مدارس اصفهان فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس اصفهان ۱۵ آذر

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس اصفهان فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ پرداخته شده است.

مدارس اصفهان فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس اصفهان ۱۵ آذر
صفحه اقتصاد -

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس اصفهان فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تداوم تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در کلانشهر اصفهان و هفت شهر دیگر استان در روز چهارشنبه ۱۵ آذر خبرداد.

منصور شیشه فروش اظهار داشت: ادارات و دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، مبارکه، لنجان، برخوار، خمینی شهر و بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین شهر و نجف‌آباد در روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه نیز درپی تداوم آلودگی هوا تعطیل است.

وی ضمن اشاره به آخرین مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، گفت: با توجه به استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان و نیز به منظور کاهش ترددها، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها (به غیر از مراکز امدادی، درمانی، خدمات رسان و بیمارستان‌ها) روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه در مناطق یاد شده تعطیل خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: پیش از این مدارس نواحی شش‌گانه شهر اصفهان و ۹ منطقه آموزش و پرورش در استان برای روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه غیرحضوری اعلام شده بود.

شیشه فروش ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی ضمن خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی و رعایت الزامات مرتبط با کاهش انتشار آلاینده‌ها، کاهش سفرهای غیرضروری، رعایت الزامات بهداشتی برای کارکنان، اطلاع رسانی و هماهنگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تیم‌های گشت و نظارت در استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت فعالیت می‌کنند.

وی ضمن اشاره به انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب‌آهن در چهاردهم آذرماه، گفت: پس از وقوع این اتفاق بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به کارخانه ذوب‌آهن اعزام و ضمن پیگیری از طریق مقامات قضائی جهت برخورد با مسببان آن و پیشگیری از تکرار این اتفاق، اقدامات جدی صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با گلایه از ترافیک شهری در روزهای تعطیلی مدارس و ادارات به دلیل آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: از آحاد مردم درخواست می‌کنیم نسبت به اجرای تمامی مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا پای‌بند باشند، متأسفانه امروز نیز با ترافیک شهری مواجه بودیم که با توجه به هشداری‌های عنوان شده انتظار می‌رود مصوبات کارگروه با جدیت توسط مردم و مسئولان اجرایی شود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، کاهش تردد و عدم حضور در فضاهای باز، خیابان‌های پرترافیک و کاهش فعالیت‌های صنایع و صنوف، عدم استفاده از خودروهای شخصی از تأکیدات این کارگروه برای سلامت عموم است.

وی اظهار داشت: ممنوع بودن هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلاینده گردد از جمله عملیات خاکبرداری، ساختمانی، حمل‌ونقل مصالح و آتش زدن بقایای گیاهی مورد تأکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این زمینه از صنوف و واحدهای تجاری و بخش‌های خصوصی نیز درخواست می‌شود با کاهش فعالیت‌ها و کاهش تردد در جهت سلامت کارکنان و کاهش انتشار آلاینده‌ها همکاری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با مصوبه کمیته اضطرار استان، چهاردهم و پانزدهم آذرماه تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در کاشان و آران و بیدگل غیرحضوری است.

منصور شیشه فروش اظهار داشت: باتوجه به وقوع پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌ها، چهاردهم و پانزدهم آذرماه، تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش صرفاً در شهرهای کاشان و آران و بیدگل به صورت غیرحضوری و مهد کودک‌ها، پیش دبستانی و مدارس استثنایی تعطیل است.

وی تصریح کرد: مادران شاغل در ادارات که دارای فرزند دانش‌آموز مقطع ابتدایی هستند نیز می‌توانند با موافقت مدیران خود به صورت دورکاری فعالیت کنند.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی دو شهرستان هم موظف است به صورت مستمر با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی بطور جدی برخورد قانونی نماید و محیط زیست و سایر ارگان‌ها نیز بر وضعیت آلایندگی صنایع نظارت داشته باشند.

وی تاکید کرد: از تمامی شهروندان به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای، زنان باردار و کودکان از حضور در سطح شهر خودداری و در صورت حضور ضروری از ماسک‌های N۹۵ استاندارد استفاده کنند چرا که تردد در هوای آلوده سلامت این افراد را به خطر می‌اندازد.

دانشگاه‌های کاشان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل نخواهد بود

شیشه فروش خاطرنشان کرد: غیرحضوری بودن فعالیت مراکز صرفاً برای مدارس آموزش و پرورش دو شهر کاشان و آران و بیدگل بوده و دانشگاه و مراکز عالی آموزشی در روزهای چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت حضوری دایر خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: مدارس بخش‌های تابعه دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل نیز در دو روز ذکر شده به صورت حضوری است.

آموزش غیرحضوری مدارس و دانشگاه‌های اصفهان و برخی شهرستان‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه

اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه آموزش و پرورش اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر سه شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استاندای اصفهان گفت: طبق مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهرهای کاشان و آران و بیدگل نیز کلیه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در روزهای یاد شده غیرحضوری است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: براساس مصوبه این کارگروه، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در این مناطق همچنان تعطیل است.

شیشه فروش گفت: مادران شاغلی که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهد کودک هستند، مادران باردار و کارکنان دچار بیماری قلبی، تنفسی، ریوی و زمینه‌ای می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌کند.

وی با تأکید بر انجام اقدامات سلبی و ایجابی توسط دستگاه‌های مسئول به منظور کنترل منابع آلاینده، از شهروندان خواست تا همچنان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

وی افزود: هر گونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، انجام عملیات عمرانی، آتش زدن بقایای گیاهی و ... همچنان ممنوع است.

شیشه فروش گفت: اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحدهای آلاینده و مقابله به منابع آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:پایداری جو وافزایش حجم آلاینده‌ها در اصفهان منجر به استمرار تعطیلی دانشگاه ها و مدارس اصفهان و ۹ شهر استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شد.

منصور شیشه فروش اظهار داشت: پایداری جو و افزایش حجم آلاینده‌ها در اصفهان منجر به استمرار تعطیلی مدارس اصفهان و ۹ شهر استان در روز سه شنبه ۱۴ آذر ماه و چهارشنبه ۱۵ آذر ماه شد.

وی گفت: بر این اساس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    سلام وای لطفا تعطیل کنید هوا واقعا بده

  • AmirAli

    به نظرم تعطیل کنن کی پول سرطان ریه بچه هارو میده بعدن؟

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد