پروژه بعثت قشم یک طرح مهم بزرگراهی است

مدیر مدرسه علوم دینی و عالم اهل سنت گفت: کلنگ زنی پروژه بعثت در جزیره جهانی قشم به طول 65 کیلومتر، یک طرح مهم بزرگراهی است.

پروژه بعثت قشم یک طرح مهم بزرگراهی است
صفحه اقتصاد -

 شیخ محمد علی امینی در حاشیه آئین کلنگ زنی طرح زیرساختی 65 کیلومتری مسیر فرودگاه قشم به روستای باسعیدو که با حضور معاون وزیر راه انجام شد، اعلام کرد: بعضی‌ها مدعی شدند این مسیر تعریض جاده محسوب می‌‌شود که این سخن درستی نیست و نمی‌توان حقیقت این پروژه را زیر سئوال برد.

وی ادامه داد: این مسیر بزرگراهی یکی از جاده‌های اصلی قشم محسوب می‌شود و امیدواریم با اتمام آن تردد ساکنان و میهمانان جزیره به دورترین روستای غرب جزیره با امنیت بالا انجام شود.

شیخ امینی با تاکید بر اینکه غرب جزیره همیشه از مناطق کم برخوردار قشم بوده است، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه متوازن در کل جزیره توسط سازمان منطقه آزاد برنامه‌ریزی شده و کلنگ زنی بزرگراه بعثت شروعی برای این توسعه است.

 نقش پل خلیج فارس در ارتقای سرمایه‌‌گذاری‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به طور حتم طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل، نقش مهمی در ارتقای میزان سرمایه‌گذاری‌ها در این جزیره خواهد داشت.

شیخ امینی گفت: پل خلیج فارس یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه قشم محسوب می‌شود که اجرای آن در دولت‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفت و خوشبختانه در دولت سزدهم این پروژه شتاب خوبی گرفت و امیدواریم دولت جدید هم از ادامه روند ساخت آن با جدیت حمایت کند.

به گفته وی، بسیاری از سرمایه‌داران این جزیره در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول فعالیت هستند که با اتمام این طرح مهم، سهم بزرگی از سرمایه‌های خود را به قشم می‌آورند و فعالیت‌های اقتصادی جزیره بیش از 5 برابر کنونی خواهد شد.

او یادآور شد: علیرغم اینکه درآمدهای سازمان منطقه آزاد قشم به دلیل محدودیت واردات بسیار کاهش یافته است، اما مدیرعامل این مجموعه به دلیل ارتباطات قوی و رفتارهای منطقی توانست با دریافت اعبارات ملی، پروژه‌های بسیار مهمی را در قشم اجرا کند.

شیخ امینی گفت: طرح‌های زیربنایی زمان‌بر هستند و با تکمیل چند پروژه از جمله پل خلیج فارس و مسیرهای مواصلاتی، قشم به عنوان پیشانی و دروازه مهم جنوب کشور می‌تواند به عنوان یک جزیره جهانی در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر ایفای نقش کند.

وی اظهار‌ امیدواری کرد که اقدامات انجام شده در دوره مدیرعاملی عادل پیغامی در راس مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم توقف ناپذیر باشد تا مردم از برکات طرح‌های در دست اجرا بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است؛ مراسم کلنگ زنی پروژه بزرگراهی بعثت به طول 65 کیلومتر در مسیر فرودگاه قشم به سمت روستای باسعیدو با حضور داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به همراه هیات همراه و عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از علما و مسئولان انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد