آئین‌های محرم در قشم از دریچه هنر ارائه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: هنرمندان جزیره جهانی قشم در قالب هنر عکاسی، ارادت خود را به امام حسین (ع) و شهدای کربلا، نشان‌ خواهند داد.

آئین‌های محرم در قشم از دریچه هنر ارائه می‌شود
صفحه اقتصاد -

 محمد غفاری با بیان این‌ مطلب، اظهار داشت: برای برگزاری هرچه باشکوهتر آیین‌های عزاداری ماه محرم در جزیره قشم، مسابقات عکاسی ویژه‌ای از سوی انجمن عکاسان خلیج فارس به صورت فراخوان برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند با دوربین و یا تلفن همراه خود، صحنه‌های مهم این آئین‌ها را به تصویر بکشند‌.

وی با اعلام اینکه جوایزی هم به عکس‌های برتر اهدا خواهد شد، افزود: جایزه نفر اول بخش حرفه‌ای این فراخوان 40 میلیون ریال،  نفر دوم 30 و نفر سوم  هم 20 میلیون ریال خواهد بود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، در بخش موبایلی هم به نفر اول 15 میلیون ریال، نفر دوم 10 میلیون ریال و نفر سوم هم 5 میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید براینکه علاقمندان از هفتم محرم‌ می‌توانند سوژه‌های مناسب خود به تصویر بکشند، ادامه داد: بررسی این بخش از مسابقات هم روز سه‌شنبه 2 مرداد ماه با هدف معرفی عکس‌های برتر انجام می‌شود.

او همچنین از برپایی یک‌ نمایشگاه عکس ویژه ماه عزاداری سیدالشهدا (ع) در  روز دهم مرداد ماه با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم و انجمن عکاسان خلیج فارس خبر داد.

غفاری یادآور شد: برگزاری تور عکاسی شب‌های محرم در جزیره جهانی قشم طی دو شب 25 و 26 تیر ماه (تاسوعا و عاشورای حسینی) هم از دیگر برنامه‌هایی است که توسط هنرمندان عکاس برگزار خواهد شد.

‌وی تصریح کرد: علاقمندان عکاسی همچنین می‌توانند از طریق تلفن شماره 09131260726 برای تهیه عکس و شرکت در مسابقه حمل علم شمشیری در جزیره قشم که 23 تیر ماه مصادف با 7 محرم از ساعت 7:30 مقابل مسجد علی ابن ابی‌طالب شهر قشم به مقصد روستای حمیری انجام‌ می‌شود و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت، ثبت نام‌ نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد