گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد

افزایش ۳۹۶ درصدی درآمد وزمین در ۳ماهه ابتدایی ۱۴۰۲

درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی بانک ایران زمین در سه ماهه منتهی به خرداد جاری به 1603 میلیارد تومان رسید.

افزایش ۳۹۶ درصدی درآمد وزمین در ۳ماهه ابتدایی ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

بانک ایران زمین در ۳ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ موفق شد از محل درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی۱۶ هزار و ۲۸ میلیارد ریال شناسایی کند که رشد ۳۹۶ درصدی داشته است. 

به گزارش صفحه اقتصاد، درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی بانک ایران زمین در سه ماهه منتهی به خرداد جاری به 1603 میلیارد تومان رسید. این درآمد در مقایسه با سال گذشته و سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است. در سه ماهه اول سال 1401 درآمد بانک از این منابع ۳ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال بود.

بررسی صورت‌های مالی بانک ایران زمین در سه ماهه ابتدایی سال جاری نمایانگر کسب درآمدی به مبلغ ۱۶۰۳ میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی است. این مبلغ در مقایسه با سال گذشته که ۳۲۳۲ میلیارد تومان بوده است که در حال حاضر با تغییرات رو به رشد عدد ۳۹۶ درصدی را ثبت کرده است.

در حال حاضر، بانک ایران زمین با زیان انباشته ۲۶۹ میلیارد تومان روبرو است. اما علیرغم ثبت زیان، این بانک بهترین عملکرد را در میان دیگر بانک‌های بزرگ بورسی که دارای زیان بوده‌اند به ثبت برساند و زیان را کاهش دهد.

بانک ایران زمین در پایان سال ۱۴۰۱ توانست وضعیت مالی خود را بهبود بخشیده و این بهبود در صورتهای مالی سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز قابل مشاهده است. یکی از نکات قابل توجه در این صورت‌های مالی، رشد درآمد حاصل از کارمزد بانک است که در مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۴ درصدی روبرو شده است.

625_306

اگرچه مجموع درآمدهای عملیاتی بانک هنوز نیاز به تقویت دارد، اما بهبود ۳۹ درصدی در این متغیر مالی در سه ماهه اول سال جاریشان دهنده روزهای بهتری است.

بانک ایران زمین همچنین در بهار ۱۴۰۲ مشارکت خود را در توسعه فرصت‌های اقتصادی بخش خصوصی افزایش داده است. با افزایش ۳۲ درصدی، تسهیلات اعطایی به بخش خصوصی به مبلغ ۳۵۳ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال رسیده است.

شاخص های مالی بانک ایران زمین در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روندی صعودی را تجربه کرد و صورت های مالی سال جاری بانک ایران زمین نشان از تعدیل ساختار مالی در این بانک دارد.

افزایش اعتماد مردم به بانک ایران زمین یکی از مهمترین نکات گزارشات مالی بانک ایران زمین است بررسی ها نشان می دهد که سپرده مشتریان این بانک در پایان سال قبل ۷۰۰ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال بود که این مقدار با بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال افزایش به ۷۴۱ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ رسید.

همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری ایران زمین با بازدهی ۲۳ درصد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ سود خوبی را به سرمایه‌گذاران خود پرداخت کرده است. سرمایه این بانک همچنین به چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد