افزایش قیمت خرید گندم در این استان + قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره افزایش قیمت خرید گندم در استان زنجان و قیمت این محصول پرداخته شده است.

افزایش قیمت خرید گندم در این استان + قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره افزایش قیمت خرید گندم در استان زنجان و قیمت این محصول پرداخته شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی با قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان محاسبه و پرداخت خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی اله زمانی، اظهار کرد: فیش‌های ثبت شده در روزهای اخیر به صورت علی الحساب با قیمت سال 1401 محاسبه شده است و به زودی اعداد ثبت شده اصلاح و با قیمت هر کیلوگرم 15 هزارتومان پرداخت می شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره پرداخت جایزه و یارانه کاشت گندم به کشاورزان، گفت: همه محموله‌های تحویلی گندم به مراکز خرید با احتساب یارانه کاشت و جایزه با قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان محاسبه و پرداخت خواهد شد.
وی عنوان کرد: مابقی مبلغ محموله‌های گندم تضمینی خریداری شده به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
شایان ذکر است نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته(1401) با تصویب شورای قیمت‌گذاری و تأیید این مصوبه در جلسه هیأت دولت، به ازای هر کیلوگرم 11 هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و اعلام شده بود که این رقم در سال 1402 طبق مصوبه هیأت دولت به 15 هزار تومان افزایش یافته است.

گندم یکی از مهم‌ترین گیاهان غلاتی است که در بسیاری از نقاط جهان کشت می‌شود. این گیاه یکی از مهم‌ترین منابع تأمین غذایی انسان‌ها و دام‌ها است و از طرفی، به عنوان ماده اولیه بسیاری از محصولات غذایی مانند نان، غلات، نوشیدنی‌ها، صنایع غذایی و غیره به کار می‌رود.

گندم در مناطق مختلفی از جهان کشت می‌شود و بسته به شرایط آب و هوایی منطقه، نوع مختلفی از گندم کشت می‌شود. برخی از انواع معروف گندم شامل گندم سفید، گندم سیاه، گندم نان، گندم دوروم و گندم دیکوتاه است.

گندم در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، روسیه، چین، هند، اروپا و ایران کشت می‌شود و در بسیاری از این مناطق، گندم به عنوان یکی از محصولات اقتصادی مهم شناخته می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد