معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد:

فرصت‌های تجاری بازار بزرگ و جذاب مصالح ساختمانی/درآمدزایی و صادرات محور بودن صنایع وابسته ساختمان سازی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پیامی به مناسبت برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوله، اتصالات، شیرآلات بهداشتی، تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا، استخر، صنایع و خدمات وابسته تاکید‌ کرد، درآمدزایی و صادرات محور بودن صنایع وابسته صنعت ساختمان سازی، زمینه‌های پرداختن به این صنعت را از سوی فعالان اقتصادی و نهادهای ذی‌ربط دوچندان کرده است؛ و هم اکنون این صنایع در بازار داخلی و خارجی جایگاه خود را پیدا کرده‌اند.

فرصت‌های تجاری بازار بزرگ و جذاب مصالح ساختمانی/درآمدزایی و صادرات محور بودن صنایع وابسته ساختمان سازی
صفحه اقتصاد -

متن پیام مهدی ضیغمی؛  معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به مناسبت برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوله، اتصالات، شیرآلات بهداشتی، تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا، استخر، صنایع و خدمات وابسته به شرح ذیل است:  

ساخت سرپناه و مسکن ایمن، همواره جزو نیازهای اولیه انسان بوده و هست. با پیشرفت دانش و تکنولوژی، اصول و قواعد ساخت و ساز نیز تغییر کرد و روزآمد شد و به عبارتی ساخت و ساز صنعتی توانست به بهبود کیفیت سازه‌ها و بناها کمک کند.  

درآمدزایی و صادرات محور بودن صنایع وابسته صنعت ساختمان سازی، زمینه‌های پرداختن به این صنعت را از سوی فعالان اقتصادی و نهادهای ذی‌ربط دوچندان کرده است؛ و هم اکنون این صنایع در بازار داخلی و خارجی جایگاه خود را پیدا کرده‌اند. 

  یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌های صنعت مصالح ساختمانی، تولید لوله، اتصالات و شیرآلات بهداشتی است که بازار بسیار بزرگ و جذابی در تمام دنیا دارد. دنیای این کالاها بسیار گسترده و شامل انواع شیرآلات سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، سونا و استخر… می‌شود.  

لوله، اتصالات و شیرآلات بهداشتی ظرفیت بالایی در تولید و صادرات دارند؛ تنوع ظاهری و قیمت مناسب تولیدات داخلی، مزیت و زمینه ورود این صنعت به بازارهای خارجی را فراهم کرده است؛ تاجایی‌که اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نیز نتوانست مانع و سدی برای ورود این محصولات به بازار سایر کشورها شود. 

به نظر می‌رسد تمرکز ویژه تولیدکنندگان این رسته بر برندسازی، به تولید محصولاتی به‌روز و با کیفیت در سطح استانداردهای جهانی ختم شده است؛ تولید محصولات باکیفیت علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی توانسته سهم قابل توجهی از بازار‌های خارجی را از آن خود کند. هم اکنون تولیدات ایرانی راه خود را در بازار کشورهای چون تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، عراق ، بحرین، امارات متحده عربی، کویت، لبنان، گرجستان، قزاقستان، ترکیه، ساحل‌عاج، لیبی و حتی آلمان ( آلمان جزو تولیدکنندگان صاحب سبک در این حوزه است) باز کرده‌اند. 

برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌‌های حرفه‌ای، به مثابه ویترین‌ صنایع تخصصی تلقی می‌شوند؛ از این‌رو پرداختن به آنها بسترهای توسعه صنایع و اقتصاد کشور را فراهم می‌کند؛ امید است که با برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوله، اتصالات، شیرآلات بهداشتی، تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا، استخر، صنایع و خدمات وابسته بستر حضور پررنگ تولیدات ایرانی در بازارهای جهانی فراهم شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد