وضعیت آب و هوا زنجان فردا یکشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ | رگبار باران این استان را فرا می‌گیرد

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا یکشنبه 29 مرداد ماه 1402 پرداخته شده است. 

وضعیت آب و هوا زنجان فردا یکشنبه 29 مرداد ماه 1402 | رگبار باران این استان را فرا می‌گیرد
صفحه اقتصاد -

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون شرایط جوی مناطق مختلف استان ناپایدار است و از حوالی ظهر امروز به تدریج با ابری شدن آسمان، شاهد رگبار باران در اغلب نقاط خواهیم بود.

حسین سلطانی روز شنبه با بیان اینکه بعدازظهر امروز سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت، افزود: به رغم اینکه شدت بارندگی های پیش بینی شده برای استان زیاد نیست اما ماهیت بارندگی ها، احتمال جاری شدن روان آبها، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و مسیل ها را افزایش داده است.

وی یادآور شد: طی امروز و فردا /یکشنبه/ آسمان استان نیمه ابری تا ابری خواهد بود همچنین وزش باد موجب نفوذ غبار رقیق و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

سلطانی گفت: تا روز یکشنبه هفته جاری دمای به طور نسبی کاهش می یابد و روزهای دوشنبه و سه شنبه با تقویت شرایط پایدار در منطقه، دمای هوا روند افزایشی خواهد یافت.

وی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته خنکترین منطقه با ۱۰ درجه سانتیگراد مربوط به روستای خیرآباد و گرمترین نیز با ۳۷ درجه سانتیگراد مربوط به شهر حلب بوده است.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۲۳ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۵ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۳ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۲ درجه، آببر ۲۰ و ۳۶ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۴ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد