پیام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به مناسبت روزجهانی ارتباطات ۲۰۲۳
صفحه اقتصاد - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات ۲۰۲۳، با اعلام شعار « توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری
صفحه اقتصاد - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات ۲۰۲۳، با اعلام شعار « توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات» ، مفهوم این شعار را از سوی اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) ،بسیار گسترده و جهان شمول عنوان کرده و فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی را به تمامی همکاران تبریک گفت.
بر این اساس در پیام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران آمده است:
روز جهانی ارتباطات امسال که همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه است، با هدف کمک به افزایش آگاهی از امکاناتی که فنآوری فراهم میآورد، بر روی اینترنت و نقش آن در توانمندسازی مکان ها و کشورهای کمتر توسعه یافته و تحقق عدالت ارتباطی از مسیر فنآوریهای اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) متمرکز شده است و از این رو به عنوان پلی برای رفع شکافهای دیجیتالی در دنیای رو به رشد امروزی مورد توجه قرار گرفته است.
در روزگاری که نزدیک به ۳میلیارد نفر از جمعیت جهان ، بخصوص در مناطق روستایی و کشورهای در حال توسعه، هنوز امکانات ارتباطی ندارند؛ مسئولیت های بزرگی برای اپراتورهای ارتباطی دنیا ایجاد میشود.
امروز ابزار ارتباطی، به وسیلهای برای آموزش و تحقق توسعه کشورها تبدیل شدهاند. ارتباطات به ویژه از جنس الکترونیکی، بخش لاینفک زندگی بشر امروز در حوزههای مختلف است و اطلاعات و ارتباطات در جامعه فراصنعتی و بحران زده کنونی، معیار اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی محسوب میشود.
ارتقاء بهرهوری لازمه بقا و رشد جوامع آینده است و مهمترین راه این ارتقاء استفاده از ICT است. با توسعه ICT در تمامی ارکان صنعت، میتوان بهرهوری را بالا برد و اشتغال را افزایش داد.
در دنیای امروز که از آن به عنوان عصر ارتباطات یاد میشود، تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان، از اصول اساسی در هر سازمان است و به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حیات اجتماعی به شمار میرود؛ همچنان که بهبود کیفی فعالیتها و افزایش بهرهوری سازمانی ناگزیر از برقراری ارتباطات تعاملی است.
از سوی دیگر، گرامی داشت ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان بیانگر اهمیت و جایگاه والای ارتباطات و روابط عمومی است. در زمانی که ارکان کسب وکار استفاده از ارتباطات را به عنوان رکن اصلی واساسی حوزه تجاری می دانند؛ گرامیداشت این روز، فرصت ارزشمندی برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای صادقانه سخت کوشان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است.
بی تردید این روز گرامی یادآور نقش پررنگ و روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات نیز، هست که امروزه به قلب تپنده سازمانها تبدیل شده و جهان را به دهکده جهانی مبدل کرده است. روابط عمومی پل ارتباطی مستحکمی است بین افراد جامعه، سازمانها و نهادها که همواره به عنوان یکی از عناصر اصلی و کاربردی در ارتقاء و پیشرفت سازمانی جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است.
در پایان ضمن قدردانی از تلاش تمامی همکاران در شرکت مخابرات ایران که جهادگرانه با تحولات پرشتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش رفته و همپا با تحولات دیجیتال دنیا توانستهاند در عرصه دیجیتال شرکت خود را همسو کنند؛ از تمامی این عزیزان میخواهم که رشد وگسترش بسترهای مخابراتی و ارتباطی را سرلوحه وظایف خود کرده و در مسیرهای تازه گام نهند تا با اتکا به توانمندی های داخلی و تأسی از شعار امسال مقام معظم رهبری «سال مهار تورم و رشد تولید » ، تا رسیدن به خلق نوآوری های جدید ، از تلاش دست برندارند.
مجیدسلطانی
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران
نظر شما