یادداشت مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی

روابط عمومی جز «ایثار» هیچ نام دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

یادداشت مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
صفحه اقتصاد -

ضرورت حضور فرهیختگان و فرزانگان در تولیت‌های روابط عمومی، دو چندان از پیش، گره‌گشاست و می‌تواند به اعتبار و آبرومندی ساختارهای اداری در تقاطع تصمیمات حیاتی منتهی شود.

بی شک به تأسی از نامگذاری مدبرانه مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳ می بایست روابط عمومی ها را در حرکت به سمت تولید خلاقانه، ایده های دانش بنیان و الگوهای اشتغال آفرین گام برداشت تا با جریان سازی بتوان جهاد تبیین را عملی نمود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، محمد ده بیدیان، معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ضمن تبریک به صاحبان و فعالان عرصه علوم ارتباطات و روابط عمومی نوشت:

بقا و حیات یک سازمان موفق و پویا منوط به داشتن روابط‌عمومی خلاق و کارآمد است. راهبری یک سازمان به سمت اهداف والا محقق نخواهد شد، مگر با داشتن حوزه‌های حمایتی درون‌سازمانی که از مهم‌ترین آنها، حوزه روابط‌عمومی است.

روزانه بسیاری از سازمان‌ها با وجود داشتن شاخص‌های موثر در نیل به اهداف تعیین‌شده به افول می‌رسند، چراکه از قدرت و حمایت حوزه روابط‌عمومی بی‌بهره هستند.

اهمیت دادن به اطلاع‌رسانی، مجهزبودن به اطلاعات چندجانبه مرتبط درون و برون‌سازمانی نقش بسیار سازنده در بقا و پیمودن پله‌های ارتقای یک سازمان دارد.

در واقع از آنجایی که روابط‌عمومی نقش ارتباطی سازمان و جامعه را عهده‌دار است، سازمانی موفق‌تر است که روابط‌عمومی در آن، این نقش را به خوبی ایفا کند.

در مقابل اهمیت بالای نقش روابط‌عمومی در یک سازمان، چالش‌هایی نیز می‌تواند این حوزه را تهدید کند. مهم‌ترین وظیفه روابط‌عمومی انعکاس عملکرد سازمان مربوطه است و بیشتر ارزیابی سازمان‌ها براساس عملکرد روابط‌عمومی آن سازمان شناسایی می‌شود.

گاهی شاهد هستیم به دلیل نبود تفکر در طراحی تشکیلات و کمبود نیروی متخصص در این حوزه، مدیران روابط‌عمومی با بزرگ‌نمایی سازمان متبوع خود بی‌اعتمادی برای جامعه مخاطب ایجاد می‌کنند.

آنچه دراین مقال حائزاهمیت است، روابط‌عمومی باید با ایجاد راه‌های موثر در ارتباط با جامعه مخاطب، در شناسایی و ارتقای اهداف سازمانی، نقش راهبردی خود را به درستی ایفا کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه