پیش بینی وضعیت آب و هوا کهگیلویه و بویراحمد فردا دوشنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ / دمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می یابد

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا کهگیلویه و بویراحمد فردا دوشنبه 2 مرداد ماه 1402 پرداخته شده است. 

صفحه اقتصاد -

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش دمای هوا در مناطق گرمسیری و سردسیری استان در سه روز آینده پیش بینی می شود.

فرمان فرامین افزود: روند دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد به علت رطوبت موجود در هوای استان کاهشی شده است.

وی بیان کرد: حداکثر دمای هوای استان شبانه روز گذشته در لنده ۴۶.۵، امامزاده جعفر ۴۴.۵،لیکک، دوگنبدان و دهدشت ۴۴،یاسوج ۳۸،سی سخت ۳۶.۸ و مارگون ۳۴.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین بیشترین رطوبت هوای استان در ایستگاه های امامزاده جعفر،دهدشت و یاسوج به ترتیب با ۳۸ و ۳۶ درصد در شبانه روز گذشته ثبت شده است.

وی بیان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد اول مرداد ماه تا پانزدهم دومین ماه تابستان امسال به دلیل افزایش رطوبت شدت گرمای احساسی در استان افزایش خواهد یافت.

فرامین تاکید کرد: همچنین بررسی نقشه های پیش یابی کوتاه مدت هواشناسی نشان می دهد بارندگی های رگباری طی روزهای پایانی هفته جاری برای کهگیلویه و بویراحمد در راه است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد