وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا یکشنبه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ | پدیده گرد و غبار در مشهد تا کی ماندگار است؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا یکشنبه 5 شهریور ماه 1402 پرداخته شده است. 

وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا یکشنبه 5 شهریور ماه 1402 | پدیده گرد و غبار در مشهد تا کی ماندگار است؟
صفحه اقتصاد -

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن هوا برای عصر امروز در مشهد هشدار داد.

مهدی اله پور روز شنبه افزود: نظر به اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا برای عصر امروز در شهرستان مشهد براثر گرد و غبار، به مردم توصیه می شود از تردد غیر ضروری خودداری و خودمراقبتی را در پیش گیرند.

وی بیان کرد: این در حالی است که مردم شهرستان‌های درگز، قوچان، چناران، کلات و سرخس از صبح امروز با پدیده گرد و غبار مواجه هستند و از ساعت ۱۷ امروز، شنبه نیز مردم مشهد شاهد وقوع این پدیده و کاهش سطح دید خواهند شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر شاخص کنونی هوای کلانشهر مشهد با عدد ۶۴ در شرایط سالم است، اما از ساعت ۱۷ تا ۲۱ امروز شاهد افزایش میزان گرد و غبار خواهیم بود.

وی گفت: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

اله پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد