پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | هرمزگانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | هرمزگانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: سامانه بارشی همرفتی امروز یکشنبه از ساعت های بعدازظهر و شب در بخش‌هایی از استان فعال خواهد شد که در پی آن احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران، آذرخش و تند باد لحظه ای وجود دارد.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری با تاثیر سامانه همرفتی در ساعت های بعدازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی در بلندی های استان در نقاطی چون حاجی آباد، خمیر، بندر لنگه و مناطق مرکزی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: دریا تا ساعت های ظهر نسبتا آرام در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب تنگه هرمز با افزایش سرعت باد متلاطم پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب شناورهای سبک در محدوده تنگه هرمز احتیاط های لازم را معمول دارند.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: ناپایداری های موقتی عصرگاهی و شبانگاهی در بلندی های استان و مناطق مستعد در روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری تاثیرات سامانه همرفتی در سطح استان گسترده تر می شود و علاوه بر بلند ها، در مناطق شرقی و غربی و پاره ای نقاط دریایی نیز رگبار پراکنده باران، آذرخش و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اظهار کرد: به لحاظ دمایی، به تدریج از اواسط هفته جاری افزایش دمای بیشینه در سطح استان هرمزگان مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۰ درجه و ۷۸ درصد و شهر قشم را ۲۳ و ۶۱ درصد اعلام کرد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان