یادداشت مدیر روابط عمومی عاشورا؛

الگوی تاریخی حق‌طلبی، مقاومت و آزادگی

قیام عاشورا و شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران ایشان در کربلا حماسه‌ای عظیم در تاریخ بشر است، حماسه‌ای که در کنار حزن و اندوه ناشی از ظلم و جسارت به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، به نماد و تجسم عینی حق‌طلبی، حق‌خواهی، مقاومت در برابر ظلم و ایثار و گذشت برای دست‌یابی به آرمان آزادی و عزت‌نفس تبدیل‌شده است. این واقعه تاریخی که هرساله محل اجتماع و آوردگاه همه عاشقان این طریقت است، فرصت مغتنمی برای شناخت و همراهی بیشتر با رهروان حقیقت و رستگاری و جاودانگی به شمار می‌آید.

الگوی تاریخی حق‌طلبی، مقاومت و آزادگی
صفحه اقتصاد -

ایام محرم و سوگواری بر سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مکتبی متعالی و انسان‌ساز و درمانی برای دردهای پنهان و آشکار هر جامعه انسانی است. این مکتب آسمانی، نسخه‌ای کارامد برای سلوک الی‌الله و جلای روح و صیقل روان برای کسب آرامش، فضیلت و جاودانگی است؛ چراکه محبت حسین (ع) نوری بر هر تاریکی است.

مکتب عاشورا همواره در طول تاریخ سرمنشأ آزادگی، مقاومت، ایثار و مجاهدت در راه حق بوده و برای حق‌خواهان، حق‌جویان و عدالت‌گستران سرشار از نکات آموزنده دنیوی و آخروی است. واقعه عاشورا، فریادی رسا و رسانه‌ای بی‌همتا برای ابلاغ حقیقت به جهان هستی است و کربلا، این شاهراه تاریخی، در هر برهه از زمان، روشنی‌بخش و تعیین‌کننده مسیر حق از باطل است.

حدیث کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، گواهی بر این حقیقت است که عاشورا واقعه‌ای جاری در مسیر زندگی تمام اعصار و نسل‌هاست. این رویداد، همواره در طول تاریخ، جریان ساز و سرنوشت‌ساز بوده و انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نیز متأثر از آرمان‌های قیام اباعبدالله الحسین (ع) بوده و بخش زیادی از سیره عملی این مکتب در راهبردها و برنامه‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی مشهود است.

بدون اغراق مکتب امام حسین (ع) در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره نقش‌آفرین بوده، چه در شکل‌گیری این انقلاب و آرمان‌سازی نظام اسلامی در مبارزه با ظلم و چه در هشت سال دفاع مقدس. بدون شک شهادت حسین‌گونه بیش از ۲۳۰ هزار شهید و رشادت عباس‌‌گونه صدها هزار نفر مجروح، همه و همه با عشق به آرمان حسین (ع) و ایثار و فداکاری در مسیر دین و دیانت و شرافت و انسانیت بوده و این گفتمان همچنان در عمق وجود مردم و کارگزاران نظام اسلامی وجود دارد.

در شرایط کنونی و با وجود اتفاقات متعدد در جهان پیرامون و وجود جنگ‌هایی همچون جنگ غزه و شهادت ده‌ها هزار نفر از مردم مظلوم، تشخیص جبهه حق از باطل چندان دشوار نیست و در چنین شرایطی، پیروی از سیره عملی اباعبدالله الحسین  (ع)و دفاع از جبهه حق، منطق و استدلالی محکم‌تر دارد.

بدون تردید در ایران اسلامی و در شرایط کنونی، یکی از مهم‌ترین مصادیق مبارزه با ظلم جهانی و یزید زمان، مقاومت و ایستادگی در برابر زور و فشارها و تحریم‌های جامعه کفر است. در این میان، جهاد فی سبیل الله، همت و تلاش مضاعف درراه تولید و رونق آن است، مسیری که از ابتدای انقلاب اسلامی به‌درستی طی شده و  درقالب شعار هیهات من الذله، در فرهنگ سیاسی کشور نهادینه ‌شده است.

شرکت فولاد مبارکه ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم، بهترین نسخه تعالی‌بخش و حیات‌بخش بشریت را پیروی از شریعت و طریقت اباعبدالله الحسین( ع) در آزادمردی و آزادگی می‌داند. این شرکت مسئولیت خود در این مسیر را تابعیت از ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مجاهدت در جبهه تولید می‌داند و در این مسیر، تا پای جان برای تعالی دین و آرمان ملت و میهن است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد