وزیر نیرو در دیدار ۳ ساعته با کارکنان روابط عمومی وزارت نیرو تاکید کرد
لزوم تبیین شرایط و الزامات صنعت آب و برق برای جلب همکاری مردم/ دعوت به صرفهجویی به معنای کاهش رفاه نیست
وزیر نیرو گفت: آگاهی بخشی و همراه کردن مردم با شرایط و الزامات صنعت آب و برق و پرهیز از ایجاد هرگونه نگرانی باید به عنوان یک اصل در روند فعالیت روابط عمومیها مورد توجه قرار گیرد.
" علیاکبر محرابیان" همزمان ایام دهه کرامت و فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی در دیدار و گفتوگوی صمیمانه با کارکنان روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت نیرو که سه ساعت به طول انجامید، ضمن تبریک این ایام به تمامی فعالان عرصه روابط عمومی به خصوص در صنعت آب و برق، گفت: آب، برق و فاضلاب کالاهایی هستند که همه جوانب زندگی بشر از جمله شغل، امنیت، اقتصاد و پیشرفت را تحت تاثیر قرار میدهند به طوری که میتوان اهمیت این عناصر را با اموری چون امنیت و سلامت مقایسه کرد
وزیر نیرو با بیان اینکه پیشرفتهای تکنولوژیک کشور در سایه فعالیت صنعت آب و برق حاصل میشود، افزود: این در حالی است که مقام نخست صادرات فنی مهندسی کشور نیز هم اکنون متعلق به صنعت آب و برق است.
محرابیان به استناد نظرات کارشناسان رسانه و علوم اجتماعی، فضا و شناخت عمومی درباره فعالیتهای وزارت نیرو در دولت سیزدهم را نسبت به دورههای گذشته بسیار متفاوت دانست و گفت: آگاهیبخشی و همراهی مردم با شرایط و الزامات صنعت آب و برق و پرهیز از ایجاد هرگونه نگرانی در اذهان عمومی به عنوان یک اصل شناخته میشود.
وزیر نیرو تاکید کرد: بین امیدواری و نگرانی مردم مرز بسیار باریکی است و اینکه چالشها چگونه مدیریت شود از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی برنامههای مدیریت مصرف برق را به عنوان نمونه مثال زد و اظهار داشت: مثلاً در مدیریت مصرف برق و دعوت به صرفهجویی، رویکردها به معنای کاهش رفاه مردم نیست بلکه شامل کاهش مصرف در بخش هایی است که رفاه ایجاد نمیکند و در واقع اتلاف انرژی هستند.
وی با اشاره به اثربخشی فعالیتهای روابط عمومی وزارت نیرو ذیل همکاری کارکنان متخصص و همراه تاکید کرد: پیشبرد سیاستهای خوب در کنار تبیین خوب رسانهای میتواند موثر واقع شود.
محرابیان نحوه بیان مطالب از سوی رسانه و روابط عمومی را بسیار مهم دانست و افزود: ادبیات و زبان رسانه باید در شان مردم فرهیخته ایران باشد و بر همین اساس نیز در سالهای اخیر شاهد همراهی خوب مردم و مشترکان در طرحهای مدیریت مصرف برق بودهایم.
وی اقناع مردم را وظیفه رسانه و روابط عمومی دانست و افزود در این شرایط وظیفه روابط عمومی وزارت نیرو بسیار خطیر است به طوری که در ابتدا نیاز است مردم همراه شوند و در ادامه رسانه و روابط عمومی آنها را اقناع کند.
محرابیان توجه به اهمیت توسعه انرژیهای تجدیدپذیر را نیز در اطلاع رسانیها خاطرنشان کرد و گفت: انرژیهای تجدید پذیر در دنیای امروز از اهمیت ویژهای برخوردار است، به طوری که در عین استفاده از اوج تکنولوژی، از محیط زیست نیز به شدت حفاظت میشود و نیاز است اطلاع رسانی در این بخش تقویت شود.
وی بیان کرد: نکته مهم این است که وزارت نیرو تولید کننده و تسهیل کننده بخش تولید کشور است و روابط عمومی و رسانه باید با درنظر گرفتن این اصل، سیاستهای صنعت آب و برق را به خوبی برای مردم تبیین کنند.
نظر شما