فوری | ساعت کار ادارات سیستان فردا دوشنبه ۲۳ مرداد با ۲ ساعت تاخیر آغاز می شود

در این خبر به توضیحاتی درباره ساعت کار ادارات سیستان فردا دوشنبه 23 مرداد پرداخته شده است.

فوری | ساعت کار ادارات سیستان فردا دوشنبه 23 مرداد با ۲ ساعت تاخیر آغاز می شود
صفحه اقتصاد -

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ادارات منطقه سیستان با توجه به وزش باد شدید و توفان گرد و خاک فردا دوشنبه ۲ ساعت دیرتر آغاز می شود.

مجید محبی روز یکشنبه اظهارکرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا چهارشنبه وزش باد شدید و گردوخاک، دربعضی ساعات طوفان گردوخاک در شمال استان پیش بینی می شود و فردا دوشنبه این شرایط شدیدتر است.

وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، فعالیت افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار به صورت دورکاری خواهد بود و مدیران ادارات موظف به همکاری با این افراد هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهروندان باید در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری کرده و در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند، همچنین از کار در ارتفاع پرهیز و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

به گزارش ایرنا، استان پهناور سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده و به دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره ای، پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها بسیار نامناسب است به طوریکه در برخی اوقات تمامی بارندگی های سالانه یک منطقه و حتی بیش از ۲ برابر آن در کمتر از ۲۴ ساعت نازل شده و سیلاب های سهمگین ایجاد می کنند.

این ویژگی های جغرافیایی و طبیعی سبب شده است که در بسیاری از سال‌ها سوانحی چون خشکسالی و سیل بطور توامان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان رخ دهد.

بخش های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی (کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید ۱۲۰ روزه و طوفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های انجام شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.

بیش‌از ۲۰ سال از خشکی تالاب بین المللی هامون و خشکسالی سیستان با دربرگیری پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز می گذرد و این معضل با تغییر اقلیم منطقه به آب و هوایی گرم و خشک و خشن، زندگی را برای مردم از لحاظ اقتصادی و سلامتی دچار مشکل کرده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد