آیا بیبی دوج همانند دوج کوین در بازار کریپتو تأثیرگذار است؟

بیبی دوج و دوج کوین هر دو از میم‌کوین‌های شناخته‌شدهٔ بازار هستند که بسیاری از افراد به آن‌ها علاقه دارند و بخش از سبد دارایی خود را به خرید این دو رمزارز اختصاص داده‌اند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، مقایسه‌ای بین این دو توکن انجام دهیم و درنهایت به این پرسش پاسخ دهیم که آیا میزان اثرگذاری آن‌ها یکسان است؟

آیا بیبی دوج همانند دوج کوین در بازار کریپتو تأثیرگذار است؟
صفحه اقتصاد -

در سال ۲۰۰۹ که اولین ارز دیجیتال به جهان معرفی شد، کمتر کسی فکر می‌کرد که این دارایی‌ها بتوانند جایگاه خود را در بازارهای مالی پیدا کنند. باگذشت زمان و استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران، رفته‌رفته بر تعداد رمزارزها افزوده شد. در این میان تعدادی از آن‌ها بدون هیچ هدف خاصی طراحی شده بودند، به همین دلیل به‌سرعت از چرخهٔ معاملات خارج شدند؛ اما برخی دیگر مثل دوج‌کوین و بیبی دوج‌کوین، توانستند رشد قیمت بالایی را تجربه کنند. به این نکته توجه داشته باشید که Babay Doge Coin یک اسپین‌آف از دوج است که شباهت‌ها و تفاوت‌های فراوانی با این توکن دارد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، این موارد را بررسی کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که آیا BABYDOGE همانند Doge Coin در بازار کریپتو تأثیرگذار است؟

 

دوج‌کوین چیست؟

دوج‌کوین توکنی است که در سال 2013 توسط دو مهندس کامپیوتر به نام‌های بیلی مارکوس و جکسون پالمر طراحی شده و نماد آن یک سگ شکاری (شیبا اینو) است. این دارایی در ابتدا به‌منظور شوخی و سرگرمی ایجاد شد؛ اما باگذشت زمان، تبدیل به یکی از رمزارزهای پرطرفدار بازار شد که ارز آن از 30 میلیارد دلار فراتر رفت. البته باید به این موضوع اشاره کرد بخشی زیادی از رشد قیمتی که این توکن تجربه کرد، به دلیل توییت‌هایی بود که ایلان ماسک منتشر می‌کرد. در حال حاضر ارزش این دارایی در حدود 190 میلیارد دلار بوده و 0.01 درصد از بازار کریپتو را به خود اختصاص داده‌است.

به این نکته توجه داشته باشید که این توکن یک دارایی قابل‌استخراج است و شما می‌توانید با سیستم‌های خانگی نیز این کار را انجام دهید.

بیبی دوج چیست؟

همان‌طور که گفتیم، این رمزارز یک اسپین‌آف از دوج‌کوین بوده و بخش زیادی از شهرت فعلی آن به همین دلیل است. نکتهٔ جالب درمورد این دارایی، رشد 1000درصدی آن تنها دو هفته پس از عرضه به بازار کریپتو و رسیدن ارزش آن به بیش از 200 میلیون دلار بود که بسیاری از فعالان بازار را شگفت‌زده کرد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های این میم‌کوین اشاره می‌کنیم:

  • سرعت بالای انجام تراکنش؛

  • ضدتورمی بودن که موجب شده‌است قیمت بیبی دوج رشد قابل‌قبولی را تجربه کند؛

  • امکان کسب درآمد فعال با نگه‌داری آن در کیف‌پول‌های ارز دیجیتال.

به این نکته توجه داشته باشید که این دارایی به‌منظور حمایت از حیوانات و سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند طراحی شده‌است و توسط فعالان رسانه‌ای تبلیغ می‌شود.

ایلان ماسک و بیبی دوج

مقایسهٔ دوج و بیبی دوج و میزان اثرگذاری آن‌ها بر بازار کریپتو

پس از این‌که این دو رمزارز را معرفی کردیم، قصد داریم آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و به این پرسش پاسخ دهیم که Babydoge می‌تواند همانند پدرش بر بازار رمزارزها اثرگذار باشد؟

  • ارزش بازار

اولین و اصلی‌ترین تفاوت این دو دارایی، میزان ارزش کل توکن‌هایی است که در چرخهٔ معاملات قرار دارد. دوج‌کوین در مقاطعی از سال 2021 ارز بازاری در حدود 27 میلیارد دلار داشت. درحالی‌که این میزان برای بیبی دوج در حدود 1 میلیون دلار بود. درنتیجه می‌توان گفت سهم Doge بسیار بیشتر است و سرمایه‌گذاران با خیال آسوده، اقدام به خریدوفروش آن می‌کنند.

  • توسعه‌پذیری

این دو میم‌کوین متن‌باز هستند و تمام توسعه‌دهندگان می‌توانند کدهای آن‌ها را با توجه به نیازهای خود تغییر دهند. محبوبیت کمتر بیبی دوج موجب شد تیم کوچک‌تری از برنامه‌نویس‌ها در این پروژه مشارکت کنند. همین امر موجب شده‌است رشد و توسعهٔ آن سرعت کمتری داشته باشد. به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع می‌تواند در آینده، موجب کاهش استقبال از این دارایی شود و از رشد قیمت بیبی دوج جلوگیری کند.

  • اهداف

اصلی‌ترین دلیل تأثیرگذاری هر توکنی در بازار، اهداف تیم سازندهٔ آن است. درواقع در ابتدا هر دوی این کوین‌ها به‌منظور شوخی و سرگرمی تولید و به بازار عرضه شدند؛ اما بعدها هرکدام باهدف ایجاد تغییر اساسی به مسیر خود ادامه داند. به‌عنوان مثال، شما با خرید بیبی دوج می‌توانید به حیوانات و سازمان‌هایی که درزمینهٔ حمایت از آن‌ها فعالیت می‌کنند کمک کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اهداف مهم دیگری مثل افزایش سرعت تراکنش‌ها و... نیز جزو عواملی هستند که موجب ایجاد این ارزها شده‌اند.

  • مقایسهٔ حامیان این دو میم کوین

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این دو توکن، افرادی هستند که از آن‌ها حمایت می‌کنند. به‌طور مثال، یکی از اصلی‌ترین و سرشناس‌ترین حامیان دوج، ایلان ماسک است که با توییت‌های گاه‌وبیگاه و اقداماتی نظیر تغییر لوگوی توییتر به نماد این توکن، موجب افزایش قیمت آن می‌شود. در طرف دیگر، اصلی‌ترین افرادی که اقدام به خرید بیبی دوج و تبلیغ آن می‌کنند، تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی و دوستداران حیوانات هستند.

  • ویژگی فنی

هر دو این توکن‌ها از فناوری مشابهٔ بیت‌کوین استفاده می‌کنند که موجب می‌شود امینت آن‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند؛ اما سرعت پردازش تراکنش بیبی دوج نسبت‌به دوج‌کوین بیشتر است و می‌تواند در مدت‌زمان کمتری، یک بلاک را در شبکهٔ این توکن ایجاد کند. تفاوت دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، الگوریتم ماینینگی است که این دو توکن از آن استفاده می‌کنند.

آیا بیبی دوج به‌اندازهٔ دوج کوین در بازار کریپتو تأثیرگذار است؟

بعد از این‌که دو رمزارز گفته‌شده را با یکدیگر مقایسه کردیم، حال زمان آن فرا رسید که میزان تأثیرگذاری آن را مقایسه کنیم. باتوجه‌به توضیحاتی که در قسمت قبل ارائه کردیم، می‌توان گفت دوج‌کوین ارزی شناخته‌شده‌تر است و باتوجه‌به شرایط موجود، babydoge نمی‌تواند از این نظر با Doge رقابت کند؛ اما به‌هرحال هر دوی این دارایی‌ها طرفداران خاص خود را دارند که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند و اعتقاد دارند که ارزش این میم‌کوین‌ها در آینده رشد می‌کنند.

جمع‌بندی

بیبی دوج و دوج کوین هر دو از میم‌کوین‌های شناخته‌شدهٔ بازار هستند که بسیاری از افراد به آن‌ها علاقه دارند و بخش از سبد دارایی خود را به خرید این دو رمزارز اختصاص داده‌اند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، مقایسه‌ای بین این دو توکن انجام دهیم و درنهایت به این پرسش پاسخ دهیم که آیا میزان اثرگذاری آن‌ها یکسان است؟ اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که قصد خرید این دو ارز را دارید، به شما توصیه می‌کنیم بخش‌های مختلف این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

https://www.tahlilbazaar.com/news/۲۳۳۴۹۵/تأثیر-بیبی-دوج-بر-بازار-ارزهای-دیجیتال

https://www.analyticsinsight.net/what-is-baby-dogecoin-and-what-makes-it-a-good-investment/

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد