گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد
ارزش قائل شدن برای وقت مشتریان با نت بانک سامان
بانک سامان یکی از نخستین بانکهای پیشرو در استفاده از فناوری اولین سیستم بانکداری اینترنتی را در سال ۱۳۹۰ راهاندازی کرد. «نت بانک سامان» که با هدف مراجعه غیرحضوری و اهمیت قائل شدن نسبت به وقت مشتریان از طریق تسریع در ارائه خدمات این سامانه خدمتی است که توسط بانک سامان برای انجام کارهای بانکی روزانه مردم عرضه شد و به صورت مداوم مورد پایش و بهروزرسانی قرار میگیرد.
امروزه که بسیاری از مردم دنیا کارهای روزمره و عادی خود را با استفاده از اینترنت پیش میبرند، بانک ها نیز به عنوان یکی از نهاد های موثر در فضای اقتصادی کشور، سامانه های الکترونیکی هوشمندی را طراحی کرده اند تا خدمات گوناگونی به مشتریان خود عرضه نمایند. این خدمات شامل پرداخت، انتقال وجه، تغییر رمز و حتی دریافت تسهیلات بصورت اینترنتی می باشد.
بانک سامان یکی از نخستین بانک های پیشتاز در عرصه استفاده از ظرفیتهای فناوری میباشد که با عرضه «نت بانک سامان» استفاده از بانکداری اینترنتی را با هدف عدم مراجعه حضوری و سهولت انجام امور بانکی برای مشتریان خود فراهم کرد. در حال حاضر طیف گسترده ای از مردم ایران به صورت روزانه تراکنشهای بانکی، ثبت درخواست تسهیلات، اطلاع از آمارهای برداشت و واریز، کارت به کارت، انتقال و حواله پول و بسیاری از خدماتی که در گذشته در صفهای طولانی شعب به انجام میرساندند را با استفاده از سامانه «نت بانک سامان» انجام میدهند.
توجه داشته باشید که فقط اشخاص حقیقی یا حقوقی که در بانک سامان دارای حساب می باشند، می توانند وارد سامانه نت بانک سامان شوند. نشانی اینترنتی نت بانک سامان ib.sb۲۴.ir/webbank می باشد و احراز هویت مشتریان با کد ملی و شماره تلفن همراه انجام می شود. برای دانلود اینترنت بانک سامان می بایست برنامه موبایلت را روی گوشی موبایل نصب کنید. همچنین امکان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بانک سامان برای فروشگاه های اینترنتی قرار داده شده است و متقاضیان با تکمیل فرم می توانند درخواست خود را ثبت نمایند. حتی در صورت مفقودی یا سرقت کارت بانکی سامان، مشتریان میتوانند با مراجعه به سامانه اینترنتی آن را مسدود کنند.
علاوه بر اشخاص حقیقی، دارندگان حساب بانکی حقوقی نیز قادر به استفاده از خدمات نت بانک سامان میباشند. به عنوان مثال خدمات مربوط به ثبت یا انتقال چک برای اشخاص حقوقی خیلی کاربردی است و در اینترنت بانک سامان انجام می شود. افرادی که دارای فروشگاه اینترنتی هستند برای فروش کالا به درگاه بانکی نیاز دارند. بانک سامان نیز بخشی را به عنوان درگاه پرداخت اینترنتی در نظر گرفته است تا افراد با تکمیل اطلاعات خواسته شده نسبت به دریافت درگاه اقدام کنند.
اطلاعات وارد شده نیز همراه با مجوز های الکترونیکی برسی می گردند و در نهایت درگاه پرداخت اینترنتی بانک سامان به متقاضی تعلق می گیرد.
مزیتهای استفاده از نتبانک سامان
نتبانک سامان، مزایای بسیاری برای مشتریان خود دارد که به راحتی و کارآیی بالا در مدیریت مالی و انجام تراکنشهای بانکی کمک میکند. در زیر، به برخی از این مزایا اشاره میکنیم:
1. دسترسی آسان و آنلاین: یکی از مزایای اصلی اینترنت بانک سامان، دسترسی آسان و آنلاین به حسابهای بانکی است. مشتریان میتوانند از هر کجا و هر زمانی که بخواهند به حسابهای خود دسترسی داشته باشند.
2. صرفهجویی در زمان: استفاده از خدمات نتبانک به معنای صرفهجویی در زمان مشتریان است. زیرا نیازی به مراجعه به شعبه بانک یا صفهای طولانی در بنک دریافت قبوض نیست و تراکنشها به صورت آنلاین انجام میشوند.
3. پرداخت آسان قبوض و اقساط: مشتریان میتوانند به سادگی قبوض خدمات مختلف مانند آب، برق، گاز، تلفن، و اقساط اقساط مختلف را آنلاین پرداخت کنند.
4. مدیریت مالی بهتر: اینترنت بانک به مشتریان امکان مشاهده موجودی حسابها، استعلام وجوه چکها، تاریخچه تراکنشها و گزارشهای مالی متنوع را ارائه میدهد که به آنها کمک میکند مدیریت بهتری از مالی خود داشته باشند.
5. امنیت بالا: بانک سامان از تکنولوژیهای امنیتی پیشرفته برای حفاظت از اطلاعات حسابهای مشتریان استفاده میکند، این امر به مشتریان اطمینان میدهد که اطلاعات شخصی و مالی آنها در امان است.
6. کاهش هزینههای تراکنش: با استفاده از نت بانک سامان، هزینههای مرتبط با تراکنشهای بانکی کمتر میشود؛ زیرا نیاز به چاپ چک و مراجعه به دفاتر بانک کاهش مییابد.
7. پشتیبانی مشتریان: بانک سامان تیم پشتیبانی مشتری حرفهای را برای رفع مشکلات و ارائه راهنماییهای لازم در اختیار مشتریان قرار میدهد.
8.قابلیت انجام تراکنشهای بینبانکی: مشتریان میتوانند با استفاده از آن به راحتی تراکنشهای بینبانکی مانند انتقال وجه به حسابهای دیگر بانکها را انجام دهند.
امکانات جدید نتبانک سامان
نت بانک جدید بانک سامان که از روز دوشنبه 19 دی ماه عملیاتی شد، علاوه بر بهبود فضای کاربری و دسترسیها، خدمات جدیدی را هم در اختیار کاربران قرار داده است. از جمله این خدمات میتوان به توانایی ثبت درخواست افزودن عقد قرارداد بورسار از اینترنت بانک و سرویسهای مربوط به عودت چک صیادی در نت بانک جدید اشاره کرد.
علاوه بر این، درخواست نمایش نام تایید کنندگان کارپوشه در رسید چاپی انتقال وجه کارتابلی در اینترنت بانک، درخواست افزایش تعداد رکوردهای هر صفحه در خروجی صورتحساب به فرمت pdf در اینترنت بانک، درخواست امکان تعیین ترتیب برای امضا داران در انتقال وجه کارتابلی، امکان پیوست نمودن فایل هنگام ثبت انتقال وجه کارتابلی، امکان تخصیص نام کاربری نت بانک شخصی برای تعریف کاربر مجازی از دیگر قابلیتهایی است که در نت بانک جدید بانک سامان عرضه شده است.
نظر شما