وضعیت آب و هوا گیلان فردا چهارشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴٠۲ | وضعیت بارش‌ های پائیزی در گیلان چگونه خواهد شد؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا گیلان فردا چهارشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا گیلان فردا چهارشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴٠۲ | وضعیت بارش‌ های پائیزی در گیلان چگونه خواهد شد؟
صفحه اقتصاد -

آسمان گیلان پس از ۲ روز هوای صاف و آفتابی از صبح روز سه‌شنبه بارانی شده و نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی استان با صدور هشدار سطح نارنجی نشانگر شدت بارش‌ها در ۲ روز آینده است.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش‌های پاییزی از صبح امروز در مناطق مختلف استان گفت: با تقویت این سامانه بارشی در ۲ روز آینده شاهد بارش های شدیدتری نسبت به امروز در گیلان خواهیم بود.

آرش نبی‌زاده اظهار کرد: در این مدت بارندگی گاه شدید و در برخی نواحی خیلی شدید توام با وزش باد در پاره‌ای نقاط شدید، مه آلودگی، رعد و برق همراه با کاهش دمای هوا در استان در نقاط مختلف به طور متوسط بین ۵ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش بینی شده‌ است.

وی با بیان اینکه بارش‌های رگباری در این این مدت می‌تواند گاهی شدید توام با رعد و برق و وزش باد همراه باشد، خاطر نشان کرد: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال بالاآمدن آب سطح رودخانه‌ها وجود دارد از اینرو ضروریست تا تمهیدات لازم صورت گیرد.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: با توجه به احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها مردم از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از فعالیت‌های کوهنوردی نیز اجتناب شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی و سرد در گیلان موجب بارش برف در مناطق بالادست خواهد شد، اظهار کرد: بر این اساس برای ارتفاعات بالای ۲ هزار و ۵۰۰ متر گیلان بارش برف پیش بینی شده است.

نبی‌زاده با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت‌های دریانوردی از امروز تا روز جمعه اضافه کرد: دریا طی این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

وی بیان کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته جیرنده با ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و منجیل با ۳۶ درجه گرمترین مناطق گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۹ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: این سامانه بارشی از عصر پنجشنبه به تدریج تضعیف می شود و در روزهای جمعه و شنبه شاهد کاهش ابر، افزایش نسبی دما و احتمال بارش‌های پراکنده در استان خواهیم بود.

آمادگی مدیریت بحران استانداری گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری تمهیدات لازم اتخاذ شده‌ است.

امیر مرادی اظهار کرد: به فرمانداران شهرستان‌های مختلف گیلان تاکید شده تا پیش بینی و اقدام لازم برای آمادگی در این رابطه را با تشکیل ستاد اضطراری مدیریت بحران، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه و پیامک به مردم، استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات از قبیل لودر و بیل مکانیکی در مناطق مستعد و برآورد تعداد نیروهای امدادی و خدماتی مورد نیاز داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: تعیین تیم‌های عملیاتی آب، برق و گاز و اعلام آماده‌باش، آمادگی برای استقرار ایستگاه پرتابل ارتباطی و مخابراتی در منطقه، تامین پمپ‌های لجن‌کش، ژنراتور برق برای تخلیه احتمالی آب و برق رسانی و اطلاع رسانی به کشاورزان برای انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات از دیگر موارد تاکید شده به فرمانداران بوده‌است.

گیلان طی ۲ روز گذشته آفتابی و گرم بود، بیشترین دما طی این مدت با ۳۶ درجه در شهرستان منجیل ثبت شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد