تولید با تمام توان درجهان فولاد سیرجان/ رکورد شکنی‌های پی در پی در تولید میلگرد

جهان فولاد رکورد تولید ماهانه میلگرد خود را در آخرین ماه از فصل بهار جا به جا کرد و این موضوع نشان می‌دهد بازار میلگرد این مجموعه بازار پر تقاضایی است.

تولید با تمام توان درجهان فولاد سیرجان/ رکورد شکنی‌های پی در پی در تولید میلگرد
صفحه اقتصاد -

شرکت جهان فولاد سیرجان با رکوردشکنی های پی در پی، کارنامه درخشانی را در فصل بهار به ثبت رساند که می تواند نوید بخش سوددهی بیشتر این مجموعه در سال 1403 باشد.

این مجموعه تلاش می کند تا با افزایش ظرفیت تولید خود سهم بیشتری از زنجیره فولاد کشور را در اختیار بگیرد. 

بخشی از این افزایش ظرفیت تولید با اجرای طرح های توسعه ای بزرگ در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است. 

شرکت جهان فولاد سیرجان طرح‌ های بزرگ توسعه ‌ای را در حوزه تولید آهن اسفنجی، ذوب و ریخته ‌گری، کلاف آلیاژی در دست اجرا دارد که در ادامه منجر به افزایش تولید و فروش در بازارهای داخلی و صادراتی می شود.

طرح احداث مگامدول احیاء مستقیم با ظرفیت تولید 1 میلیون و 760 هزار تن آهن اسفنجی بدین معناست که ظرفیت تولید در حلقه آهن اسفنجی را 4  برابر می کند که می تواند تولید در حلقه های بعدی را افزایش دهد. 

اما در کنار اجرای طرح های توسعه ای، جهان فولاد سیرجان در خطوط تولید نیز به دنبال رکورد شکنی هایی است که تا این لحظه در سال 1403، کارنامه خوبی را از خود به ثبت رسانده است. 

کارخانه نورد بردسیر در خرداد ماه سال جاری موفق به ثبت رکورد تولید شد. درواقع این مجموعه رکورد تولید ماهانه خود را در آخرین ماه از فصل بهار سال جاری جا به جا کرد و میزان تولید میلگرد را به  ۴۰ هزارو 223 تن رساند. 

پیش تر نیز جهان فولاد سیرجان فروردین پر رکورد در بخش های کمی و کیفی داشت که حالا ادامه دار شدن این رکوردها نشان می دهد این مجموعه خود را برای سالی پر بار آماده می کند. 

شرکت جهان ‌فولاد سیرجان در فروردین توانست ۷ رکورد کمی و 2 رکورد کیفی در تولید را به ثبت برساند.

رکوردهای ذکر شده شامل دو رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی به میزان ۹۲ هزار و ۱۶۴ تن در کارخانه احیا و ۶ هزار و ۴۴۰ تن در کارخانه بریکت‌سازی و دو رکورد در تولید روزانه شمش فولادی طی روزهای ۱۳ و ۲۵ فروردین به ترتیب به تناژ ۳ هزار و ۸۶۵ تن و ۳ هزار و 869 تن بود. 

همچنین ثبت ۳ رکورد تولید در کارخانه نورد شامل رکوردهای تولید میلگرد سایز ۲۲ به میزان یک هزار و ۷۳۸ تن، میلگرد سایز ۲۸ به میزان یک‌هزار و 710 تن و میلگرد سایز ۱۸ به میزان یک‌هزار 786 تن طی روزهای نهم، شانزدهم و بیست و نهم و در نهایت ثبت 1 رکورد کیفی توسط کارخانه فولادسازی و 1 رکورد کیفی توسط کارخانه نورد از دیگر دستاوردهای این شرکت در فروردین ‌ماه است‌.

همانطور که این آمارها نشان می دهد تولید میلگرد در ابتدای سال هم رو به افزایش بوده و این موضوع نشان می دهد بازار میلگرد این مجموعه بازار پر تقاضایی است.

از سویی دیگر جهان فولاد سیرجان به دنبال توسعه سبد محصولات خود است تا بتواند با عرضه محصولات بیشتر سوددهی بیشتری به همراه داشته باشد. حال با چنین شرایطی می توان گفت سوددهی مجموعه جهان فولاد سیرجان در سال جاری با حرکت براساس همین دست فرمان می تواند افزایشی دو تا سه برابری داشته باشد.

البته ادامه دار شدن این رکورد زنی ها منوط بر تامین پایدار مواد اولیه و در کنار آن تامین برق و گاز مورد نیاز است. 

بی شک در صورت تامین برق و گاز واحد آهن اسفنجی می تواند براساس ظرفیت اسمی خود تولید را پیش برده و در نهایت در حلقه های بعدی  رکورد شکنی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد