مدارس سیستان و بلوچستان فردا یکشنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس سیستان ۵ آذر

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس سیستان و بلوچستان فردا یکشنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ پرداخته شده است.

مدارس سیستان و بلوچستان فردا یکشنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس سیستان ۵ آذر
صفحه اقتصاد -

تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی روز یکشنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ مدارس و دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان اعلام نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از آماده باش جمعیت هلال احمر در پی ورود سامانه بارشی به این استان خبر داد و گفت: تمامی نیروهای امدادی، اعضای تیم‌های واکنش سریع در استان در حالت آماده باش کامل هستند و تجهیزات برای مقابله با سیلاب احتمالی نیز فراهم شده است.

سیدمحمد مهدی سجادی در گفتگو با ایرنا افزود: به‌دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود توده‌ای بارشی به سیستان و بلوچستان تمامی نیروهای جمعیت هلال احمر استان اعم از ستادی و شهرستانی در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی بیان کرد: مهمترین اقدامات جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در مواجهه با وقوع سیل احتمالی، تشکیل جلسات هماهنگی در حوزه ستادی و شهرستان‌ها، آماده سازی تجهیزات امدادی، تامین اقلام ضروری انبارهای امدادی و استقرار بالگرد در مرکز استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان به طور ۲۴ ساعته در ۲۶ پایگاه آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان احتمالی هستند.

وی خاطر نشان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حادثه دیدگان است و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه دیده هستند.

استان پهناور سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده و به همین دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره ای و پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها بسیار نامناسب است به طوریکه در برخی اوقات تمامی بارندگی های سالانه یک منطقه و حتی بیش از ۲ برابر آن در کمتر از ۲۴ ساعت نازل شده و سیلاب های سهمگین ایجاد می کنند.

این ویژگی های جغرافیایی و طبیعی سبب شده که در بسیاری از سال‌ها سوانحی چون خشکسالی و سیل بطور توامان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان رخ دهد.

بخش های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی(کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید ۱۲۰ روزه و طوفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های انجام شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد