تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ | تقویم نجومی همسران ۱۵ شهریور

تقویم دقیق نجومی همسران امروز چهارشنبه 15 شهریور ۱۴۰۲ تقویم نجومی اسلامی و همسران امروز چهارشنبه 15 شهریور ماه همراه با آداب امروز از مناسبت های دینی و اسلامی ، قمر در عقرب ، احکام مباشرت و زناشویی، اصلاح مو و دوخت و احکام نجوم.آداب و رسوم چهارشنبه 15 شهریور ۱۴۰۲ ازدواج، مباشرت، انعقاد نطفه، دوخت و دوز، عدد ذات الکرسی، رویدادهای نجومی و احکام اسلامی.

تقویم نجومی امروز چهارشنبه 15 شهریور 1402 | تقویم نجومی همسران 15 شهریور
صفحه اقتصاد -

روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام، امام رضا علیه السلام، امام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان شود .

مناسبت های دینی و اسلامی

اربعین شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام.

روز زیارتی اباعبد الله الحسین علیه السلام.

احکام دینی و اسلامی 

امروز روز خوبی برای امور زیر است :

شرکت در مراسم اربعین ابا عبد الله الحسین علیه السلام.

دیدارها و ملاقات ها .

آغاز چله نشینی و رژیم گرفتن و ریاضت های معنوی.

و برداشت محصولات کشاورزی خوب است .

زایمان خوب و نوزادش صبور و با تحمل و درآینده حاکم شود.ان شاءالله

مسافرت:خوب نیست و درصورت ضرورت همراه صدقه باشد.

احکام و اختیارات نجومی

امروز قمر در برج جوزا و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:

شروع به نگارش کتاب و مقاله و پایان نامه.

آغاز به تحصیل و تدریس.

خرید کردن.

قولنامه نوشتن.

و ارسال اجناس تجاری نیک است.

نگارش ادعیه و برای نماز حرز و بستن آن خوب است.

امروز قمر در برج « جوز » است.

روز مناسبی برای امور زیر است: شرکت در مراسمات عزاداری آغاز نگارش تحصیل علم دیدار با بزرگان

ممنوعات امور ازدواجی

زایمان نوزاد فاضل، دانشمند و عمری طولانی دارد.

‌ مسافرت مکروه است. 

حجامت، خون دادن و فصد باعث صحت می‌شود.

اصلاح سر و صورت سبب ایمنی از بلا می‌شود.

ناخن گرفتن روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی می‌شود.

بریدن پارچه روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله سواری و یا چارپایان بزرگ، نصیب شخص شود. ان شاءالله

تعبیر خواب رویایی که امشب (شب چهارشنبه) دیده شود، تعبیرش از ایه ۲۰ سوره مبارکه « طه » است. ﷽ فالقاها فاذا هی حیه تسعی دلیلی قوی در اختیار خواب بیننده قرار گیرد و کار خود را با آن پیش ببرد. ان شاءالله مطلب خود را بر آن قیاس کنید.

وقت استخاره از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ از ساعت ۱۶ تا عشای آخر(وقت خوابیدن)

ذکر روز چهارشنبه یا حیّ یا قیّوم  ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه «یا متعال» که موجب عزّت در دین می‌گردد.

نماز روز چهارشنبه

پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله:

در روز چهارشنبه، دو رکعت نماز کنید در هر رکعت، بعد از حمد، سوره های:

کافرون، توحید، فلق و ناس

را یک بار بخوانید.

هر کس این نماز را بخواند، خدواند مهربان در بهشت به او قصری فراختر از دنیا بخشد

و هفتاد هزار فرشته در روز رستاخیز برای او آمرزش خواهند. ان‌شاءالله

معراج المؤمن

امام حسن عسکرى علیه‌السّلام:

هر کس روز چهارشنبه چهار رکعت نماز (دوتا دو رکعتی) بجاى آورد، و در هر رکعت پس از سوره حمد: یک مرتبه توحید و قدر بخواند،

خدا توبه او را از هر گناهی که باشد، می‌پذیرد

و حوریه‌ای در بهشت به همسری او در می‌آورد.

مفاتیح الجنان

زیارت حضرت امام کاظم علیه‌السلام، امام رضا علیه‌السلام، امام محمد تقی علیه‌السلام و امام علی النقی علیه‌السلام  در روز چهارشنبه

﷽ السَّلاَمُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ‌ السَّلاَمُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ‌ السَّلاَمُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی‌ لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ‌ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِین وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ‌ یَا مَوْلاَیَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلاَیَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى‌ یَا مَوْلاَیَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍ‌ یَا مَوْلاَیَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ‌ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطاهرین.

تقویم نجومی امروز

دعای روز چهارشنبه

﷽ الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى جَعَلَ اللَّیْلَ لِباساً وَ النَّوْمَ سُباتاً، وَ جَعَلَ النَّهارَ نُشُوراً لَکَ الْحَمْدُ أَنْ بَعَثْتَنِى مِنْ مَرْقَدِى وَ لَوْ شِئْتَ جَعَلْتَهُ سَرْمَداً، حَمْداً دائِماً لَایَنْقِطعُ أَبَداً، وَ لَا یُحْصِى لَهُ الْخَلائِقُ عَدَداً اللّٰهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ أَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّیْتَ، وَ قَدَّرْتَ وَ قَضَیْتَ، وَ أَمَتَّ وَ أَحْیَیْتَ، وَ أَمْرَضْتَ وَ شَفَیْتَ، وَ عافَیْتَ وَ أَبْلَیْتَ، وَ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَیْتَ، وَ عَلَى الْمُلْکِ احْتَوَیْتَ؛ أَدْعُوکَ دُعَاءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسِیلَتُهُ، وَ انْقَطَعَتْ حِیلَتُهُ، وَ اقْتَرَبَ أَجَلُهُ وَ تَدَانَىٰ فِى الدُّنْیَا أَمَلُهُ و اشْتَدَّتْ إِلَىٰ رَحْمَتِکَ فاقَتُهُ وَ عَظُمَتْ لِتَفْرِیطِهِ حَسْرَتُهُ وَ کَثُرَتْ زَلَّتُهُ وَ‌ عَثْرَتُهُ، وَ خَلُصَتْ لِوَجْهِکَ تَوْبَتُهُ، فَصَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ خاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ عَلَىٰ أَهْلِ بَیْتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، وَ ارْزُقْنِى شَفاعَةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، وَ لَا تَحْرِمْنِى صُحْبَتَهُ، إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ. اللّٰهُمَّ اقْضِ لِى فِى الْأَرْبَعاءِ أَرْبَعاً: اجْعَلْ قُوَّتِى فِى طَاعَتِکَ، وَ نَشَاطِى فِى عِبَادَتِکَ، وَ رَغْبَتِى فِى ثَوَابِکَ، وَ زُهْدِى فِیَما یُوجِبُ لِى أَلِیمَ عِقَابِکَ، إِنَّکَ لَطِیفٌ لِمَا تَشَاءُ.

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است، ستایش خدا را که شب را پوشش و خواب را مایه آرامش و روز را زمینه تکاپو قرار داده، ستایش فقط شایسته توست که مرا از خوابگاهم برانگیختی و اگر می‌خواستی خوابم را جاودان می‌ساختی، ستایش دائم که هرگز پایان نیابد و سپاس بیکران ‌که آفریدگان از شمارش آن ناتوان‌اند، خدایا! ستایش تنها شایسته توست که آفریدی و سامان دادی و اندازه مقرر نمودی و فرمان دادی و میراندی و زنده کردی و بیمار نمودی و درمان کردی و بهبودی عنایت فرمودی و فرسوده ساختی و بر عرشِ هستی استیلا یافتی و بر فرمانروایی جهان چیره گشتی؛ تو را می‌خوانم همچون کسی که وسیله‌اش ناکارا گشته و رشته‌ی چاره‌اش گسسته و مرگش نزدیک شده و آرزویش در دنیا کاستی یافته و سخت بر رحمت تو نیازمند گشته و حیرتش بر اثر کوتاهی فزونی یافته و لغزش و افتادنش فزونی یافته و بازگشتش به‌سوی تو خالص شده است، پس بر محمّد خاتم پیامبران و بر خاندان پاکیزه و پاک‌نهاد او درود فرست و شفاعت محمّد (درود خدا بر او و خاندانش باد) را روزی‌ام فرما و از هم‌نشینی با او محرومم مساز، همانا تویی مهربان‌ترین مهربانان، خدایا! در چهارشنبه چهار حاجت مرا روا ساز: نیرویم را در طاعت خود و نشاطم را در بندگی خویش و رغبتم را در پاداشت و بی‌رغبتی‌ام را در آنچه موجب عذاب دردناک توست قرار ده، همانا تو به هر که بخواهی مهربانی.

آیا امروز 15 شهریور ماه قمر در عقرب است؟

 امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ قمر در عقرب نیست.

قمر در عقرب ماه شهریور ۱۴۰۲ از روز سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۲:۴۵ شروع می شود و در روز پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵ به پایان می رسد.

قمر در عقرب دوم شهریور از روز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ از ساعت ۸:۱۵ شروع می شود و در روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۰ به پایان می رسد.

روزهای قمر در عقرب سال 1402

تعریف ساده ای از قمردرعقرب

قمر در عقرب پدیده ای آسمانی و دینی است. بسیاری از دینداران سعی می کنند در هنگام بروز چنین پدیده ای از برخی از اعمال دست بر می دارند. جهان هستی تغییر و تحولاتی دارد. همانطور که خورشید طلوع و غروب می کند، ماه نیز دچار فعل و انفعالاتی می شود. گاهی که پدیده قمر در عقرب رخ می دهد می دهد بر طبق روایات برخی از اعمال را معتقدین و مومنین انجام نمی دهند مثل مسافرت، معامله، ازدواج و…

کارهای مکروه در روزهای قمر در عقرب

خوب است بدانید که چه کارهایی را نباید در روزهای قمر در عقرب انجام بدهید. البته در کتاب‌های فقهی انجام دادن این امور مکروه دانسته شده‌اند و حرام نیستند. به طور کلی، انجام کاری در این ایام حرام محسوب نمی‌شود و انجام این کارها در ایام قمر در عقرب شگون ندارد. بنابراین ممکن است انجام دادن آنها عواقب خوبی نداشته باشد. این اعمال عبارتند از:

عقد نکاح
اقدام برای بچه‌دار شدن (انعقاد نطفه)
سفر
از امام صادق علیه‌السّلام هم روایتی داریم که: «من سافر أو تزوّج و القمر فی العقرب لم یر الحسنى»؛ یعنى وقتى که قمر در عقرب است، هر کس مسافرت کند یا عقد نکاح نماید، نیکویى نبیند.
محقق هم در شرایع نوشته است: «و یکره إیقاع النکاح و القمر فی العقرب» ازدواج و عقد نکاح (یا نزدیکی) در ایام قمر در عقرب، مکروه است. (شرائع الإسلام فی مسائل الحلال و الحرام، ج‌۲، ص. ۲۱۱)

علاوه بر این، سایر دانشمندان اسلامی و منجمان نی گفته‌اند که بهتر است بعضی کارها را در ایام قمر در عقرب انجام ندهید. این امور عبارتند از:

مسافرت
اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه)
خواندن عقد ازدواج
افتتاح کسب و کار و تجارت
تعیین و تغییر نام
گذاشتن سنگ بنای کار‌های مهم
حجامت
دیگر امور اساسی زندگی
برای اطلاع از دلیل کراهت انجام این اعمال در ایام قمر در عقرب نیز روایاتی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در کتب معتبر حدیثی مانند کافی، من لایحضره الفقیه، بحارالانوار، وافی و وسائل الشیعه بخوانید.
 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد