عرضه اولیه چهارشنبه آینده ۲۱ تیر ۱۴۰۲ چند سهم دارد و چقدر ارزش دارد؟ 

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه عرضه اولیه روز چهارشنبه 21 تیر 1402 چند سهم دارد و چقدر ارزش دارد، پرداخته شده است. عرضه اولیه غمایه سودآور است

عرضه اولیه چهارشنبه آینده 21 تیر 1402 چند سهم دارد و چقدر ارزش دارد؟ 

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه عرضه اولیه روز چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ چند سهم دارد و چقدر ارزش دارد، پرداخته شده است.

«غمایه» ۲۱ تیر عرضه اولیه می‌شود

روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲، ۱۲ درصد از سهام شرکت « خمیر مایه رضوی » در فرابورس ایران عرضه خواهد شد. این عرضه اولیه صرفا برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط خواهد بود که گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط صندوق را حداکثر تا ساعت ۲۲:۰۰ روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ به نشانی ایمیل MarketOperation@ifb.ir ارسال کنند.
روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه، ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم، معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت «خمیر مایه رضوی» با نماد معاملاتی «غمایه» در فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

تعداد کل سهام شرکت خمیر مایه رضوی ۲۴۰ میلیون سهم است. آستان قدس رضوی و سازمان اقتصادی رضوی متعهدین عرضه و شرکت تامین سرمایه دماوند متعهد خرید آن است. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی فخر رضوی به‌عنوان بازارگردان ایفای نقش می‌کند. شرکت «خمیر مایه رضوی» در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در بازار دوم فرابورس ایران و به استناد بند ۱۹ و بند ۲۰ ماده ۱ پذیرش شد.

حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۱ میلیون سهم بوده و قیمت ارزش‌گذاری شده آن ۳۷ هزار و ۳۹۴ ریال است.

عرضه اولیه غمایه

لازم به ذکر است؛ صرفا صندوق‌هایی (سرمایه‌گذاری و مختلط) مجاز به ورود سفارش در تاریخ عرضه هستند که گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط صندوق را حداکثر تا ساعت ۲۲:۰۰ روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ به نشانی ایمیل MarketOperation@ifb.ir ارسال کنند. درج نام صندوق، کد بورسی صندوق و شماره تماس مدیر صندوق ضروری است.

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه اولیه شرکت با ۱۳۶ نیروی انسانی ، ۲۵۰ میلیون تومان بوده که طی ۶ مرحله افزایش سرمایه به ۲۴ میلیارد تومان رسیده است. سازمان اقتصادی رضوی مالکیت ۷۰.۳ درصد سهام و آستان قدس رضوی ۲۹.۴ درصد سهام را در اختیار دارند.
با توجه به انجام افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰، شرکت برنامه افزایش سرمایه جدید ندارد، اما باید در سال جاری دارایی‌ها را مورد تجدید ارزیابی قرار دهد. پس از انجام تجدید ارزیابی از این محل افزایش سرمایه خواهد داد که ممکن است در سال جاری یا آینده محقق شود.

جایگاه شرکت در صنعت

صنعت خمیر مایه در ایران دارای ۵ شرکت فعال است. شرکت خمیر مایه خوزستان و خمیر مایه رضوی دارای سهم از بازار ۱۷ درصدی است. خمیر مایه رضوی به منظور افزایش سهم از بازار و تولید در صنعت اقدام به پروژه افزایش ظرفیت ۱۵۰۰ تنی کرده است. انتظار می‌رود با این افزایش ظرفیت، شرکت بالاتر از شرکت خمیر مایه خوزستان قرار گیرد.

غمایه برای سرمایه گذاری مناسب است؟

شرکت خمیر مایه رضوی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۳,۶۶۰ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹% افزایش داشته است.

« غمایه » با سرمایه ثبت شده ۲۴۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۸۷۸,۴۳۰ میلیون ریال سود محقق کرده است.

عرضه شدن سهام یک شرکت برای اولین بار در بورس یا فرابورس را عرضه اولیه (IPO) می‌گویند. عرضه‌ این سهم‌ها در روزها و ساعت‌هایی از قبل مشخص شده انجام می‌شود که سرمایه‌گذاران می‌توانند برای خرید آن‌ها در ساعات مشخص شده اقدام به ثبت سفارش کنند.

عرضه اولیه چیست؟

عرضه اولیه سهام شرکت‌ها یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌ گذاران، به ویژه افراد تازه ‌وارد در بورس به شمار می‌رود. سهم‌هایی که در عرضه‌های اولیه به فروش می‌رسند، در بیشتر مواقع سودآور هستند و همین دلیل باعث شده که این عرضه‌ها طرفداران زیادی داشته باشند.

اگر شما قصد داشته باشید در عرضه‌اولیه سهام یک شرکت مشارکت کنید، باید قبلا کد بورسی خود را از کارگزاری‌های معتبر گرفته باشید و در روزی که عرضه‌اولیه انجام می‌شود، نسبت به خرید «عرضه اولیه» اقدام کنید.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد