امضاء تفاهمنامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
در نشست روز دوشنبه مورخ سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن و دکتر علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی ایران، تفاهمنامه همکاریهای مشترک درخصوص توسعه خدماترسانی به مشتریان منعقد شد.
این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های فیمابین در زمینههای سرمایهگذاری، ارائه محصولات بیمهای به ویژه محصولات جدید و نوآورانه بیمهای به متقاضیان، ارائه انواع تسهیلات و خدمات بانکی و سپردهگذاری وجوه بیمه مرکزی در بانک مسکن با رعایت قوانین و مقررات مربوط به امضا رسید.
افزایش رضایتمندی و خدمترسانی حداکثری به مردم شریف ایران اسلامی با معرفی محصولات بانکی- بیمهای
به گزارش هیبنا؛ دکتر سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در خصوص قرارداد همکاری فوق گفت: پس از بررسیهای به عمل آمده و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان، ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمت رسانی به ملت شریف ایران اسلامی و توسعه و گسترش تعاملات و همکاریهای مشترک فیمابین نظام بانکی و صنعت بیمه کشور، تفاهمنامهای درخصوص خدمترسانی حداکثری به مردم شریف کشورمان از طریق ارائه محصولات بانکی - بیمه ای منعقد شد.
همچنین مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به تاثیر مثبت توسعه بخش مسکن بر رونق اقتصادی کشور گفت: توسعه بخش مسکن، تاثیر بسزایی بر رشد اقتصادی کشور دارد و ضرورت برنامهریزی برای تحول و پیشرفت بخش مسکن در جهت تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری(مد ظلهالعالی) بر کسی پوشیده نیست. در واقع توجه به این بخش میتواند موتور محرکه بسیاری از بخشهای اقتصادی و به حرکت درآمدن چرخ توسعه بسیاری از کسب و کارها و در نهایت اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم باشد.
وی گفت: در تفاهمنامه مشترک فیمابین بانک مسکن و بیمه مرکزی، حوزههای همکاری بسیاری به ویژه در ارائه بستههای بانکی – بیمهای به هموطنان در نظر گرفته شده است تا فرصت خدمترسانی به مردم عزیز در این دو صنعت با کیفیت بهتر و سرعت بیشتری فراهم شود.
دکتر حسینی با اشاره به ظرفیتهای متنوع بانک مسکن و توانمندیها و مزیتهای رقابتی شرکتهای تابعه در حوزههای تخصصی مختلف، گفت: تفاهمنامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی دارای ابعاد مختلفی است و این همکاریها در بخشهای مختلف از جمله: بازار سرمایه، نظامات کارگزاری مالی، تنوع و نوآوری در محصولات و به طور کلی گسترش فعالیت و تعامل دو صنعت بانک و بیمه است.
وی ادامه داد: بانک مسکن با اتکا به شعار قرآنی خود (آیه ۸۰ سوره مبارکه نحل)، سعی بر ساخت مسکن به عنوان محلی امن، آرام و مقدس برای مردم عزیزمان دارد و رویکرد همه همکاران گرامی بانک مسکن این است که ما خادمان مردم هستیم و کار و خدمت ما به مردم، یک وظیفه و تکلیف الهی است.
مدیرعامل بانک مسکن افزود: امیدوارم به موجب این تفاهم نامه و عزم و اراده طرفین بر توسعه همکاریهای مشترک، بتوانیم با ایجاد همافزایی میان دو حوزه اقتصادی مهم بانک و بیمه و ارائه محصولات نوین در این دو صنعت، شرایط و امکانات خوبی را برای خدمت به هموطنان عزیزمان فراهم کنیم.
دکتر حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح اهداف عالی بانک مسکن و اقدامات اخیر در حوزه ساخت و ساز، شهرسازی با رویکرد تمدنسازی و استفاده از الگوی معماری ایرانی - اسلامی در کشور پرداخت و بر برنامههای این بانک در ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور و ساخت شهرهای ساحلی در بندرعباس با بهرهگیری از به روزترین فناوری و معماری اصیل ایرانی تاکید کرد.
افزایش ضریب نفوذ بیمه با ارائه محصولات بانکی- بیمه ای به آحاد مردم
دکتر علی استادهاشمی مدیرعامل بیمه مرکزی نیز به خبرنگار هیبنا گفت: بانک مسکن ظرفیتهای بسیار خوبی برای صنعت بیمه کشور و بیمه مرکزی دارد. این بانک وظیفه محور با تعدّد مشتریان، فرصتی است که بتوانیم خدمات بیمهای را به مشتریان این بانک ارائه کنیم و افزایش ضریب نفوذ بیمه و بهرهگیری مردم از خدمات بیمهای را رقم بزنیم.
مدیرعامل بیمه مرکزی ادامه داد: در این تفاهمنامه، مباحثی اعم از محصولات بیمهای – بانکی، سرمایهگذاری برای تامین مسکن کارکنان بیمه مرکزی و همچنین افزایش میزان سرمایهگذاری در بانک برای ارائه محصولاتی جهت کمک به آحاد مردم مطرح است.
وی گفت: ارائه محصولات به اقشار مردم یکی از جهات مهم این همکاری مشترک خواهد بود که در این حوزه، محصولات نوین بانکی - بیمهای و سایر محصولات موجود بیمه به متقاضیان ارائه میشود و آنها میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند.
استادهاشمی ادامه داد: از سوی دیگر، همکاری با بانک مسکن به دلیل فعالیت در حوزه تخصصی مسکن، ضریب استفاده از محصولات بیمه در بخش ساختمان اعم از: بیمه آسانسور، بیمه عیوب پنهان ساختمان و بیمههای مسئولیت برای سازندگان را افزایش خواهد داد.
مدیرعامل بیمه مرکزی در پایان گفت: همکاری بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور و بانک مسکن میتواند راههای زیادی را برای خدمترسانی به مردم ایجاد کند. تلاش ما بر این است که این برنامهها در کوتاهمدت به نتیجه برسد و امیدواریم که با پیگیری و اقدام به موقع، بتوانیم ظرف چند ماه آتی، این خدمات و محصولات را به مردم معرفی کنیم.
نظر شما