارز دیجیتال باعث شناخته شدن و در نتیجه بزرگ‌تر شدن جامعه کاربری آن می‌شود. به عبارت دیگر یک تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال سعی دارد با استفاده از ایردراپ خود را معروف و مشهور کند. مسلما هر چه در ایردراپ خود موفق‌تر باشد در نتیجه ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود. مثلا ایردراپ‌هایی مانند یونی سواپ یا بونک به اندازه قابل‌توجهی موفق بودند و حالا ارز دیجیتال آن‌ها نیز جزو رمزارزهای محبوب به شمار می‌آید. البته هر ایردراپی بنا بر سیاست‌های خود کوین‌ها یا توکن‌ها را بین افراد توزیع می‌کند. اما معمولا از روش‌هایی مانند دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

آیا همه می توانند در ایردراپ ها شرکت کنند؟

معمولا ایردراپ‌ها شرایط ساده‌ای دارند و توزیع کوین یا توکن در آن‌ها بسیار ساده است. به‌طور مثال جوین شدن در شبکه‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی است که به توزیع توکن رایگان ارزهای دیجیتال نوظهور می‌انجامد. از این رو در اغلب ایرداپ‌ها همه کاربران می‌توانند شرکت کنند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. اخیرا هم ایردراپ‌های تلگرامی محبوب شده‌اند و ازآنجایی‌که اغلب ایردراپ‌ها از طریق سایت یا نرم‌افزار به توزیع ایردراپ خود می‌پردازند، همه کاربران می‌توانند به‌سادگی از آن‌ها استفاده کنند.

چرا پروژه‌های کریپتو و ico‌ها توکن رایگان توزیع می‌کنند؟

اصلی‌ترین دلیل توزیع توکن رایگان توسط پروژه‌های کریپتو و ICO ها، معروف شدن و بر سر زبان‌ها انداختن نام پروژه است. ایردراپ سبب می‌شود تا یک پروژه بیش‌ازپیش معروف شود، تعداد سرمایه‌گذاران و شرکت‌کنندگان آن افزایش پیدا کند و به اعتبار یک پروژه افزوده شود. پس اصلی‌ترین هدف ایردراپ‌ها و توزیع توکن یا کوین رایگان، بازاریابی است.

اگر یک پروژه بتواند بین این همه ارز دیجیتال خود را برجسته کند قطعا می‌تواند آینده بهتری را برای خود رقم بزنند. تجربه نشان داده ایردراپ‌ها می‌توانند یک‌شبه، ره صدساله را برای یک ارز دیجیتال بپیمایند. به شرطی که بتوانند به اندازه کافی سرمایه‌گذار و شرکت‌کننده جذب کنند. کاری که رمزارزهایی مانند یونی سواپ، ایپ کوین، دی وای دی ایکس… انجام دادند.

بهترین ایردراپ های سال ۲۰۲۴

 

لیست بهترین ایردراپ های احتمالی ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴ هم ایردراپ‌های زیادی شاهد هستیم. برخی از آن‌ها توزیع شده‌اند، اما معمولا در تابستان و پاییز است که شاهد ظهور ایرداپ‌های مختلف هستیم. در ادامه لیست بهترین ایردراپ‌های سال ۲۰۲۴ را مشاهده می‌کنید.

Ambient

امبینت زیرمجموعه شبکه اتریوم محسوب می‌شود که ادعا دارد در شبکه خود هزینه تراکنش‌ها را کم کرده و سرعت آن‌ها را افزایش داده است. از این رو به نظر می‌تواند قابل‌توجه باشد. برای شرکت در ایرادراپ آن نیز کافی است در سایت امبینت ثبت‌نام کنید، به کیف پول اتریومی آن متصل شوید و فعالیت‌های خواسته‌شده را انجام دهید.

Scroll

اسکرول ایردراپی است که در بستر ZK-rollup و مشابه ماشین مجازی اتریوم کار می‌کند. اسکرول به خاطر داشتن یک فناوری قوی دارای شبکه‌ای بلاک چین اختصاصی است و روزبه‌روز گسترش می‌یابد. البته هنوز به‌طور رسمی ایردراپ آن شروع نشده، اما با توجه به اطلاعاتی که در سایت آن موجود است و مطالبی که از وایت پیپر آن می‌توان فهمید، احتمال دارد در پاییز امسال شاهد ایردراپ آن باشیم.

 

Taiko

در ادامه لیست بهترین ایردراپ های سال 2024 به تایکو می‌رسیم. تایکو نیز همانند ایردراپ اسکرول مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم است و ماهیت آن غیرمتمرکز محسوب می‌شود. هدف اصلی تایکو استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز روی لایه 2 است . به نظر می‌رسد این ایردراپ روی سواپ Swap توکن ها استوار باشد. یعنی از سواپ توکن ها در برنامه یا سایت آن می‌توانید پاداش بگیرید.

EigenLayer

ایگن لیر نیز بستری غیرمتمرکز برای استیک یا ری استیک توکن هایی است که روی اتریوم کار می‌کنند. هدف از این کار افزایش امنیت زیرساخت‌ها عنوان شده است. احتمالا توکن این ایردراپ نیز به‌منظور بررسی مقیاس‌پذیری و شرایط امنیتی آن فعالیت خواهد کرد. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود برای شرکت در ایرداپ آن باید اتریوم یا توکن بومی آن را ( که به‌صورت پاداش به شما تعلق گرفته است) استیک کنید. واضح است که هر چه تعامل بیشتری داشته باشید، پاداش بیشتری هم بگیرید.

Renzo Protocol

پروتکل رنزو در ابتدا صرفا برای استیک اتریوم پیشنهاد شد. اما رفته‌رفته گسترش پیدا کرد و حالا یک پروژه بزرگ‌تر محسوب می‌شود که قصد دارد که از توکن‌های لیکویید استیکینگ پشتیبانی داشته باشد. تاکنون سرمایه‌گذاری خوبی حدود ۳۵ میلیون دلار روی آن انجام شده است. در ضمن با ورود به سایت، اتصال به کیف پول و البته روش دعوت از دوستان می‌توانید از امکانات این ایردراپ استفاده کنید.

توکن‌های لیکویید استیکینگ (Liquid Staking Tokens) به توکن‌هایی گفته می‌شود که نمایانگر استیکینگ یک ارز دیجیتال در یک شبکه بلاک‌چین هستند، اما برخلاف استیکینگ معمولی، این توکن‌ها قابلیت مبادله و استفاده در سایر برنامه‌ها و پروتکل‌های دیفای (DeFi) را دارند. به عبارت دیگر، با لیکویید استیکینگ، کاربران می‌توانند هم از پاداش‌های استیکینگ بهره‌مند شوند و هم توکن‌های خود را برای استفاده‌های دیگر آزادانه جابجا کنند.

MetaMask

یکی از بهترین ایردراپ های سال 2024 احتمالا متامسک باشد. متامسک یک کیف پول بسیار معتبر و کاربردی است و امتحان خود را برای کاربران و سرمایه‌گذاران پس داده است. پس به نظر می‌رسد به ایردراپ آن هم اقبال نشان دهند. پیش‌بینی می‌شود برای شرکت در ایرداپ متامسک نیاز باشد در آن عملیاتی مانند سواپ، بریج یا استفاده از کیف پول را انجام دهید تا امکان کسب توکن ها را داشته باشید.

LayerZero

لیر زیرو نیز دارای شبکه بلاک چینی اختصاصی است و بنا به اخباری که از آن درز کرده توانسته 15 میلیون دلار برای پروژه خود جذب سرمایه داشته باشد. هدف کلی این پروژه تجمیع استخرهای نقدینگی در میان بلاک چین های دیگر است. به همین دلیل انتظار می‌رود برای شرکت در ایردراپ آن نیاز باشد در برنامه‌های خاصی مانند Stargate Finance یا Mugen Finance و ... شرکت کنید.

Fuel

آخرین ارز دیجیتال که در لیست بهترین ایردراپ های سال ۲۰۲۴ به آن می‌پردازیم فیول است. فیول با هدف افزایش مقیاس‌پذیری راه‌اندازی شده و تمرکز آن روی ایجاد لایه‌های اجرایی برای بلاک چین هایی مشابه اتریوم است. همین الان نیز این پروژه خوب عمل کرده و طرفداران زیادی دارد که منتظر ایردراپ آن هستند.

نتیجه‌گیری

بررسی تاریخچه ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته نشان می‌دهد که افرادی که توانسته‌اند ایردراپ‌های آینده دار را به‌خوبی تشخیص داده و در آن‌ها شرکت کنند، سود خوبی به دست آورده‌اند. همین موضوع سبب می‌شود تا علاقه و اقبال به ایردراپ‌ها روزبه‌روز بیشتر شود. از این رو توصیه می‌کنیم تا آنجا که ممکن است اخبار ایردراپ‌ها را دنبال کنید و با توجه به اعتبار و استقبالی که از آن‌ها می‌شود در صورت صلاحدید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. متأسفانه ایردارپ‌های کلاهبرداری و بیهوده هم زیاد هستند! در این مقاله لیست بهترین ایردراپ‌های سال ۲۰۲۴ را بررسی کردیم و در مورد هرکدام از آن‌ها مختصری توضیح دادیم. این‌که شما کدام‌یک را انتخاب کنید بستگی به شرایط و ویژگی‌های مختلفی دارد، اما اعتبار هر ایردراپی از هر چیز دیگر مهم‌تر است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد