کسب درآمد از طریق پرورش گل و گیاه

در این بخش می خواهیم در مورد کسب درامد از طریق پرورش گل و گیاه خانگی صحبت کنیم.

کسب درآمد از طریق پرورش گل و گیاه
صفحه اقتصاد -

در این بخش می خواهیم در مورد کسب درامد از طریق پرورش گل و گیاه خانگی صحبت کنیم. این روزها با شرایط اقتصادی موجود و هم چنین وجود خانم های بسیاری که در منزل هستند همگی به دنبال کسب درآمد از طریق روش هایی از داخل خانه می باشند که شامل موارد زیادی همچون پرورش زالو ، پروش ماهیان زینتی ، پرورش حیوانات خانگی و غیره بوده و از میان آنها یکی از پردرآمد ترینشان ، کسب درامد از طریق پرورش گل و گیاه می باشد که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.فقط به این نکته توجه کنید که پرورش گل خاصیت صادراتی نیز داشته و در صورت آغاز کار میتوانید علاوه بر پرورش و رشد در داخل ایران به پرورش آنها در خارج از ایران هم نیز اقدام نمایید که میتواند به اقتصد کشور هم نیز کمک کند به عنوان مثال آیا میدانستید صادرات گل رز در هلند به ۱۰۰ میلیون یورو می رسد ؟ و یا میدانستید صادرات گل رز ایرانی به کشورهای عراق، روسیه، افغانستان،ترکمنستان،چین،دبی ،قزاقستان و غیره بسیار مرسوم است ؟ پس یادتان باشد در کنار اینکه یک درآمد خانگی محسوب می شود ، میتواند یک درآمد حتی بین المللی هم نیز باشد.

گل چیست؟

قبل از آنکه به سراغ کسب درامد از طریق پرورش گل و گیاه برویم کمی با گل و گیاه آشنا شویم.گل ها در واقع گیاهانی هستند که این روزها در منزل ، محیط کار و در محیط بسته و باز نگهداری میکنیم که علاوه بر ایجاد زیبایی میتواند در ایجاد اکسیژن و پاکسازی هوا به ما کمک کند.گل ها در انواع مختلفی هستند که به دسته های آپارتمانی ، گلدانی ، صادارتی و غیره تقسیم شده و میتوانید با توجه به علاقه خود و مردم پرورش یکی از آنها را آغاز کنید.

انواع گلها برای پرورش در خانه

انواع گلها برای پرورش در خانه

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم ، گل ها در انواع مختلفی بودند که شما میتوانید بر اساس سلیقه ی خود و نیازمندی مردم پرورش را آغاز کنید که البته طبق تحقیقاتی که کردیم بهترین گل ها برای پرورش گل شاخ گوزنی یا سرخس ،گل های بونسای ، انواع گل رز ، گل افرای ژاپنی ، گل آدنیوم ، شعمدانی ، سان‌سیوِریا ، فیکوس ، کاکتوس ، یوکا و گل قاشقی می باشد که میتواند گزینه ی خوبی برای کسب درآمد برای شما باشد.

کار هایی که باید برای پرورش گل در خانه انجام دهید

  • انتخاب گیاه مناسب برای پرورش در خانه :

حالا که تصمیم داریم مشغول کسب درامد از طریق پرورش گل و گیاه شویم باید بدانیم با کدام گل شروع کنیم و اصلا کدام گل مناسب پرورش در محیط خانه می باشد.

برای شروع پرورش گل در خانه بایستی اول از گلهایی که پرورش آنها آسان است شروع کرد تا زمانی که در این کار حرفه ای شویم چرا که این روزها در صورت تصمیم اشتباه میتواند ضرر اقتصادی بزرگی به ما بخورد پس در ابجاد هر کسب و کاری باید دقت لازم را کرد.

  • مراقبت منظم از گلها

برای اینکه گلهای شما از بین نروند شما باید مراقبت دائمی از آنها داشته باشید برای مثال سر موقع به آنها آب بدهید ، نور رسانی به آنها را تنظیم کنید چرا که نور کم و یا نور زیاد میتواند باعث خشک شدن و یا قارچ و بیماری های آن شود.

  • ابزار ها و تجهیزات مناسب برای نگهداری و رسیدگی به گلها

برای پرورش گل ها در خانه و کسب درامد از طریق پرورش گل و گیاه باید یک سری تجهیزات مناسب برای نگهداری و رسیدگی به وضعیت آنها داشته باشید که به گل شما آسیب نرسد و شما بتوانید به بهترین قیمت گلهای خود را به فروش بگذارید.

  • بازاریابی برای فروش که کدام گل فروش بهتری دارد و پیدا کردن خریدار

برای فروش بهتر گل های پرورش یافته ی خود شما باید یک خریدار پیدا کنید که گلهای شما را به قیمت خوب خریداری کند و بازاریابی کنید که کدام گل خریدار بیشتری دارد و قابل پرورش در خانه است.

روش های فروش گل های پرورش یافته خود

روش های فروش گل های پرورش یافته خود

حالا به مرحله ای رسیده ایم که گل خود را انتخاب کرده ، پرورش داده و حالا نوبت فروش آن است.جذاب ترین و در عین حال پر چالشی ترین بخش هر کسب و کاری بخش فروش آنهاست یعنی شما بهترین خدمات و محصولات هم که داشته باشید در صورت عدم توانایی در فروش و ارائه ی خدمات خود قطعا به مشکل جدی برخورد خواهید کرد چرا که رقیبان شماهم بیکار ننشته اند و مدام در حال رشد می باشند.

به طور کلی برای فروش گل های خود میتوانید از طریق روش های زیر اقدام نمایید:

  • فروش از طریق اینستاگرام ، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی
  • فروش از طریق وب سایت
  • فروش از طریق بازاریابی حضوری و تلفنی
  • فروش از طریق صادرات گل

1-فروش از طریق شبکه های اجتماعی

برخلافه تصور این روزها یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین پیج های اینستاگرامی ، مربوط به پیج های مربوط به گل و گیاه می باشد که تعداد دنبال کنندگان بسیاری هم نیز دارد و نباید هرگز این را فراموش کنید که در حال حاضر در ایران فعالیت در شبکه های اجتماعی به شدت تاثیر گذار بوده و در افزایش درآمد بسیاری از کسب و کارها موثر واقع شده است.

شما در اینستاگرام میتوانید با راه اندازی یک صفحه ی مجزا و فعالیت در آنها با تولید محتوای آموزشی پیرامون گل ها و هم چنین تبلیغات در سایر پیج ها به فروش محصولات خود اقدام نمایید.

2-فروش گل و گیاه از طریق وب سایت

دومین روش موثر در کسب درامد از طریق پرورش گل و گیاه ، فروش گل ها از طریق وب سایت می باشد که بسیار قدرتمند تر از اینستاگرام بوده و در حال حاضر بسیاری از رقبای شما هنوز وارد فضای وب سایت نشده اند که این میتواند فرصتی عالی برای شما باشد.

3-فروش گل ها از طریق بازاریابی حضوری و تلفنی

این روزها مجموعه های بزرگی از طریق بازاریابی تلفنی و حضوری فروش خود را افزایش داده اند که این میتواند برای شما یک الگو باشد.حتما بازاریابی از طریق فروش تلفنی و حضوری را در دستور کار خود قرار داده و به سمت مشتریانی هدف خود بروید.به عنوان مثال چنانچه مشغول پرورش انواع گل رز هستید ، به سمت گل فروشی ها رفته و با معرفی محصولات خود آنها را پرزنت کنید.

4-فروش از طریق صادرات گل

شاید باورتان نشود اما یکی از اهداف اصلی کسب درامد از طریق پرورش گل و گیاه ، صادرات می باشد.گل و گیاه بر خلاف بسیاری از کالا در زمینه ی صادرات به شدت محصول مناسبی بوده و میتواند به راحتی در کشورهای همسایه به فروش برسد.به عنوان کشورهای عربی و روسیه به شدت به دنبال انواع گل های رز ایرانی هستند.اما شاید برای شمایی که در منزل خود فعالیت دارید این موضوع بسیار سخت باشد و اصلا هیچ روشی ندانید که به شما پیشنهاد میکنیم بهترین روش این است که با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند و مطمئن هستند همکاری کنید و شما به عنوان یک تامین کننده باشید و فرد دیگر برای شما صاردات را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد