پارک صنعتی قشم با مشارکت ۱۹ کشور عضو پیمان شانگهای ایجاد می‌شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای ایجاد پارک صنعتی در قشم و تولید محصولات نوین، با ۱۹ کشور عضو پیمان شانگهای برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

پارک صنعتی قشم با مشارکت ۱۹ کشور عضو پیمان شانگهای ایجاد می‌شود
صفحه اقتصاد -

عادل پیغامی در آیین تجلیل از ۴۰ صنعتگر برتر و نمونه این جزیره در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم با اعلام این مطلب، اظهار داشت: شکل فعالیت صنعتی و کسب درآمد‌های کلان اقتصادی جهان تغییر یافته و ما هم برای خروج از شرایط کنونی چاره‌ای جز استفاده از صنایع کم وزن و بی وزن همانند اقتصاد الکترونیک و هوش مصنوعی نداریم.

وی ادامه داد: برای خروج از شرایط کنونی با مشارکت ۱۹ کشور عضو پیمان شانگهای باهدف ایجاد پارک صنعتی نوین در قشم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم با محقق شدن این پارک شاهد تحولی در صنایع منطقه آزاد قشم باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از اختصاص ۵۵ هکتار زمین برای اجرای شهرک پردیس صنعتی در این جزیره با تمرکز بر روی صادرات به کشورهای آفریقایی خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه ایجاد شهرک پردیس صنعتی با هدف ایجاد نسل جدیدی از شهرک‌های صنعتی در قشم انجام شده است.

به گفته وی حدود ۵۰۰ سال پیش کشورهایی همانند انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آمریکا و آلمان هم حدود ۱۵۰ سال پیش توانستند عنوان کشورهای صنعتی را از آن خود کنند اما امروز با تغییر نگاه به صنعت، این کشورها در حال انتقال صنایع قدیمی خود به کشورهای دیگر هستند.

پیغامی یادآور شد: چین طی دو دهه گذشته با دریافت صنایع کشورهای صنعتی توانست تحولی در عرصه صنعت خود ایجاد کند و در کنار آن موفق به پیشرفت در صنایع مدرن کنونی هم شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد کشورهای صنعتی کسب سود بیشتر از مسیر هوش مصنوعی و الکترونیک است، افزود: ایران در شرایط کنونی باید برای عقب نماندن از جهان صنعتی برای ۱۰۰ سال آینده خود در حوزه فعالیت‌های صنعتی برنامه داشته باشد.

او همچنین با تبریک هفته صنعت به فعالان این عرصه در منطقه آزاد قشم گفت: برای کمک به شرکت‌های صنعتی قشم آماده‌ایم به اعصای تعاونی‌ این شرکت‌ها با هدف خانه دار شدن کارکنانشان زمین با قیمت بسیار مناسب واگذار کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای کمک به صنعتگران جزیره قشم، رایزنی‌هایی را با مقامات کشوری در حوزه‌های مختلف برای حذف ارزش افزوده، عدم دریافت مالیات از محصولات صادراتی و  عدم اجرای فرآیند دیسپچینگ با هدف پیشگیری از قطع برق یک روز در هر هفته را با جدیت پیگیری کرده‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد: در زمینه واگذاری زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران هم تلاش کردیم با قیمت اندک و اقساط ۳۶ تا ۴۸ ماهه زمین مورد نیازشان را بدون توجه به تورم‌ به آنان واگذار کینم.

شایان ذکر است؛ در این آیین از ۴۰ شرکت برتر و نمونه صنعتی قشم با اهدای لوح و تندیس، تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد