مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ تعطیلی مدارس تبریز یکشنبه پرداخته شده است.

مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا یکشنبه ۱۰ دی ماه اعلام نشده است در صورت اعلام در این خبر بروزرسانی می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد.

محمد امیدفر افزود: در این بازه زمانی شهرهای ورزقان با دمای منفی ۹ درجه و «دیزین پایین» با دمای منفی ۸.۷ درجه سانتی گراد به ترتیب دومین (آذربایجان شرقی) و سومین شهرهای سرد کشور ثبت شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت مردم بیشتر شهرهای آذربایجان شرقی دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا در گرمترین زمان با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بوده است.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۹ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به سه درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی این شهر یک درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین زمان یک درجه کاهش یافته است.

امیدفر ادامه داد: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، تا پایان هفته پدیده خاصی در جو استان روی نخواهد داد و وضعیت در سطح پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این مدت تغییرات محسوس دمایی نیز روی نخواهد داد، یادآور شد: با توجه به پایداری و سکون جو، در صورت عدم کنترل منابع آلاینده، غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش یافته و کیفیت هوا پایین می آید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد