با راه‌اندازی سامانه فام مبتنی بر هوش مصنوعی آغاز شد

حرکت در مسیر پیشرفت‌های الکترونیکی موسسه ملل | فام ملل، اولین نرم‌افزار هوش مصنوعی در حوزه ارائه خدمات بانکی به روشندلان است

بانکداری در سال‌های اخیر پس از ورود برنامه‌های فناورمحور وارد عرصه تازه‌ای شد. عصری که همواره دیجیتال را در استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات بانکی رو به پیشرفت سوق داده است. اکنون موسسه اعتباری ملل نیز سامانه «فام» مبتنی بر هوش مصنوعی که در مسیر استفاده و بهره‌برداری کم‌بینایان و روشندلان (نابینایان) درنظر گرفته شده است را راه‌اندازی کرد و از این طریق به جمع فعالان عرصه بانکداری الکترونیک پیوست.

حرکت در مسیر پیشرفت‌های الکترونیکی موسسه ملل | فام ملل، اولین نرم‌افزار هوش مصنوعی در حوزه ارائه خدمات بانکی به روشندلان است
صفحه اقتصاد -

پس از ورود فضای اینترنتی و استفاده همگانی از فضای وب برای انتقال اطلاعات و کسب و ثبت فعالیت‌های روزمره و بازرگانی، این عرصه گستردگی خود را در ورود فناوری‌های جدید آغاز کرد و اکنون به مراحل پیشرفت‌های شگرف توسعه دیجیتال مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی رسیده است. ظرفیت‌هایی که پیدایش این توسعه را می‌توان در نظام بانکداری و نرم‌افزارهایی همچون «فام» موسسه اعتباری ملل در مسیر تسهیل سرعت و کاهش هدررفت زمان مشتریان را مشاهده کرد.

طبق نظرسنجی The Economist Intelligence Unit، ۷۷ درصد از بانکداران بر این باورند که توانایی درک ارزش هوش مصنوعی تفاوت بین موفقیت یا شکست بانک‌ها را رقم خواهد زد.

هوش مصنوعی و تاثیر آن بر آینده نظام بانکداری

2483143_903

هوش مصنوعی به طرق مختلف بر تجربه کاربر در صنعت بانکداری تأثیر می گذارد. آن‌ها می‌توانند داده‌های مشتری را برای درک ترجیحات و نیازهای آن‌ها تجزیه و تحلیل کنند و از این اطلاعات برای ارائه خدمات مشتری و پشتیبانی شخصی به کاربران با پاسخگویی به سؤالات و نگرانی‌های آن‌ها در زمان واقعی استفاده کنند.

بانک‌ها همچنین می‌توانند از مدل‌های هوش مصنوعی برای ارائه مشاوره‌های مالی سفارشی، توصیه‌های محصول هدفمند، شناسایی پیشگیرانه کلاهبرداری و زمان انتظار پشتیبانی کوتاه استفاده کنند. هوش مصنوعی می‌تواند مشتریان را از طریق ورود، تأیید هویت، راه‌اندازی حساب‌ها و ارائه راهنمایی در مورد محصولات موجود راهنمایی کند.

دوم اینکه، هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از کارهای معمولی مانند استعلام موجودی حساب و بازنشانی رمز عبور را خودکار کند و نمایندگان خدمات مشتری را آزاد کند تا روی مسائل پیچیده تمرکز کنند. این می تواند کارایی را افزایش دهد و هزینه های بانک ها را کاهش دهد و در عین حال پشتیبانی سریع تر و دقیق تر از مشتریان را ارائه دهد. همه اینها به صورت 24 ساعته در دسترس خواهد بود و با پاسخ دادن به سؤالات، حل مشکلات و ارائه آموزش های مالی خارج از ساعات کاری عادی، کمک گرفتن را برای مشتریان آسان می کند.

سوم، شرکت‌ها می‌توانند با ادغام مدل‌ها با برنامه‌های بانکی، از هوش مصنوعی برای ارائه یک تجربه بانکی محاوره‌ای برای ارائه یک نقطه تماس برای کاربران برای انجام تراکنش‌ها، مشاهده اطلاعات حساب و دریافت هشدارها از طریق چت یا رابط صوتی به چندین زبان استفاده کنند. این قابلیت می‌تواند تجربه کاربر را ساده‌تر کرده و پیچیدگی عملیات بانکی را کاهش دهد. استفاده از خدمات بانکی و مالی در سراسر جهان نیز برای افراد غیر بومی آسان‌تر خواهد شد.

توسعه بانکداری نوین در موسسه ملل با استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی

ai-featured

ویژگی‌هایی مذکور، اکنون در تمام صنایع و نظام بانکداری بالاخص در این مطلب موسسات اعتباری همچون موسسه ملل کاملا مشهود و رو به توسعه دیده می‌شود. واقعیتی انکارناپذیر که سبب ورود موسسات مالی و اعتباری به عرصه بانکداری نوین و دیجیتالی‌ کردن تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های بانکی شده است و موسسه اعتباری ملل هم در این مسیر گام‌های مثمرثمری برداشته است.

بررسی روند فعالیت‌های ۳۶ سال گذشته موسسه ملل نشان می‌دهد که این موسسه همواره در مسیر تعالی اهداف نظام بانکداری با شناخت نیازهای آحاد جامعه و خصوصا جامعه کم‌توانایان همواره برنامه‌هایی را در حمایت‌های خود از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه در حد توان و بضاعت خود در حد مطلوب به انجام رسانیده است.

در حال حاضر موسسه اعتباری ملل با جذب هزاران نفر نیروی خلاق، علاقمند، دلسوز، کوشا، صادق، پرتلاش، توانمند و با اخلاق، با راه اندازی 340 شعبه در سراسر کشور،  خدمات نوین بانکی را به مردم این مرز و بوم ارائه می‌کند.

ظهور ویژگی‌های استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌ها در نظام بانکداری نوین الکترونیکی موسسات مالی و اعتباری را در نرم‌افزار فام موسسه اعتباری ملل می‌توان مشاهده کرد. سامانه نرم‌ افزاری «فام» موسسه اعتباری ملل در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و تسهیل در امور بانکی نابینایان و کم بینایان، امکان دسترسی آسان مشتریان و حتی نابینایان را  پشتیبانی می‌کند.

موسسه اعتباری ملل به منظور تسهیل در امور بانکی نابینایان و کم بینایان ۱۰ شعبه با نام‌های شهدای کرج، گلستان کرمانشاه، شریعتی اهواز، ۱۷ شهریور تبریز، شیراز جنوبی تهران، میدان سلماس تهران، امیر مازندرانی ساری، جمهوری کرمان، مرکزی مشهد ومدرس بیرجند را راه‌اندازی کرد که مجهز به سامانه فام می‌باشند و خدمات بانکی را به نابینایان ارائه می‌کنند.

PsJxXBkCcgBRUf-b4356a8b3d87420e8e47bce14cb6d94f

شعبات فوق توسط موسسه اعتباری ملل به سامانه برجسته نگار و گویا که حاوی نمایشگرهای بریل با امنیت کامل است مجهز می‌باشند. سامانه فام ملل به عنوان اولین نرم افزار تولید رمز پویای دارای استانداردهای دسترسی پذیری برای روشندلان است.

نرم‌افزار فام که اولین نرم‌افزار پرداخت مبتنی به هوش مصنوعی در ایران می‌باشد امکان دسترسی پذیری نابینایان (روشندلان) را پشتیبانی می‌کند و با ورود در هر قسمت مراحل اقدامات از طریق صوت برای آنها بیان می‌شود. نابینایان محترم می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از تنها نرم‌افزار پویا بر اساس استانداردهای جهانی استفاده کنند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد