علت فوت آتیلا پسیانی بازیگر سینما و تلویزیون چه بود؟

آتیلا پسیانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون پس از تحمل یک دوره بیماری از دنیا رفت.

علت فوت آتیلا پسیانی بازیگر سینما و تلویزیون چه بود؟
صفحه اقتصاد -

ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یک استوری به خبر فوت پدرش واکنش نشان داد.

آتیلا+پسیانی

انجمن بازیگران خانه سینما اعلام کرد: با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.

انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان، خانم فاطمه نقوی، ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی، جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین با هماهنگی‌های انجام گرفته منتظر انتقال پیکر این هنرمند به ایران هستیم و پس از آن متعاقبا زمان و مکان تشییع به اطلاع خواهد رسید. 

علت فوت آتیلا پسیانی چه بود؟

مدتی قبل عباس یاری (رئیس شورای سیاست گذاری مجله فیلم امروز) با انتشار یادداشتی از بیماری سرطان آتیلا پسیانی خبر داد و و در بخشی از یادداشتش نوشت:

«…بعدها دیدارهای‌مان گاهی در زمان اجراهای او روی صحنه بود و زمانی که من تلاش کردم برای پادکست مادرش، زنده‌یاد جمیله شیخی چند کلامی حرف بزند که گفت درگیر کار تئاتر هستم و نمی‌رسم. چند باری هم با ستاره درتماس بودم تا به بهانهٔ بازی خوبش به نقش نقره در جیران با هم گفت‌وگو کنیم که گفت: «درگیر بیماری بابا هستم.»؛ افسوس که با تمامی عشق و انرژی‌ای که آتیلا برای کار دارد، او مدتی است میزبانِ مهمانِ ناخوانده‌ای به نام سرطان شده و دوره‌های مختلف و سرشار از درد شیمی درمانی و تغییر چهره را طی می‌کند. آتیلا البته برای فرار از این بحران کارش را بیشتر هم کرده تا کمی از درد این بیماری کمتر شود و روحیه‌اش تغییر کند. برایش آرزوی سلامتی و حال خوب دارم.».

او در ماه‌های اخیر برای درمان به فرانسه رفته بود، اما مراحل درمان جواب نداد و در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

بیوگرافی آتیلا پسیانی

اتیلا پسیانی و دخترش

آتیلا پسیانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۳۶ در تهران است. او فرزند جمیله شیخی هنرپیشه نامدار و فقید سینما، تلویزیون و تئاتر ایران و همسر فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است.

پسیانی دو فرزند به نام ستاره و خسرو دارد که از بازیگران جوان تئاتر به حساب می‌آیند. او در سال ۱۳۶۱ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر فارغ التحصیل شد. بازی در فیلم را از سال ۱۳۶۲ با مرگ سفید کاری از حسین زندباف تجربه کرد.

کارنامه هنری پسیانی

از کارهای آتیلا پسیانی می‌توان جاده قدیم (۱۳۹۶)، بی‌حساب (۱۳۹۵)، آشوب (۱۳۹۴)، نگار (۱۳۹۴)، دوزخ برزخ بهشت، کارگر ساده نیازمندیم (۱۳۹۴)، نقش نگار (۱۳۹۴)، آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (۱۳۹۴)، دلبری (۱۳۹۴)، سیانور (۱۳۹۴)، نیمه شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴)، آتش بس ۲ (۱۳۹۳)، مستانه (۱۳۹۳)، نازنین (۱۳۹۲)، هیچ کجا هیچ کس (۱۳۹۱)، زندگی خصوصی (۱۳۹۰) (حضور افتخاری)، پل چوبی (۱۳۹۰)، تلفن همراه رئیس جمهور (۱۳۹۰)، یک عاشقانه ساده (۱۳۹۰)، در امتداد شهر (۱۳۸۹)، سوت پایان (۱۳۸۹)، پیتزا مخلوط (۱۳۸۹)، نقطه بی بازگشت (۱۳۸۸)، تهرون (۱۳۸۸)، سلام بر عشق (۱۳۸۷)، ممنوعه (۱۳۹۷) و دو فیلم با یک بلیط را نام برد. (فیلیمو)

سینمای ایران یکی از پرفروغ‌ترین ستاره‌های آسمانش را از دست داد

رئیس سازمان سینمایی در پی درگذشت آتیلا پسیانی، هنرمند صاحب نام سینما و تئاتر کشور پیام تسلیت منتشر کرد.  

متن پیام محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی به این شرح است: همه از اوییم و به سوی او باز می‌گردیم...

سینمای ایران یکی از پرفروغ‌ترین ستاره‌های آسمانش را از دست داد. استاد آتیلا پسیانی سرانجام قفس تنگ و رنجور جسم خاکی را شکست و به سوی جاودانگی و ابدیت پر گشود.

آتیلا پسیانی یکی از شاخص‌ترین بازیگران سپهر سینمای ایران بود که در بیش از چند دهه فعالیت درخشان توانست در آثار فاخر بسیاری نقش آفرینی کند. زنده یاد پسیانی یکی از ستون‌های خاطره ساز مردم جامعه ما بود.

او تصویری روشن و بی‌مانند از هنرمند متعهد، دغدغه‌مند و آگاه بود که تلاش می‌کرد کیفیت حضورش را در هر اثری ارتقا بخشد. مانایی برخی از نقش‌ها به خاطر بزرگی بازیگرانی است که ان‌ها را ایفا کرده‌اند. زنده یاد پسیانی مصداق واقعی چنین هنرمندی بود.

فقدان آتیلا پسیانی برای جامعه هنری ما و برای خانواده آن عزیز، دوستان و شاگردانش سنگین و دردآور است.امیدوارم خداوند متعال با رحمت واسعه‌اش از هنرمند بزرگ ما پذیرایی کند و به همه دوستدارانش دراین ضایعه صبر و اجر عطا کند.

هومن سیدی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در اینستاگرامش خبر از فوت آتیلا پسیانی بازیگر معروف و پیشکسوت ایرانی داد.

این بازیگر در هفته های پیش در فرانسه در بیمارستان بستری شده بود.

552950_144

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • فرزاد زرین کلاه

    با سلام .کل نفس ذائقه الموت. روحش شاد و قرین رحمت الهی باد#هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته بجاست #خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد #تسلیت به خانواده محترم جناب پسیانی همسر محترمشان و ستاره خانم و آقا خسرو عزیز#

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد