تصویب قوانین حمایتی از بانکداری قرض‌الحسنه لازم و ضروری است

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشرو در بانکداری اسلامی و تحقق واقعی سنت اسلامی قرض‌الحسنه در کشور است. موضوع بانکداری قرض‌الحسنه محور و شاکله اصلی بانکداری اسلامی است و ترویج و گسترش آن در جامعه و تصویب قوانین حمایتی بسیار لازم و ضروری است.

تصویب قوانین حمایتی از بانکداری قرض‌الحسنه لازم و ضروری است
صفحه اقتصاد -

«پرویز اوسطی» به نقش بانک‌ها در رفع مشکلات اقتصادی اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: بانکداری قرض الحسنه نقش مهمی در سالم سازی اقتصاد و حمایت واقعی از بخش‌های مختلف اقتصاد دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، وی در ادامه به خلأ بانکداری قرض الحسنه در نظام بانکی کشور اشاره و عنوان کرد: موضوع بانکداری قرض‌الحسنه محور و شاکله اصلی بانکداری اسلامی است و ترویج و گسترش آن در جامعه و تصویب قوانین حمایتی بسیار لازم و ضروری است. همچنین در سالم سازی اقتصاد و حمایت واقعی از بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور و به ویژه استان‌های کم برخوردار بسیار موثر است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گوران نیوز از بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه کشور نام برد و افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشرو در بانکداری اسلامی و تحقق واقعی سنت اسلامی قرض‌الحسنه و جذب نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور است و خدمات ارزنده‌ای را به اقشار مختلف جامعه، بخش‌های نیازمند و مناطق محروم ارائه‌ نموده‌ است.

وی همچنین به خدمات غیرحضوری بانک قزض الحسنه مهر ایران و تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: ارائه پیشخوان مجازی و حرکت در راستای کاهش‌ مراجعات حضوری افراد و مشتریان و استفاده از ابزار و فناوری روز گام ارزشمندی است که باید تداوم پیدا کند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین حمایت‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران از اقشار کم‌تر برخوردار در استان کردستان اشاره کرد و تصریح کرد: پرداخت وام درمان، طرح پیوند مهر برای ازدواج جوانان، وام خرید کالا و پرداخت دیگر وام های ضروری متناسب با توان سپرده گذاری و نیاز اقشار مختلف جامعه از جمله اقشار کم درآمد عملکرد خوب بانک مذکور است.

به گفته وی این بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار اقدامات خوبی انجام داده که باید گسترش پیدا کند.

اوسطی در پایان با اشاره به طرح های بانک در حوزه تقویت خریدار مشتریان و‌حمایت از تولیدکنندگان افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به واحدهای تولیدی قطعا در کاهش‌ هزینه‌های تولید، رونق تولید و تقویت قدرت خرید مردم موثر است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد