معاونت جدید هلدینگ و رهبری در پتروپالایش اصفهان راه اندازی شد/فشل عمل کردن و روزمره گی درچشم انداز پالایشگاه اصفهان جایی ندارد

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، درآئین افتتاحیه طرح ممیزی شخص ثالث که در دو نوبت در پالایشگاه اصفهان در روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه درحال انجام است، با بیان اینکه تفکر سیستمی و کارگروهی از اهداف ما است و هر مشکلی که در مجموعه است در تفکر استراتژیک تکرار می‌شود گفت: زمانی که حادثه‌ای به وجود می‌آید در چند روز بعد از حادثه واکنش‌هایی به وجودمی آید و مجددا تا حادثه بعدی رویداد قبلی به فراموشی سپرده می‌شود، در این حوادث معمولاً ضعیف‌ترین افراد دراین‌رابطه تعدیل می‌شوند، اما در عمل سیستم مقصر است.

معاونت جدید هلدینگ و رهبری در پتروپالایش اصفهان راه اندازی شد/فشل عمل کردن و روزمره گی درچشم انداز پالایشگاه اصفهان جایی ندارد
صفحه اقتصاد -

 دکتر محسن قدیری با بیان اینکه پس از حادثه آتش سوزی که سال قبل در پالایشگاه اصفهان رخ داد دیگر از کنار حادثه آتش‌سوزی بدون واکنش عبور نکردیم، گفت: بلافاصله بعد ازآن حادثه، کمیته‌ای تشکیل، افرادی آموزش‌دیده و سپس مورد ارزیابی قرار گرفتند و تا سه بار این چرخه در بحث بهبود مستمر تکرارشد.

وی ادامه داد: ما در همان روز آتش‌سوزی در بررسی متوجه شدیم که دستگاه‌های آتش‌نشانی ما فاقد کارایی هستند و بلافاصله خرید ماشین‌های آتش‌نشانی را در دستور کارقرار دادیم و به همین منظوردر حال خرید بهترین تکنولوژی آتش‌نشانی دنیا هستیم در این زمینه دستگاه‌های CIS در حالی خریداری است تا مدیریت بحران به‌خوبی صورت گیرد.

دکتر قدیری، با اشاره به تغییر خطوط آب آتش‌نشانی در پالایشگاه اصفهان اظهارداشت: در مواقع آتش‌سوزی ما تنها نیم ساعت آب برای اطفا ء حریق در اختیار داشتیم اما این موضوع با ساخت مخازن استراتژیک به خوبی مدیریت شد به گونه ای که اگر حتی یک ماه آب درپالایشگاه نباشد می توانیم به فعالیت های خود ادامه دهیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، با بیان اینکه اگر منبع انرژی پمپ‌های آتش‌نشانی هم قطع بشود، مخزن‌ها ی استراتژیک به‌گونه‌ای طراحی شده است که بین ۹ تا ۱۶ بار فشار بدون پمپ به مجموعه خواهیم داشت افزود: طبق استاندارد NFP آمریکا مخازن باید ۱۰ بار فشار داشته باشد که ما از آن هم فراتر رفته ایم.

وی با بیان اینکه نقاط کور پالایشگاه را پیدا کردیم، تصریح کرد: تمام دوربین‌های HSE و حراست به هوش مصنوعی متصل می‌شوند وهدف پیشگیری در مجموعه پالایشگاه اصفهان رقم خورده است.

دکتر قدیری ، با بیان اینکه یکی از دلایل عدم انفجار برج تقطیر سه، باز شدن دیلاژ برق‌ها به‌صورت اتوماتیک و سردکردن این برج‌ها و سایر ملزومات این تقطیر است ادامه داد:در حال حاضر برج‌های ۱و۲ ما فاقد این تکنولوژی است و ما در بحث ESCها آخرین تکنولوژی‌های دنیا را مهندسی کرده و نصب خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، با بیان اینکه چارت سازمانی ما باید به ۲هزار نفر نیرو تقلیل پیدا کند، گفت: استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی های نوین باید در دستور کار قرار گیرد و در بهبود مستمر کار افراد باید فریز شود .

وی با اشاره به راه‌اندازی معاونت جدید هلدینگ و رهبری،در پتروپالایش اصفهان گفت: ارزیابی عملکرد دغدغه‌ اصلی ما بوده است و صرف پیاده‌سازی‌های ISO اثربخش نخواهد بود؛ فرایند باید مالکیت داشته باشد که بتواند به طور کامل آن را کنترل کند.

دکتر قدیری، ادامه داد:ما کدینگ وزارت نفت را از ۱۰ رقم به ۱۶ رقم افزایش دادیم، همچنین۳۱ انبار متفرقه در پالایشگاه اصفهان را در قالب یک انبار مرکزی لحاظ کردیم که فرایندهای آن کاملاً مکانیزه و به‌روز است.

وی با بیان اینکه ما امروز ادعا داریم که می‌خواهیم خودمان را با شرکت‌های شل و سی.ان.پی.سی مقایسه کنیم، خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما مشخص شده است و زنجیره ارزش مجموعه سهروردی هم به اتمام رسیده است .

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه ما باید به صنایع بالادستی نفت وارد شویم، گفت: ما در زنجیره پایین‌دستی وارد شدیم و پمپ‌ بنزین‌ها را در استان اصفهان در اختیار گرفته ایم و در زمینه فست‌شارژرها نیز وارد شدیم و به دنبال ورود به انرژی‌های بادی هستیم؛ این اقدامات برای پالایشگاه اصفهان است که یک روز فقط ۵ فرآورده اصلی را تولید می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه فشل عمل کردن و روزمره گی درچشم انداز پالایشگاه اصفهان جایی ندارد به این مسئله اشاره داشت که این شرکت طرح‌های آب زیادی در دسترو کاردارد تا بتواند با توجه به مشکل آبی شدید در اصفهان به مسئولیت اجتماعی خود برای عدم استفاده از آب شرب گام های موثر بردارد.

دکتر قدیری ادامه داد: ما برای ۳۰ سال آینده درهلدینگ پتروپالایش اصفهان سناریو تعریف کرده‌ایم، روزی که آمدیم ۴۰ درصد درختان در پالایشگاه اصفهان خشک شده بود اما در این زمینه اقدامات اصلاحی و آبیاری زیرسطحی انجام شد تا اینکه همه چیز بر مبنای اصول پیش رفت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد