جزئیات همکاری مشترک «ایمینو» و «پایا»

طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) و شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا در راستای کمک به توسعه معادن کشور و ترویج استفاده از طرح های نوآورانه تفاهم‌نامه امضا کردند.

جزئیات همکاری مشترک «ایمینو» و «پایا»
صفحه اقتصاد -

طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) و شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا با هدف همکاری مستمر طرفین در راستای توسعه زیست بوم نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی و ایجاد ارتباط سازنده بین صنعت، کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش بنیان دست همکاری دادند. پیرو این تفاهم نامه قرار است طرفین در زمینه‌های مدیریتی، عملیاتی و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه، سرمایه‌گذاری، توسعه دانش فنی، شناسایی و دریافت نیازهای فناورانه همکاری داشته باشند.

مجید وفایی‌فرد مدیر ایمینو در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر شبکه‌سازی و ایجاد تعاملات پایدار در سطح ملی در جهت تامین نیازمندی‌های فناوری صنایع معدنی، عنوان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های این حلقه نوآور و فناور بیشتر شده اما انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی باعث می‌شود جریان شبکه‌سازی و تسهیلگری در زیست‌بوم نوآوری و فناوری شتاب بگیرد و شناسایی، ارزیابی، معرفی، حمایت و اجرای مشترک طرح‌‌‌های استارت‌آپی، کارآفرینی و تحقیقاتی در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی باشد.

او با اشاره به برگزاری جشنواره اینوماین ۴ در بهمن ماه سال جاری افزود: جشنواره سالانه ایده‌های ارزش‌آفرین«اینوماین» برای ایجاد بستر تبادل تجربه، دانش و آموزش در جهت توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن میان ایمیدرو، موسسه یونیدرو و مرکز نوآوری ایمینو تعریف شده و امیدواریم با شناسایی و جذب ایده‌های جدید به ترویج استفاده از طرح‌های نوآورانه یاری بخشیم. شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا نیز به عنوان کنسرسیوم اکتشاف و متشکل از شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی می‌تواند در راستای جذب و حمایت از ایده‌های نوین شناسایی شده ما را از ظرفیت‌های فنی و سرمایه‌گذاری بهره‌مند کند.

در ادامه این مراسم، امیدرضا محبعلی مدیرعامل شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا با تاکید بر اینکه محور توسعه معادن اکتشاف است و افزایش عمق و سطح اکتشافات در کشور امروزه نیازمند استفاده از طرح‌های نوآورانه است، مطرح کرد: امروزه هوشمندسازی بیشتر از گذشته فعالیت‌های اکتشافی -معدنی را تحت‌الشعاع قرار داده و شرکت پایا درصدد است با کمک ظرفیت نوآوران و ایده‌های نوین مسیر معدن‌کاری را بهبود بخشیم. او افزود: با توجه به ضرورت اکتشافات عمقی در کشور، شرکت پایا درصدد است با شناسایی و حمایت از طرح‌های نوآورانه و اجرایی کردن آن میزان خطا را در فرآیندهای معدن‌کاری کاهش و معادن را به سمت هوشمندسازی سوق دهد. با توجه به اینکه شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا پروژه‌های اکتشافی بسیاری را در حال انجام دارد و سهامداران آن شرکت های بزرگ معدنی و فولادسازی هستند در راستای استفاده از دانش‌بنیان‌ها و طرح‌های نوآورانه در تلاش است با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های ایمینو امکان کارآفرینی، نوآوری و بهره‌‌‌مندی از ظرفیت‌‌‌های موجود سرمایه‌‌‌گذاری و بهبود وضعیت کسب وکارهای نوپای بخش معدن و صنایع معدنی را تسهیل کند.

برپایه این گزارش، محورهای تفاهم‌نامه «ایمینو» و «پایا» همکاری مستمر در زمینه‌های روش‌های نوین مورد استفاده در مطالعات و آزمایشات مواد معدنی ، استفاده از روش‌های ژئوفیزیک هوایی با پهپاد، حفاری‌های اکتشافی و روش‌های نوین اکتشافی، جذب و توسعه طرح‌های نوآورانه و فناورانه، برگزاری دوره‌های آموزشی و رویدادهای مشترک، تولید محتواهای مشترک، پرورش مشاور و مربی برای بخش‌های گوناگون کسب وکار، انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی تعریف شده است. از محورهای دیگر این همکاری استفاده از ظرفیت‌‌‌های فنی و آزمایشگاهی طرفین در راستای توسعه‌‌‌ محصولات نوآورانه و دانش‌‌‌بنیان، همکاری در زمینه‌‌‌ ارزیابی فنی و اقتصادی، منتورینگ و مشاوره طرح‌‌‌ها، ایده‌‌‌ها و پروژه‌‌‌های استارت‌آپی، نوآورانه و تحقیقاتی و همچنین حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی دارای ابتکار مرتبط با بخش معدن و صنعت توسط طرفین، ارجاع نیازمندی‌‌‌ها و چالش‌‌‌های حوزه‌‌‌ کاری مرتبط از سوی طرفین برای بهره‌‌‌گیری از توانمندی‌‌‌های فنی در زمینه‌‌‌ منابع انسانی، امکانات آزمایشگاهی و ... است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد