رنگ سال ۲۰۲۴ چه رنگی است؟

دانستن رنگ سال جذاب‌ترین گزینه خواهد بود که همراه با مد پیش بروید. اگر علاقه مند به این مد هستید این مطلب را از دست ندهید.

رنگ سال ۲۰۲۴ چه رنگی است؟
صفحه اقتصاد -

با نزدیک شدن ماه دسامبر و سال نو میلادی، دوباره زمزمه هایی درباره رنگ سال ۲۰۲۴ به گوش می رسد. همانطور که می دانید، هر ساله موسسه پنتون (Pantone) وظیفه معرفی رنگ سال جدید را دارد. این موسسه که فعالیت اصلی آن در حوزه تولید رنگ و نامگذاری رنگ های مختلف است، بیش از ۲۰ سال است که با شروع سال نو، یک رنگ خاص را به عنوان رنگ سال معرفی می کند. تیم تحقیقاتی این موسسه برای انتخاب رنگ سال زمان بسیاری صرف می کنند. زیرا این رنگ با در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی مانند شرایط اجتماعی، اقتصادی، سلامت و حتی سیاست، انتخاب می شود. حالا که تقریبا ۲ ماه به سال جدید میلادی باقی مانده، همه منتظر معرفی رنگ سال ۲۰۲۴ توسط موسسه پنتون هستند.

معرفی این رنگ همواره تاثیرات بسیاری در دنیای مد داشته است. رنگ سال معمولا مفاهیم مختلفی در دل خود دارد. موسسه پنتون هر ساله با معرفی رنگ سال جدید، دلایل انتخاب آن را نیز بیان می کند. به این ترتیب، هر بار با دیدن این رنگ، مخاطب فلسفه انتخاب آن را نیز به یاد می آورد.

رنگ-سال-2024-چیست-780x470

معرفی رنگ سال چه اهمیتی دارد؟

رنگ سال 2023 Viva Magenta نام داشت. این رنگ ترکیبی از رنگ سرخابی و قرمز بود. همانطور که می دانید، بسیار از افراد مشهور جهان با این رنگ جذاب و جدید، استایل های متعددی در سال 2023 داشتند. در واقع باید گفت معرفی رنگ سال جدید توسط موسسه معتبری مانند پنتون، می تواند مسیر ترندهای روز را تغییر دهد. بسیار از طراحان بر این اساس سعی می کنند با بازی رنگ ها، خلاقیت بیشتری در طراحی لباس های خود نشان دهند. پوشیدن لباس مطابق با رنگ سال می تواند بیانگر احساسات یا عقاید شما باشد. نباید فراموش کنید اعلام این رنگ حتی می تواند در طراحی داخلی منزل نیز موثر باشد. تاثیر رنگ سال جدید تنها در حوزه طراحی لباس و مد نیست، اثرات متعددی بر بسیاری از رویدادهای جهان امروز دارد.

با در نظر گرفتن همین نکات باید گفت معرفی رنگ سال 2024 نیز اهمیت بسیاری دارد. البته هنوز دو ماه تا اعلام رسمی رنگ سال 1403 توسط موسسه پنتون باقی مانده است. به همین دلیل ما قصد داریم با در نظر گرفتن فاکتورهایی، رنگ سال 2024 را پیش بینی کنیم. با ما در بررسی و پیش بینی رنگ سال جدید همراه باشید.

پیش بینی رنگ سال 2024/ 1403

رنگ سال 2024 به پیشنهاد موسسه WGSN، هلویی

اجازه دهید قبل از بررسی رنگ های احتمالی که ممکن است توسط موسسه پنتون در پایان دسامبر به عنوان رنگ سال 2024 اعلام شود، به پیشنهاد موسسه WGSN برای رنگ امسال اشاره کنیم. این کمپانی فعالیتی مشابه با موسسه Pantone دارد اما کاملا مستقل عمل می کند. محققینی که در این شرکت فعالیت می کنند، با شروع هر فصل، یک پالت رنگی به طرفداران خود پیشنهاد می کنند. با نزدیک شدن به سال 2024 میلادی نیز در سپتامبر امسال، رنگ سال مد نظر خود را اعلام کردند. Apricot Crush رنگ رسمی است که این موسسه برای سال نو 2024 در نظر دارد. به طور خلاصه می توان گفت «صورتی هلویی» یا «زردآلویی» نام این رنگ است. موسسه WGSN معمولا برای انتخاب رنگ سال، پیرو رفتار مصرف کننده است. متخصصین حاضر در این شرکت با بررسی رفتار مشتریان و مخاطبان دنیای مد، اقدام به انتخاب رنگ سال می کنند.

بر اساس گفته های متخصصین موسسه WGSN رنگ سال 2024 ترکیبی از نارنجی و صورتی است. رنگ Apricot Crush یا هلویی قرار است نمادی از آرامش و خوش بینی برای مردم جهان باشد. ترکیب این دو رنگ خاص برای مصرف کنندگاه طراوت بخش خواهد بود. زیرا رنگ صورتی موجود در آن حسی دلپذیر به شما می دهد. رنگ نارنجی کم رنگ موجود در آن نیز می تواند به عنوان یک رنگ انرژی بخش عمل کند. به این ترتیب، اگر روزتان را با این رنگ آغاز کنید، قدرتی مضاعف برای مقابله با انرژی و رخدادهای منفی خواهید داشت. این رنگ میوه ای ارتباطات اجتماعی شما را نیز تقویت خواهد کرد. از طرف دیگر قرار است به عنوان یک یادآور عمل کند که طبیعت و تغذیه سالم و طبیعی را فراموش نکنید. این رنگ را می توانید با کد رنگی F87C56 در پالت رنگ های پنتون پیدا کنید.

رنگ هلویی

پیشنهاد پنتون برای رنگ بهار و تابستان برای 1403

همانطور که گفتیم، تقریبا 2 ماه تا زمانی که موسسه پنتون به شکل رسمی رنگ سال 2024 را اعلام کند، باقی مانده است. اما این موسسه چند پالت رنگی برای بهار و تابستان سال 2024/1403 معرفی کرده است. در واقع شاید با بررسی همین پیشنهاد موسسه پنتون بتوانیم حدس بزنیم که رنگ قطعی سال 2024 چیست. البته این رنگ ها نیز بر اساس رنگ های پرکاربرد استفاده شده در فشن شوهای امسال انتخاب شدند.

رنگ بهار و تابستان

همانطور که می دانید، در 6 ماه اخیر چندین فشن شو و هفته مد در کشورهای مختلف جهان برگزار شد. بررسی رنگ های پرکاربرد به کار رفته در این رویدادهای بزرگ، یکی از منابع الهام موسسه پنتون برای انتخاب رنگ سال 2024 است. این رنگ ها اغلب بر اساس لباس های ارائه شده در هفته مد نیویورک و هفته مد لندن انتخاب شدند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد